Tja ik zit dus nog steeds in een zadel crisis!
Er is me wel duidelijk geworden dat mijn zadel te ver naar voren ligt waardoor Timber heel raar diep gaat lopen....dus een anders zadel moet er gewoon komen.
Ik had dus de BF London in mijn gedachte maar op een of andere manier zat me dat zadel toch niet lekker.....zou het eerst willen PLIPPEN dus een testzadel aangevraagd en hopen dat ik tegen die tijd de PLIP kan huren.
Maar goed ik ben verder aan het speuren naar zadels en Brenda bracht me op het idee van de Zaldi Schooler....
Dus ik weer even verder speuren op internet. Mooi zadel....suede staat me een beetje tegen, maar wel in meerdere boommaten te krijgen en als testzadel te verkrijgen!
Mijn oog viel ook op de Lusitanus![]()
Daar heb ik dus info over opgevraagd....en ze hebben een dressuur variant die me ook wel wat lijkt.
Zaldi Hannover (dressuur variant)
Alle zadels zijn volgens mij in diverse boommaten te verkrijgen.
Maar goed de Zald zadels hebben allemaal een thermoplastische boom
Dit kon ik daar over vinden
Dankzij het thermoplastic materiaal verzekert Zaldi dat de boom naadloos aansluit op de anatomie van zowel paard als ruiter. Het materiaal is sterk en heeft een bepaalde mate van flexibiliteit. Hierdoor heeft men een ideale balans bereikt tussen weerstand en buigzaamheid. Vanzelfsprekend heeft het materiaal ook een gunstig effect op het totale zadelgewicht omdat het niet langer noodzakelijk is om de boom met staal te verstevigen
Info dat stond bij de Zaldi Hannover
De Hanover is Zaldi's eerste 'z-plus' dressuurzadel. Z-plus is een synthetisch materiaal dat lijkt op suede, maar het heeft nagenoeg geen onderhoud nodig en slijt veel minder snel. Het zadel kan eenvoudig met een vochtige doek worden schoongemaakt. Het zadel is zo vormgegeven, dat je schouder, heup en enkel gemakkelijk een rechte lijn kunnen vormen. Het zwaartepunt van het zadel bevindt zich tussen het diepste punt van de zit en de loodlijn van de beugelriemen waardoor het goed in balans is.
De combinatie van Z-plus en een thermoplastische boom maakt dat dit zadel erg licht is. Het is echt met één hand te dragen. De thermoplastische boom heeft de eigenschap zich enigszins te vormen onder invloed van warmte. De boom is ergonomisch gemaakt voor zowel paard als ruiter. De thermoplastische boom geeft de optimale balans tussen stevigheid en flexibiliteit.De kussens van de Zaldi Hanover zijn gemaakt van latex. Latex behoudt zijn vorm en de kussens hoeven dan ook nooit meer opgevuld te worden. De kussens zijn afgevlakt aan de onderkant, wat een optimale drukverdeling geeft.
Nu is mijn vraag zou dit systeem een soort flexboom inhouden? Weet iemand dat? Want het idee van een flexboom staat me eigenlijk ook wel aan (geloof dat ik toch meer een met boom ruiter ben)
En kent iemand de Zaldi zadels of heeft iemand van het forum er ooit een uitgeprobeerd?
Bladwijzers