Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: voeding 2 jarige

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

voeding 2 jarige

Heeft een 2-jarige pony krachtvoer nodig? Of is gras (en in de winter hooi) genoeg?
    Wat zouden jullie adviseren?
    Zat zelf te denken aan van die PAVO koeken..... Of kan ik net zo goed gewoon brok geven.?

Re: voeding 2 jarige

Hey
    ik heb ook een tweejarige. Die krijgt sinds kort alleen nog maar Pavo nature's best (11 schep 's avonds). Heeft daarvoor ook pavo veulenbrok gekregen. Voor de rest staat hij bijna een hele dag op de wei en 's avonds krijgt hij ook nog voordrooghooi.
    Krachtvoer zou ik echt niet geven.
    Don't dream your life, live your dream!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik ben zelf net in het boek van PaardNatuurlijk aan het lezen en die zijn erg fel tegen het geven van krachtvoer ! Doordat ze het goed kunnen beargumenteren, kan ik me er wel in vinden. Kort gezegd zeggen zij dat wanneer je je paard krachtvoer geeft, je zijn stofwisseling in de war gooit waardoor hij moeite krijgt met de opname van voedingsstoffen uit het ruwvoer ! Onbeperkt ruwvoer is veel beter. Mocht je toch overwegen om je paard wel krachtvoer te geven, zorg er dan in elk geval voor dat er geen melasse in zit.

Ik vind wel dat je je jonge paard moet bijvoeren om in de vitamine en mineralenbehoefte te voorzien. Het beessie moet tenslotte groeien en daar heeft-ie bouwstoffen voor nodig. Pavokoeken geven ruim voldoende ( één per dag). Nature's best is ook goed.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

@ Parel

11 = 1 schep of niet?

En met krachtvoer bedoel ik alles wat je naast ruwvoer voert, nature's best en pavo koeken zie ik ook als krachtvoer..

Hoeveel zou ik moeten geven van dat Nature's best? M'n pony is een welshje van 1.40, schat zo'n 400 kg? (aangezien ze nog geen bespiering etc. heeft )

Ja idd 1 schep dus hehe
    Nature's best is geen krachtvoer, enkel onderhoud.
    Dan zou ik zo'n halve schep tot 3/4 geven per dag. In de winter kan je wel meer geven natuurlijk.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik zie Nature's Best wel gewoon als krachtvoer trouwens en summerfit als vitamine preparaat. Ik zou zelf voor een 2 jarige kiezen voor onbeperkt gras of hooi en pavo summerfit en vital om de vitamines aan te vullen. En verder gewoon heel goed kijken naar je paard.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

In de zomer is (voldoende) gras voedzaam genoeg, liksteen in de wei. 's Winters ruwvoer naar behoefte en voor de mineralen/vitamines kan je 2dd een 1/2 kilo ponybrok voeren. Da's zát. Lekkere wortel op z'n tijd.

Ik weet niet wat goed is voor een 2jarige.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Firsty
    Ik ben zelf net in het boek van PaardNatuurlijk aan het lezen en die zijn erg fel tegen het geven van krachtvoer ! Doordat ze het goed kunnen beargumenteren, kan ik me er wel in vinden. Kort gezegd zeggen zij dat wanneer je je paard krachtvoer geeft, je zijn stofwisseling in de war gooit waardoor hij moeite krijgt met de opname van voedingsstoffen uit het ruwvoer ! Onbeperkt ruwvoer is veel beter. Mocht je toch overwegen om je paard wel krachtvoer te geven, zorg er dan in elk geval voor dat er geen melasse in zit.
    Alleen maar ruwvoer en gras zou ik niet doen. De weides zijn hier niet zoals ze in de natuur voorkomen! (Al weet ik natuurlijk ook niet welke argumenten ze naar voor brengen... )
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Nature best is havervrij en suikervrij (zorgt dus niet voor extra energie). Je hebt ook basic voeding, dus enkel de basis maar daar heb ik geen ervaring mee omdat mijn paard het heel goed doet op natures best, gras en hooi. (het is ook heel smakelijk)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Niet vergeten dat er 30% zetmeel in Nature's best zit. En dat wordt omgezet in: suiker.

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

@lila, jij adviseert ponybrok in plaats van nature's best?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik heb een zak achterin de auto liggen, ik neem vanmiddag het etiket mee terug en zal 'ns opschrijven wat erin zit.

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Oke, dankje !

Nature best is havervrij en suikervrij
    sorry bedoelde 'suikerarm'

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten