OMGWat ziet dat eruit zeg! Nog nooit zoiets gezien. Arme shakira!
Veel beterschap toegewenst!
OMGWat ziet dat eruit zeg! Nog nooit zoiets gezien. Arme shakira!
Veel beterschap toegewenst!
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Arme Shakira![]()
Hoop dat ze zich snel weer kiplekker voelt!
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
ow het is echt verschrikkelijk!
bijna alle paarden hebben het of krijgen het...
Even een foto van onze kudde voor de duidelijkheid.
(van links naar rechts, plavona (noriker), Jinthe (tinker), Lieke (fries), Gigi (fries), Ibbeltje (shet), Shakira (haf), Julia, (kwpn).
Als eerste heeft shakira het dus, het ergste is bij haar gelukkig nu voorbij. De wond is nog verder open en het is helemaal geen prettig gezicht maar de pus gaat eruit, ze is koortsvrij en heeft duidelijk minder pijn.
Dan ibbeltje waarvan ik gister al duidelijk kon voelen dat ze ook droes heeft. Vanmorgen was de opgezwollen plek nog dicht, vanmiddag sprong hij open. Ze had ook 39 koorts en was er duidelijk ziek van (veel liggen enzo) Ze heeft trouwens ook 2 bulten, 1 aan de zijkant van haar mond en 1 net als shakira. Die zelfde als shakira is opengesprongen die andere is nog dicht helaas.
Gigi heeft ook al een flinke bult onder haar kin hangen en iets verhoging 38.
Julia, heeft al eens droes gehad, maar het kan toch blijkbaar nog eens terugkomen want ook zij heeft al een bult tussen haar kaken.
Lieke en Jinthe krijgen het ook maar de bult is nu nog heel klein en ze hebben nog nergens last van verder, dat zal zich morgen wel uitbreiden.
De enigste waarvan ik nog geen symtonen heb ontvangen van droes is bij Plavona de noriker.
Hier zijn we dus nog wel een hele poos zoet mee... ik baal verschrikkelijk, al mijn lieve paardjes zo ziek te zien, de een wat erger al als de andere maar bij de andere komt het dus nog. En het enigste wat ik kan doen is ze in de gaten houden en als de wond open is gesprongen spoelen, spoelen en spoelen, ik voel me redelijk machteloos.(en ik heb ook al verschillende verhalen gehoord dat het dodelijk kan zijn als het naar binnen overslaat
)
The darkest hour is befor it get light!!!
Jeeeeeh da's echt balenSterkte Elianne!
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
trekzalf smeren dus!Oorspronkelijk Geplaatst door Elianne
Sterkte met je enorme ziekenboeg.....heb je wel wat hulp of sta je er alleen voor??
Naar binnen slaan kan wel, maar gebeurt echt niet zo vaak hoor! Maak je daar maar niet teveel zorgen over.
Bij Atli zijn er toen trouwens helemaal geen bulten naar buiten toe opengesprongen, wel kwam er via zijn neus op gegeven moment allemaal vanillevla naar buiten dus dat kan ook; dan gaat het niet direct naar buiten maar ook niet in het lichaam, maar dus via de neus. En dat is verder ook niet gevaarlijk, alleen hoogst vervelend voor het paard.
Bijna alle paarden van die stal (stuk of 20) werden toen ziek, maar niemand heeft er iets aan overgehouden.
Je ik heb gister al flink gesmeert met die zalf op Ibbeltjes wang. Grotendeels sta ik er alleen voor, maar ik heb vakantie gelukkig en zo kan ik ongeveer 3 naar achteren lopen met mijn mandje behandelspullen en iedereen temperaturen en behandelen waar nodig.Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Allemachies Elianne wat een toestand. Ik schrik van de wonden die het geeft, heb het ook nog nooit gezien, alleen van gehoord. En ongelovelijk besmettelijk als ze elkaar in zo'n korte tijd opvolgen.
Mag wel hopen dat je hulp hebt bij het verzorgen van de paarden.
Heel veel sterkte voor allemaal, dat ze er maar snel weer doorheen komen.
www.crystal-carving.com
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page3 ... droes.html
(vooral belangrijk: bezoekers waarschuwen en niet toelaten als ze ook paarden hebben - zie quarantaine!)
Sterkte ermee!
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Hè balen, droes is echt zo vervelend. Mijn vorige paardje heeft het ook gehad en daarna het meerendeel van de andere paarden ook. Je moet ook goed opletten dat het gat niet te snel weer dicht groeit, want dan blijft een deel van de pus achter. Heel veel sterkte en maar hopen dat het meevalt voor de rest!
Uhhh hebben ze 't nu allemaal???
Dacht dat je Shak apart gezet had?
Baaaluuuuuuh! Gelukkig kunnen ze dat maar een keer hebben..
Groetjes
Ariane xxx
My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥
hoi hoi
hoe is het nu?
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
hoi Roos,
lief dat je het vraagt!
Shakira gaat de goede kant op, de wond is wel open nog maar er komt helemaal geen pus meer uit en daarom proberen we hem nu dus wel dicht te krijgen. We wassen niet meer en doen er af en toe wat wondspray op.
Ibbeltje gaat ook al beter.
Verder lijkt het nu bij de meeste andere paarden toch mee te gaan vallen, ze hebben het allemaal in lichte maten wel gehad. Alleen Gigi krijgt waarschijnlijk net zo'n bult als Shakira maar dan aan dan aan de zijkant van haar gezicht, onder haar oor zeg maar.
ik zal er straks nog eens foto's van maken.
Fijn dat het de goede kant uit gaat Eliane!
Allemensen zeg.![]()
Dit is erg. Die arme paardjes. Oo vreselijk om zo machteloos te moeten toezien hoe de één na de ander de symptomen krijgt.![]()
Heel veel sterkte, de komende tijd.
ps. om de één of andere manier trekt mijn melij vooral naar Jinthe.. ik weet niet waarom.. misschien om de manier hoe ze daar met die lieve x-beentjes op de foto staat.. ik weet het niet. Pas je goed op d'r?
Bladwijzers