Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 97

Topic: Dixie zwaar hoefbevangen

  1. #46
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gudrun
    Bedankt voor je belangstelling!
    Hij is medicatievrij, loopt in stap wisselend redelijk, de ene dag al wat beter dan de andere. Gaten in beide zolen voor, de zolen voelen wel iets harder aan.
    Achter nu en dan kreupel, wisselt van been.
    Draven kan echt nog niet, drie pasjes en met hoofdgeschud.
    Maar hij kan dus wel zonder medicatie tevreden op de weide en da's voorlopig genoeg, hij lijkt wat opener dus zal hij wel minder pijn hebben maar spelen zit er nog niet in. Qua bespiering is hij bodybuilder af, eens hij echt beter is zal dat wel weer lang duren voor hij terug de oude is.
    Ik hoop dat we in het voorjaar weer aan de slag kunnen met hem.
    Binnenkort komt Raf weer langs, ben benieuwd wat hij er van vindt.
    Ik ben blij dit te horen. Moest ineens aan jullie denken vanochtend. Maar gaten in de zolen is wel erg! Al komt ook dat wel goed. Mijn ervaring is overigens wel als je begint met veel wandelen, dan kan heb je de cirkel echt doorbroken en duurt het ook helemaal niet zo lang voor je daadwerkelijk weer met hem aan de slag kunt. Hoe bespiering af is hij nu eigenlijk? Heb je foto's van hem? Ben ook erg benieuwd wat Raf gaat zeggen!

  2. #47
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Dat klinkt goed zeg! Stap je nu dagelijks met hem of niet? Ik hoop dat Raf zegt dat het goed is!

  3. #48
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Zal eens wat foto's nemen en een voor- en na posten. Misschien samen met het bekappen.
    De spieren zie je natuurlijk nog wel, maar ze voelen wel heel erg slap en pudding-achtig aan.
    We wandelen omgeveer om de andere dag, het gaat nog traag maar we gaan. Hij lijkt er wel van te genieten, vooral dan van de graaspauze onderweg , meestal zijn we in totaal ene half uurtje op stap, graaspauze inbegrepen. Maar na het stappen wil hij terug op de rubber matten staan. De stapvrije dagen lijkt hij zelf meer op de weide te bewegen dus ik ga er maar van uit dat hij nog niet meer aankan.

  4. #49
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gudrun
    Zal eens wat foto's nemen en een voor- en na posten. Misschien samen met het bekappen.
    De spieren zie je natuurlijk nog wel, maar ze voelen wel heel erg slap en pudding-achtig aan.
    We wandelen omgeveer om de andere dag, het gaat nog traag maar we gaan. Hij lijkt er wel van te genieten, vooral dan van de graaspauze onderweg , meestal zijn we in totaal ene half uurtje op stap, graaspauze inbegrepen. Maar na het stappen wil hij terug op de rubber matten staan. De stapvrije dagen lijkt hij zelf meer op de weide te bewegen dus ik ga er maar van uit dat hij nog niet meer aankan.
    Dat is niet heel veel, een half uurtje inclusief wandelen in de twee dagen. kan hij niet meer aan denk je? Ik weet nog wel dat ik in die tijd moest wandelen met Bully, of hij nou wilde of niet. Ook als hij dagen voetje voor voetjes nog niet vooruit te krijgen was. Maar het was altijd wel zo dat hij zichtbaar opknapte van het lopen. Soms moest hij in het begin vooruit door een touwtje om zijn been en hem dan steeds een pasje te doen. Af en toe waren we dan 10 meter verder en kon hij niet meer terug, maar vaak ging het er juist beter door. De enkele keer dat ik niet kon lopen of als hij meer had gegraasd kon ik weer merken dat het slechter ging. Ik dwong hem dus vaak tot beweging. Het k]/images/smilies/confused_smile.gif[/img].

    Naar mijn idee is lopen dus best belangrijk voor de genezing. Ik ben overigens super benieuwd naar je foto's!

  5. #50
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Raf is gisteren geweest. Het ergste hebben we achter de rug, al was het een hele ellende wat bloot kwam. Heel veel zweren maar onder de gaten is een mooie nieuwe maar nog dunnen zool te zien. Alleen rehts achter zit nog vocht onder, en daar kreupelt hij ook nog wat op. Maar het komt echt goed, hij zal weer kunnen rennen en spelen
    Veearts is ook geweest, hij mag stilaan toch meer krachtvoer want zijn conditie is te hard achteruit gegaan en de winter komt er aan. Gewoon voorzichtig opbouwen en goed in het oog houden.

    En nu een poging tot foto's.
    Dixie toen hij net hier was (rechts in beeld)

    Dixie nu

  6. #51
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    En dan de hoefjes:
    links voor:

    zijaanzicht

    rechts achter

    en rechts voor

  7. #52
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Blij dat het er op vooruit gaat. Van aijn hoeven kan ik niks zeggen, ik weet er te weinig van. Weet je nu al hoe het komt dat hij hoefbevangen geworden is?
    Je ziet wel aan Dixie dat hij een zware periode achter de rug heeft. Hij ziet er echt op het einde van zijn krachten uit! Komt er bij jullie een alternatieve veearts (als ik het zo mag noemen)? Ik zou al direct aan de slag gaan met essentiele oliën. Ik hoop dat je hem terug op krachten krijgt voor de winter.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  8. #53

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Opvallend dat hij zo in conditie achteruit gegaan is - het is een heel verschil tussen foto 1 en foto 2.
    Hoe komt dat? Is hij sterk in voer achteruit gezet?
    Misschien moet je de oplossing niet zoeken in méér krachtvoer, maar in meer ruwvoer (met eventueel een vitamine supllement). Heb je in jouw omgeving niet een holistische DA die met de biosensor werkt of de Lechner antenne? Daar kunnen wonderbaarlijke aanwijzingen uitkomen. Of een harentest laten doen bij 'Natuurlijk in balans'?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  9. #54
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Waardoor? Niet door voer, waarschijnlijk een abnormaal hevige reactie op de standverandering en de terugkomende doorbloeding in zijn hoeven, verergerd door de stress van de verhuis en de toegenomen beweging in de groep. Maar geen duidelijk verhaal of oorzaak.

    Hij krijgt nog steeds onbeperkt hooi, heeft dat behalve helemaal in het begin ook steeds gekregen.
    Suplement voor hoefgroei en verbetering algemene conditie heeft hij ook gekregen, die emmer is nu leeg.
    Raf werkt ook met biosensor ed, kwam van alles uit, vooral op spier- en hoefniveau, spieren waren nu veel beter dan vorige keer (minder spier maar wel geen verstijvingen en harde knobbels meer, hij is ook algemeen veel soepeler in zijn bewegingen), hoeven ook.
    De gewone dierenarts zegt meer krachtvoer en afwachten, al de rest doe ik al. Eventueel toch een deken als hij tegen de winter niet beter is.

    De hoeven: alles wat wit en glad uitziet op foto is min of meer ok, de donkerdere onregelmatige plekken zijn "gaten", allemaal plaatsen waar hoefzweren gezeten hebben.

    Conclusie van zowel da als Raf: conditie zo fel achteruit gegaan door pijn en bijhorende stress.
    Maar nog meer pijstillers is af te raden, hij heeft 6 weken equipazalone gehad, meer zou hij maaglast kunnen krijgen en dat kunnen we nu niet gebruiken. Ik geef nog wel periodisch Devils Releaf, maar merk niet veel resultaat er van.

    Ik vind het heel moeilijk. Een paard leeft echt NU en hij heeft NU pijn, zonder het besef wat ik heb: je moet er doorheen en het wordt beter, het ergste is voorbij, het komt goed.
    Hoe lang mag dat nu duren?
    Ruim twee maand pijn en niets anders weten dan dat dit zo blijft, en waarschijnlijk nog zeker een maand te gaan...
    Soms denk ik dat de regulieren dierenartsen die een paard in zo'n geval laten inslapen misschien toch juist zijn. Maar dat had ik toen in het begin moeten doen, nu heeft hij al 2 maand afgezien.
    Enfin, hij staat nu met vriendjes op de weide, stapt rond en eet gras en hooi. Met pijn, maar zou hij er niet wat aan wennen?
    Ik hoop maar dat ik hem voldoende levenskwaliteit bied...

  10. #55

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Oei ja, moeilijk he?

    Je schrijft: een paard leeft in het NU en heeft NU pijn, zonder uitzicht op beter.

    Klopt.

    Maar paarden (dieren) gaan imo echt anders met pijn om dan wij.
    Voor Dixie IS het zo. Een feit, waar hij, zo goed en zo kwaad als hij kan, mee leeft.

    Hij kan dan wel niet denken: nog een maand en dan is het over, maar hij denkt ook niet: 2 maanden geleden was ik pijnvrij. Wat akelig dat ik zo'n pijn heb. Mijn vriendjes kunnen wel lekker hollen en ik niet.

    Dus hij mist inderdaad de verwachting (pijnvrij), maar ook het verleden, de vergelijking.

    Als Dixie redelijk happy rond lijkt te lopen, dan zou ik toch volhouden...
    Sterkte, want het is ZO naar om te zien! I know...

    May the horse be with you!

  11. #56
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Het lijkt me niet leuk om je paard pijn te zien lijden. Aspen heeft dit ook gehad toen zijn verband uit was van de wonde,die wilde geen stap meer verzetten en keek heel zielig. Ik kon toen wel huilen omdat ik wist dat hij veel pijn had,want eten en drinken deed hij ook niet.
    Nog veel beterschap en hopelijk knapt Dixie snel wat op en verdikt hij! Aspen was ook erg vermagerd(je zag ook zijn ribben),maar is nu ook weer aan het verdikken en maakt wintervacht aan.

  12. #57
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Eindelijk echt goed nieuws!
    Dixie liep al een paar dagen correct in stap, ik heb hem even in de paddock genomen en rond me laten lopen. Bedoeling was draf, maar op bijna niks deed hij spontaan ene klein galopje. Nadien 2 minuutjes links en rechtsom gedraafd.
    Het lijkt er op dat we terug heeeel zachtjes aan aan de slag kunnen

  13. #58
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    OOOOOOOOOOOfijn voor jullie zeg!! Hebben jullie wel verdiend!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #59

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Dat is echt leuk nieuws! Goed zo!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  15. #60

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Ben echt blij voor jullie!
    Moge die nare tijd nu voorbij zijn!

    May the horse be with you!

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •