Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: ideaal onderkomen

Re: ideaal onderkomen

@ Mariannne: staat op de cd zo vermeld, welke lijst hanteer jij?
    Ik heb gewoon gegoogled op giftige bomen/struiken en paard.. maar kom dus nergens de walnotenboom tegen..? Vreemd.. en jammer want notenbomen worden van oudsher voor vliegenafweer gebruikt en het leek me zo handig om dat juist op de wei te zetten!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Als walnotenbomen giftig zijn, dan was Bully al lang dood geweest. Wij hadden walnotenbomen in de vorige wei staan en daar at hij heel veel van. Vooral de noten zelf, tot ergernis van de boer. Hij at alles op.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005

Je mag best een beetje aan je zelf denken, niet? Waarom kocht je ooit paarden?
    toch ook een ietsje klein beetje voor je plezier

al de grondwerken kosten best geld, en doe je niet elk jaar he.
    (spreek uit ervaring, want bij ons zijn ook vollop de grondwerken bezig)

wij hebben gekozen voor de piste (17 op 38 denk ik) te gebruiken als dagverblijf en de weides (nog 36 are geschat) als weide. De paarden kunnen snachts lekker eten en overdag de piste in en schuilen tegen de warmte. Als het echt te nat is de piste in en moest er toch gras genoeg zijn kunnen ze meer op de weide.
    Weide kan je (euh als je ze vindt en geld hebt ) nog altijd bijkopen of huren en piste maken is niet zo evident.

in ieder veel succes ermee!

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Amai Gudrun niet gemakkelijk hé als je zo alles zelf moogt beslissen .

Ik ga gewoon even vertellen wat wij hier gaan maken, in afmetingen ben ik heel slecht maar ik zal vragen of Jan straks wat kan noteren!

De wei waar ze nu in staan 10are wordt in twee gedeeld: 1 deel ganzen, kippen, eenden en konijnen, ander deel voor de pony's en paard. Zo kan ik ze allemaal blijven zien!

Dan komt er een pad naar het nieuwe stuk: ik wilde daar kiezels in (goed voor de hoefjes) maar omdat dit stuk van de buren is wil Jan dit niet. Dus zal het een compromis worden van betonnen platen op de grond (beter dan niets).

Dan komt er een groooooote paddock, Jan vindt het veeeeel te groot maar ik wil dit ook gebruiken als loopgedeelte op momenten dat de fructaan-index groot is, als het heel slecht weer is enzo. Daarin gaan we dan ook de stal maken, de huidige stal verplaatsen we en maken er plaats voor drie (drie deuren, en tussenstangen ze blijven mekaar zien, maar moest het ooit nodig zijn kan ik er één op stal zetten). De deuren komen op de Noord-kant zodat er geen regeninslag is, Het blijven dezelfde stallen, waar Bollie dus nu (bijna) exceem-vrij in kan staan.
    Dan komt er een extra ruimte voor hooiopslag. Dit alles gaan we op een betonnen ondergrond zetten.
    De paddock gaan we gewoon laten, geen ander zand geen drainage, volgens Jan moet het voldoende droog zijn om er altijd plezier van te hebben.
    Moest dit toch geen goed idee lijken zijn we van plan om zo gele ondergrond als bovenste laag te gebruiken.

De rest van de grond wordt wei, ook met een bergje (waar halen we het toch hé
    ), ik wilde dit eerst nog in twee verdelen maar Jan vindt dit geen goed idee en wil liever met graaslint werken.

En dan wil ik nog een wilg ergens aan de kant, momenteel staat er in onze huidige wei een krulwilg en Bollie en Woepie lusten dit wel.
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Het plannetje, ik hoop dat het duidelijk is!!!
    "Dromen komen uit..."

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Zier er goed uit. Nu maar flink lotto spelen en dat stuk te koop er bij nemen...
    Tja, piste als speelplek kan natuurlijk ook, alleen is er dan geen vijver voor de paarden.
    Kan nog altijd de sloot achter uitdiepen of een poel op de weide aanleggen natuurlijk (kan ijzerhoudend grondwater kwaad?)
    Drainage moet er zeker komen, we zittten daar erg nat. Nu is achter waar de paddock/piste moet komen de teeltlaag afgegraven en we kunnen meteen een viskwekerij beginnen.

Enfin, nu nog een beetje de grondwerker achter zijn vodden zitten want we zouden binnen 2 maand verhuizen en er moet nog zoooo veel gebeuren...

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten