Pagina 7 van de 7 EersteEerste ... 567
Resultaten 91 tot 97 van de 97

Topic: Dixie zwaar hoefbevangen

  1. #91

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gudrun Bekijk Bericht
    Sinds gisteren is Dixie zwaar hoefbevangen. Of misschien al sinds een maand licht en dan met nu een opstoot.
    Een maand geleden is hij bekapt en liep de dag er na erg gevoelig. Veearts dacht aan te lage hielen, hoefverzorger snapte er niks van. 3 weken equipazalone (als ik probeerde te stoppen werd het slechter) en nu een weekje zonder, liep nog niet echt goed, maar het ging, kon al trug draven en een pasje of drie galop. Gisterenavond liggend op de weide, amper recht te krijgen, met voer in de stal gekregen (liggen rubber matten in) en er niet meer uit willen, echt voetje per voetje, gewicht naar achter en ook dan nog pijn,... kreunen gewoonweg, doet pijn om te zien.
    Spuiten gehad, voetbad lukte niet (moest hij de stal voor uit en dat vertikte hij, heb nochtans speciaal voor hem een mooi groot voetbad uitgegraven voor de drinkbak) en nu terug equipazalone.
    Veearts vermoedt een kanteling van het hoefbeen aan drie hoeven, vreest voor doorbraak door de zool want er zijn al uitstulpingen op die plaats in de zool te zien. Wil foto's laten nemen en als die tegen vallen is het voor haar waarschijnlijk einde verhaal.
    Hoefverzorger (strasser) komt nog langs, maar zegt dat het te genezen is , zelfs al zou er een doorbraak zijn. Hij heeft nog al paarden geholpen waarbij dit het geval was.
    Wie moet je dan geloven...
    We willen Dixie niet kwijt, ook al is hij hier nog niet lang, het is echt een leuk en lief paard. maar hem maanden laten afzien willen we ook niet. Dilemma.
    Ik weet zelfs niet of ik de foto's laat nemen. Als ze slecht zijn geeft de dierenarts het op, voor de hoefverzorger maken de foto's niet uit.
    Bah. Weet wel dat jullie niet echt een oplossong kunnen geven maar moest mijn hart even luchten. Ik heb zo'n vreselijk medelijden met Dix.
    Deze morgen kwam hij uit de stal, heel voorzichtig en nu staat hij op zand (op steen wil hij echt niet) oud hooi te eten en te roepen naar zijn vriendejs op de weide als ze uit het zicht zijn. Piablo blijft nu vlak bij de draad eten, zo lief...
    Ik heb geen idee hoe deze site werkt.. mijn merrie is er net zo erg aan toe en dreigt ook tot het uiterste. Worden komende week rontgenfotos gemaakt en eaatschijnlijk bang voor doorbraak en zegt de DA voor in te laten slapen wat ik echt niet wil. Merrie eet en drinkt en wil ook bEter worden maar hoefkanteling lijkt niet te stoppen. Aub kunnen jullie me helpen !!!??? Mijn naam is jill dijcks. Ik weet niet hoe ik hier contact kan maken anders aub via mijn email jilldijcks@hotmail.com of website. Aub dringend ik wil ze niet kwijt!!!

  2. #92
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Ik heb er niet voldoende verstand van als het zo ernstig is,ik neem aan dat je dit topic hebt doorgelezen, dat geeft veel info. Er zullen ook topics over dit onderwerp op paard natuurlijk en bokt zijn, dus lees je goed in. Sterkte
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #93
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Ik deel Janneke's mening; lees je goed in !! Heel veel sterkte.

    Deze site (plus een cursus) heeft me een stuk wijzer gemaakt over o.a. huisvesting, voeding en hoefgezondheid;

    http://paardenhoeven.info/blog/2017/...n-over-hoeven/

  4. #94
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Ik ben destijds naar mijn eigen kliniek gegaan toen mijn paard hoefbevangen was met flinke kanteling. Niet natural opgelost, maar op de traditionele manier, maar ze is er nog jaren geweest en we konden weer alles doen.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #95
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Wat was de behandeling in de kliniek Ans? Ik neem aan ook dieet, pijnbestrijding, en speciaal hoefbeslag?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #96
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Ja, klopt helemaal. Zes weken later liep ze alweer helemaal normaal. Speciaal beslag hebben we nog een jaar gehandhaafd, daarna hoefde dat ook niet meer.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  7. #97
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Hier ook niet natural ervaring. Dieet, koelen, pijnstillers ontstekingsremmers en bloedverdunners. Ijzers eronder.
    Maar 12 jaar geleden. Dus zijn nu misschien andere inzichten. Zwaar bevangen toen op 4 benen. Maar wel goed eruit gekomen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Pagina 7 van de 7 EersteEerste ... 567

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •