Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 45 van de 45

Topic: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

  1. #31
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Je kunt het ook anders lezen - dat het veulen bij haar kwam en 4 maanden later ging ze ermee de weg op. Zo had ik het begrepen in ieder geval
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  2. #32
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    @feller ze is met 4 en een halve maand bijna 5 maanden afgespeend van haar moeder, ik vond dit persoonlijk ook erg vroeg, te vroeg! Maar wegens plaats gebrek en omstandigheden kon het niet anders, was niet mijn keuze!
    The darkest hour is befor it get light!!!

  3. #33
    Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    164

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Mijn paard was al verkeersmak. Mijn tweejarige heb ik als veulen al geleerd om aan een leadrope mee te lopen. Daarna ben ik kleine stukjes gaan wandelen met hem langs de weg. En nu hij twee is mag hij aan een leadrope mee naast zijn moeder op buitenritjes. Wordt ie mooi verkeersmak naast een bomproof paard en kan hij sterk worden op rechte lijnen, steeds een stukje verder. Dit i.p.v. longeren wat ik slecht voor de pezen vind op die leeftijd.
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

  4. #34
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haflingergek
    @feller ze is met 4 en een halve maand bijna 5 maanden afgespeend van haar moeder, ik vond dit persoonlijk ook erg vroeg, te vroeg! Maar wegens plaats gebrek en omstandigheden kon het niet anders, was niet mijn keuze!
    Als ik dat wist van mijn veulen had ik hem neit eens gekocht en als het je eigen merrie is vind ik eht eigenlijk egwoon de verantwoordelijkheid van de fokker om het veulen een geoie jeugd te geven. Hoe dan ook.

  5. #35
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    ikben zoals de meeste wel weten momenteel een paardje aan het inrijden. Alhoewel... het grootste werk is al gebeurd. Vorige week reed de eerste gast al op haar.
    Het wennen aan het opstijgen was een beetje een probleem. maar inmiddels gaat dat (met wat savvy) wel goed.
    Verkeersmak maken? Ben gewoon langs de weg gaan rijden. Eerst met iemand er op de fiets naast, toen alleen. Ze was niet helemaal rustig met auto's maar dat wende al gauw. Inmiddels gaat ze met de groep mee op buitenrit, loopt ze tussen 2 trekkers door waarvan beide motoren draaien. Gaat ze langs grote sjovels, vrachtwagens etc zonder problemen. Gewoon door haar enkele keren mee te nemen met 2 rustige paarden.
    Verkeersmak maken? Eitje!

  6. #36
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haflingergek
    @feller ze is met 4 en een halve maand bijna 5 maanden afgespeend van haar moeder, ik vond dit persoonlijk ook erg vroeg, te vroeg! Maar wegens plaats gebrek en omstandigheden kon het niet anders, was niet mijn keuze!
    Als ik dat wist van mijn veulen had ik hem neit eens gekocht en als het je eigen merrie is vind ik eht eigenlijk egwoon de verantwoordelijkheid van de fokker om het veulen een geoie jeugd te geven. Hoe dan ook.
    als je eenmaal in love bent met een paard en het is echt je droompony dan zit er weinig anders op om haar toch maar te kopen. En ze is gefokt bij een kennis van mij, dus geen groot schalige fokker ofzo, maar ik snap jij mening ook wel alleen het was dus niet mijn keuze en beslissing dus laten we over dit onderwerp ophouden.
    The darkest hour is befor it get light!!!

  7. #37
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Als jij in love bent met een paardje gun jij het dat paardje dat ie de minimale tijd bij zn moeder kan blijven alleen al om fysieke problemen later te voorkomen. Vind het nogal een vaag excuus om te roepen dat een veulen je droompony is (weinig aan af te zien op die leeftijd) en vervolgens te roepen dat je geen keuze had. Die keuze was er dus wel degelijk. Een vriendin van mij heeft haar paard zelfs kilometers verderop gestald toen ze hier het veulen enit meer bij de meoder kon houden, alleen zodat heth veulen erbij kon blijven zolang als mogelijk.

  8. #38
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haflingergek
    @feller ze is met 4 en een halve maand bijna 5 maanden afgespeend van haar moeder, ik vond dit persoonlijk ook erg vroeg, te vroeg! Maar wegens plaats gebrek en omstandigheden kon het niet anders, was niet mijn keuze!
    Als ik dat wist van mijn veulen had ik hem neit eens gekocht en als het je eigen merrie is vind ik eht eigenlijk egwoon de verantwoordelijkheid van de fokker om het veulen een geoie jeugd te geven. Hoe dan ook.
    als je eenmaal in love bent met een paard en het is echt je droompony dan zit er weinig anders op om haar toch maar te kopen. En ze is gefokt bij een kennis van mij, dus geen groot schalige fokker ofzo, maar ik snap jij mening ook wel alleen het was dus niet mijn keuze en beslissing dus laten we over dit onderwerp ophouden.
    The darkest hour is befor it get light!!!

  9. #39
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Wat ik nog niet voorbij heb zien komen:

    Ik heb Andor eerst een poosje mee uit wandelen genomen
    Toen op de fiets!
    En daarna als handpaard naast Merrit.

    Zo heeft hij heel rustig kunnen wennen aan het "werk".

  10. #40
    Forumlid ingridge's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    egmond aan zee
    Berichten
    17

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Nu mijn merrie staat naast een drukke weg, zelfs tegenover het weiland zit een bolleteler dus veel vrachtwagens en tractors. Staat ze in het weiland te grazen dan is er geen probleem, rijdt ik in de bak (deze is ook gelijk aan de weg) dan is het oppassen met vrachtwagens en tractors. Naar buiten alleen om naar het bos/duin of strand te gaan is haast onmogelijk (ze mogen hier 80km). Mevrouw stuitert alle kanten behalve de goede.
    Dus langs een drukke weg zetten heeft niet zo'n zin..bij mij althans.
    Mijn merrie Kaissima uitgerekend op 17 maart 2007

  11. #41
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Wij staan ook aan een hele drukke weg, maar met mijn paard is het niet zo'n probleem. Daar heb ik als veulen veel mee langs de weg gewandeld. Ik heb met hem erg veel ervaring met buitenrijden. Maar met andere paarden is dat toch weer anders. Overmoedig als ik was ben ik een aantal x met de merrie van mijn vriendin naar buiten geweest (omdat niemand anders dit durfde !) deze dame heeft een geheel eigen manier van schrikken: In plaats van vluchten vooruit, loopt ze achteruit (richting sloten!). Hier weet ik echt geen oplossingen voor (one-rein-stop en disengagen op de rand van de sloot gaat echt niet !) Nadat ik een paar bijna-ongelukken met haar gehad heb, ben ik afgehaakt. Wanneer je bang geworden bent, roep je het namelijk op.
    Als mijn vriendin nu naar de rijvereniging moet, lopen we er gewoon naast, maar wel met snoepjes in onze zakken voor de afleiding. Ze focust zich dan zo op de zakken dat ze de vrachtwagens niet meer ziet. Dit is misschien niet ideaal, maar wel een manier om je angst kwijt te raken. Verkeersmak heeft alles met de attitude van de ruiter te maken. Wennen aan enge dingen kan soms helpen, maar bij mijn eigen paard en die van mijn zus is het meestal zo dat je 10x met ze ergens langskan lopen en de 11de x is het toch ineens weer eng.

  12. #42

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Met Maroush ben ik gewoon buiten gaan lopen toen ze nog klein was, dan wennen ze er snel aan.
    Alleen auto's recht achter zich vindt ze soms eng. Meestal probeer ik dan d'r aandacht daarvan af te leiden door wat achter- en zijwaarts te doen en daarna hoofd omlaag. Ik neem wel voor de zekerheid nog altijd wat snoepjes mee ...
    Maar het makkelijkste is denk ik wat anderen ook al zeggen, om in een landje naast een autoweg te gaan parelli-en.

  13. #43

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Ik ben ook eerst met moeder en veulen buiten gaan wandelen, daarna alleen met het veulen en later met de fiets naast het veulen .
    Vandaag hou ik meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen... Voor altijd.

  14. #44
    Actief Forumlid vally4ever's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Vinkeveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    223

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Ik ben met een groen paard begonnen, maar ik had wel weer mazzel dat ze in de wei naast een (rustige maarja) weg stonden. Ik heb eerst veel enge dingen met haar gedaan en vertrouwen opgebouwd, en toen ben ik een keer aan de hand, met 2 andere paarden (1 voor 1 achter: het kuddegevoel) over de weg gegaan. Dit is niet erg NH, maar dat was ik toen ook nog niet: ik had het hoofdstel in gedaan met bitje voor de zekerheid, ik zou het gewoon te gevaarlijk vinden als er echt iets mis zou gaan. Liever een bit in dan mijn paard kwijt. Maar het ging heel goed, ze vertrouwde het allemaal wel, zolang de andere paarden maar rustig bleven. Toen een keer met 1 ander paard naar buiten, en nu maak ik met 1 ander paard ritten van bovenop. Ik ga nog niet alleen, Geduld is de kunst.

  15. #45
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Hoe hebben jullie je paard verkeersmak gemaakt?

    Ik ben altijd met iemand mee wezen wandelen die al een verkeersmak paard had, daarna zelf gewoon naar buiten gegaan.
    Die van mijn maakt niet zo auto s fietsers of scooters, vrachtauto,s en tractoren waren wel eng in het begin.
    Ik ging altijd ergs staan waar de ruimte was zodat ze rustig konden passeren, verder is het gewoon veel doen nu loop ik gewoon langs de weg.
    En als er iets eng is laat ik hem gewoon zelf het enge ding onderzoeken, dan is het gauw oke en kunnen we verder.
    Ik heb er zelf gek genoeg als ik er zo over denk niet heel veel aan gedaan, of niet heel veel anders dan in de bak.

    woeps datum een beetje heel erg oud zie ik nu pas
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •