Oorspronkelijk Geplaatst door
myracara
Ja, maar ik vindt het verschil tussen voest en parelli toch nog best groot eigenlijk. In de basis is het nog redelijk hetzelfde, maar het principe van drijvende hand en leidende hand heb ik nog niet gehoord in parelli. Ook heeft Voest de join-up in zijn training, daar weet ik weinig van, maar ik waag me dr niet aan. Parelli gaat ook veel verder, het is een soort discipline in het rijden bijna. Dat spreekt me wel aan, maar dan moet je wel weer echt voor parelli kiezen lijkt me.
Van hempfling vindt ik het deel over het rijden heel duidelijk, dus dat bestudeer ik nu vooral. Het gebruik van een longeerzweep trekt me weer absoluut niet. Maar hij kan goed aangeven hoe de anatomie van een paard in elkaar zit en wat daar de consequenties van zijn.
Monty ben ik eens in begonnen, maar dat ging over hemzelf, was niet echt bruikbaar voor mij.
Verder ben ik nu dus nog vooral bezig met het boek van emiel voest in combinatie met de video. Ook ben ik net begonnen met paardenmassage. Al met al, ben ik er heel veel over aan het lezen, om er maar achter te komen wat ik een fijne methode vindt.
Bladwijzers