Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 97

Topic: Dixie zwaar hoefbevangen

  1. #31
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Het gaat nog altijd redelijk goed. Zij achterhoeven lijken min of meer ok, zijn voorhoeven voelen wel nog erg warm. Enkel links voor kreupelt hij nog iets en de pijnstillers zijn gehalveerd.
    Ik merk wel dat elk plekje draagrand wat de bodem raakt last geeft, ik ben heel geleidelijk aan beginnen raspen en nu alle kontakt thv de toon weg is lijkt het nog beter te gaan. Kan er me wel iets bij voorstellen, als de wand wat los laat moet dat voelen als een losse nagel en kan het pijn doen bij elke stap.
    De hoeven zijn wel hard aan het groeien nu, en de nieuwe hoorn staat in een veel beter hoek dan de oude.
    Maandag komt de dierenarts terug, maar ik denk echt dat het met tijd wel goed komt.
    We zitten ondertussen aan een kwartiertje stappen op het harde, op het einde lijkt hij links voor terug wat last te hebben, maar het gaat goed. Meer kan nog niet.
    Hoefschoenen heb ik ook al aan gedacht, maar ik probeer het liever eerst zo.

  2. #32

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Ik wens je nog heel veel beterschap voor Dixie!
    Klinkt alsof je op de goede weg bent geraakt.

    May the horse be with you!

  3. #33
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Hmm als je al op het kwartiertje stappen bent en Dixie alleen nog maar oijn heeft in 1 voorvoet op de heflt van de pijstillers kan je wel zeggend at je nu op de goede weg bent ja. Er zullen nog wel veel momenten komen met pijnlijke hoefzweren, maar er is in ieder geval genezing aan de gang.

    Sterkte! En ik hoop dat je ons zo op de hoogte blijft houden als nu. Ik leef met je mee in ieder geval!

  4. #34
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Vandaar dierenarts controle en hij liep net terug ietsje minder goed, pijnstillers werken blijkbaar vrij lang na. Drie van de vier hoeven nog te warm en in beide voorbenen nog pulsaties, zolen lijken ook vlakker geworden. Maar zeker geen kanteling.
    Nog 4 weken medicatie, echt niet vroeger stoppen om schade in de hoef te voorkomen, er is zonder die medicatie nog te veel ontstekingsreactie.
    Maar hij mag, gezien het geen verschil lijkt te maken, wel op de weide.
    Hij komt er wel, maar het zal best wat tijd kosten.
    20 augustus herevaluatie.

  5. #35
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Dat is toch best goed nieuws! Nog veel beterschap!

  6. #36
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Zucht. Weer een terugval. Dacht het gisteren al, maar is nu duidelijker.
    Ik hoop/vermoed een hoefzweer rechts voor, of links achter (maar dat was altijd zijn beste voet dus denk het niet). Hopelijk breekt het snel door en is hij weer wat beter. Weer bijna niet stappen en hoofd-hals gezwaai als hij ergens heen wil en niet kan/durft, echt zielig.
    Balen, dinsdag vertrekken we op vakantie. Ik heb wel een hele goede vriendin die zelf ook paarden heeft die een keer per dag komt, en iemand anders om de honden uit te laten (te laat beslist om op vakantie gegaan en te laat met de vaccinatie tegen hondsdolheid, anders konden ze meer) en de andere diertjes te verzorgen, die komt 2 keer per dag, en de buren hebben dierse telefoonnummers, en de veearts weet dat we weg zijn en is stand-by bij problemen, maar toch vertrek ik niet graag. Ben een heeeeeel klein beetje overbezorgd voor mijn beestenbende en houd ze liefst zelf in de gaten.
    Nu ja, behalve medicatie en beweging valt er niet veel te doen. En misschien is hij na onze terugkomst veeeeel beter...

  7. #37
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Tja Dieren en vakantie het is altijd een beetje een probleem zeker als er eentje ziek is. Misschien is het voor jezelf juist goed er eventjes tussen uit te zijn. En idd hopelijk is hij na jullie vakantie ook veeeeeeel beter!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  8. #38
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Niet beter, eerder slechter. Heb zijn hoeven even proberen te verzorgen (oppakken is al moeilijk, dan moet er meer gewicht op een andere voet en dat doet pijn), links voor twee gaten in de zool, rechts een en dan nog wat losse dunne zool waar ik niet durf van te voelen hoe het er mee zit. Heel erg dun nog altijd. Draagrand wel iets gegroeid, maar da's ook alles.
    Hij lijkt nu overigens achteraan links het meest pijn te hebben en dat was volgens de DA de enige voet die niet bevangen was...
    Het grondig schoonmaken van zijn voeten helpt wel iets, dat is tijdens mijn afwezigheid niet gebeurd en er zat veel spul in vast wat ook druk gaf. Als ik op de zool krab met een hoefkrabber komt er direct veel spul los, ik durf er gewoon niet aan prullen.
    Heb gistren ook Connies hoeven gedaan, geen probleem (maar wat ga je daar toch van zweten als niet in conditie zijnde mens!), aan die van Piablo wilde ik ook beginnen, steunsels zijn wat overgroeid, maar daar kan ik met mijn mesjes gewoon niks beginnen en met de rasp ook nauwelijks, keiharde hoeven heeft die kerel.
    Morgen maar teurg de dierenarts, de pijnstillers zijn alweer op. En nog maar geduld...

  9. #39
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Geen goed nieuws zo te horen. Erg dat een mens machteloos moet toekijken en geduld oefenen het enige is wat je kan doen.....
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  10. #40
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Niet opgeven hoor. Waarschijnlijk is Dixie al veel verder in zijn genezing dan je denkt. Een terugval lichamelijk hoeft niet echt een terugval in het hele genezingsproces te zijn. Het vraagt zoveel van Dixie om te genezen dat hij daardoor af en toe uitgeput zal zijn en het nog erger zal lijken. Eet hij nog wel goed?

    Wat het bekappen betreft: waar zet je hem op tijdens het bekappen? Wat ik wel deed als Bully veel pijn had was hem op een heel vlak stuk en zetten met onder zijn voeten een paard handdoeken. Dan was het wat zachter en stond hij wat lekkerder. Dat hij achteraan niet bevangen leek te zijn wil niet zeggen dat er geen hoefzweer zit. Je hebt er grote kans op dat het wel zo is.

    Voor het bekappen van Piablo's harde voeten zou je eens kunnen kijken of hij het op kan brengen om met zijn voeten in emmers water te staan. dagt scheelt zoveel. Ik kom er hier bij sommige paarden anders ook niet doorheen. Als hij die emmers erg vervelend vindt, dan is evermoist ook zeer effectief.

  11. #41
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Dixie staat op rubber stalmatten voor het bekappen, daar staat hij het liefste.
    Piablo zet ik wel een kwartiertje in het voetbad, met hooi voor zijn neus is dat geen probleem. Ik ben alleen gewoon niet sterk, beide polsen geopereerd en waarschijnlijk ook niet echt de goede techniek. Bij de anderen redt ik het wel, bij Piablo mis ik dus een stukje kracht om het te doen. Maar ja, daarvoor komt Raf dan wel langs.
    Dixie blijft overigens heel goed eten en lijkt niet verder afgevallen. Hij heeft wel van die zorgrimpeltjes boven zijn ogen gekregen, hopelijk komt dat goed als hij zich beter voelt. Hij is ook wat meer in zichzelf teruggetrokken, maar dat kan ook wel komen omdat we 2 weken op reis geweest zijn, ´t was al niet echt een extrovert paard. Maar gras en een vreindje er bij en dan gaat het hem wel, aan meer lijkt hij nu ook geen nood te hebben.
    Opgeven doen we niet hoor, mijn man vindt het niet zo erg om niet te kunnen rijden en we hebben de plaats, hij blijft gewoon lekker tussen de rest lopen tot hij beter is. Blijf hem wel heel zielig vinden.

  12. #42
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Fijn dat hij niet afgevallen is! Hoeveel staat hij nu op het gras dan? Ik snap dat je hem zielig vindt. Het is ook zo pijnlijk. Gelukkig geven jullie hem alle tijd!

    Bekappen wordt inderdaad lastig als het met weken al niet gaat.

  13. #43
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Hoe gaat het nu met Dixie?

  14. #44
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007
    Locatie
    Diepenbeek
    Berichten
    366

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Bedankt voor je belangstelling!
    Hij is medicatievrij, loopt in stap wisselend redelijk, de ene dag al wat beter dan de andere. Gaten in beide zolen voor, de zolen voelen wel iets harder aan.
    Achter nu en dan kreupel, wisselt van been.
    Draven kan echt nog niet, drie pasjes en met hoofdgeschud.
    Maar hij kan dus wel zonder medicatie tevreden op de weide en da's voorlopig genoeg, hij lijkt wat opener dus zal hij wel minder pijn hebben maar spelen zit er nog niet in. Qua bespiering is hij bodybuilder af, eens hij echt beter is zal dat wel weer lang duren voor hij terug de oude is.
    Ik hoop dat we in het voorjaar weer aan de slag kunnen met hem.
    Binnenkort komt Raf weer langs, ben benieuwd wat hij er van vindt.

  15. #45
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Dixie zwaar hoefbevangen

    Dat is toch al goed nieuws!! Tja en de weg terug is altijd langer...
    "Dromen komen uit..."

Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •