Ons Rengel kraakt achteraan. Dit is waarschijnlijk het gevolg van de renpaardentraining in haar jonge jaren. Ze maakt geen of te weinig gewrichtsvloeistof aan. Soms liep ze heel stijf, echt pijn heeft ze niet.
Ik heb er al twee DA's laten naar kijken, osteo is al geweest,....
Op advies van zowat iedereen geef ik ze dagelijks een glucosamine/MSM preparaat. Dit krijgt ze nu ongeveer 1 1/2 jaar. Na een 3 maanden zag ik een lichte verbetering maar daar is het bij gebleven. Het werd ook in ieder geval niet erger dat is op zich ook goed.
Ondertussen zijn we al een beetje verder in onze training en merk ik dat ze soepeler wordt. Dus eigenlijk werkt de training beter dan het preparaat.
In de winter ben ik gestart met ISO 4 olie bij te geven. Dit is gewoon olie voor mensen maar een combinatie van druivenpit, zonnebloem en koolzaadolie en Oléisol (een olie die rijk is aan oleïnevetzuur) met veel Omega 3,6. ik geef dit omdat ze heeeel veel pelletjes had en daardoor schuurde. Pelletjes zijn volledig verdwenen!
Bij het nalezen op verschillende sites lees ik nu dat omega olie ook helpt bij problemen met gewrichten. Dus misschien helpt de olie idd echt.
Nu begin ik sterk te twijfelen aan het bijgeven van de glocosamine/MSM.
Ik ben niet echt voor allerlei preparaten bij te geven.
Iemand raad of advies over wat eventueel wel te geven/of niet?
Bladwijzers