Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: Beentje Lodash

Beentje Lodash

Hier even wat plaatjes van Lodash zijn gewonde been.

Was ineens dik met 2 wonden en tussenliggende deel erg warm.
    Heeft nu 5 dagen antibiotica gehad.

De eerste 2 foto's zijn van 1 dag na aantreffen.

De laatste 2 foto's zijn van vandaag. Vies geel!
    Het gebied TUSSEN de wonden is pijnlijk, de wonden zelf niet (meer)eigenlijk.

Wie denkt er wat van?

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Beentje Lodash

Als ik de foto "opblaas" zie ik in de bovenste wond er iets geels doorschijnen, bedoel je dat met "vies geel"? Komt er niks uit?
    Is het nog dik met name onderaan waar het de 1e dag zo dik was?

Komt niks uit nee, oppervlak is gestaag geel. Heel vaag. Beetje oozing aanzicht. Oozing geel. Als ik druk op wondranden dan geen pijnreactie en geen wonduittreding. ( ik staccato telegramstijl, jij erg vinden?)

Als ik druk tussen wonden in dan pijnreactie.

Dikte is vrijwel helemaal weg nu.

Loopt er nu beter op dan dag 2 en 3.
    Nooit kreupel, wel iets korter geweest.

Raar wondbeeld toch?

Hij wilde graag zalf vanavond. Ik twijfelde nog om open te laten, dan opdrogen. Hij wilde zalf.
    Hij kreeg zalf

En met de equaide wordt het enigzins lastig met elke dag aanbrengen: ik vertrek woensdagmorgen naar Duitsland...
    Grrrr!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Is het een dun vliesje? Boven? Onder? Wat laat je open? Er lijkt een vliesje over te zitten?

Niet echt vliesje.
    Ziet er meer uit als gevuld met geel spul, dat niet overstroomt, onder druk er niet uitkomt, er gewoon ligt.

Ik heb er voornamelijk Groene Os wondcreme in gesmeerd, die is ook raar geel. Maar dit is na afspuiten.

Gisteren zat er een vieze natte korst op. Toen ik die eraf trok, verscheen dit gele natte beeld. En bleef zitten tot en met vandaag.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ziet er granulaat (genezingsweefsel, of hoe heet dat in normale taal) uit op foto? Ben niet zeker, maar Piablo's wonden hebben er ook lang zo uitgezien.
    Als hij geen koorts heeft, er niks uitkomt en het niet dikker wordt zou ik gewoon even afwachten.
    Spul er op laten, je kan eventueel de afstand tussen de wondranden meten om de 3 dagen, dan zie je objectief of het goed heelt. Diepere wonden groeien van binnen uit op en van de zijkanten ietsje dicht.
    Alleen wildvleesvorming in de gaten houden, daar was ik met Piablo te laat bij, vulcetan gel helpt dan goed. Nu zie ik op de foto nog niks in die aard.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Hij wilde zalf.
    Hij kreeg zalf
    Dit begrijp ik niet???????
    Ruikt het hier naar antropomorfisme?

Pebbles zei: "ik wil NIET in de biotex"
    Trea zei: "jij gaat in de biotex"

En ik ben blij NU, dat ik mijn zin heb doorgedramd
    Paarden weten niet altijd wat het beste voor ze is hoor

Dit wondje ziet er relatief onschuldig uit, jammer dat je niet met equaide kan starten. Heb je niemand die het over kan nemen als je weg bent?

Zo nee, dan zou ik al begonnen zijn met korst kweken. Dat is het veiligst voor vliegen, zand ed.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Het lijkt mij ook granuleringsweefsel, maar zeker ben ik er niet van. Het glimt namelijk wel en dat doet granulaat nou net niet zo erg.
    Dus... is het spul korrelig of slijmerig als je het tussen je vingers wrijft? Hoe ruikt het? Bloed het wondje als je het gele beslag wegwrijft?

Het onderste wondje kan ik niet zo goed beoordelen vanaf deze foto's, maar ook dat wondje even goed bekijken lijkt me verstandig . Verder zou ik de wonden toch even een paar dagen wassen met biotex-oplossing of soda. Totdat je het idee hebt dat het goed is, ofwel dat het wondje niet zo glimmend geel is.

Beterschap!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Sorry schoot even in de lach om Trea's redenering, maar goed even Lodash been. Zelf lijkt het mij ook dat het gele granulatie is, zeker omdat het geen druppels vormt zoals bij pus. Zou er niet teveel aan frutten, zeker omdat de zwelling weg is lijkt het me dat het genezingsproces goed op gang is gekomen.
    Alleen jammer van de Equiade, had denk ik het genezingsproces versnelt en wildvleesvorming tegen gegaan.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik heb misschien een ander schermresolutie, maar dit ziet er voor mij niet uit als granulatieweefsel. Het heeft een glad oppervlak lijkt het en het is niet roze. Lijkt mij een plak troep. Maar hebbu geen grotere foto? Zelf als ik 'm opblaas kan ik het eigenlijk niet goed zien.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik kijk op mijn laptop dus voor mij is het ook niet optimaal duidelijk. Ga van wat ik nu zie uit, en als ik er heel lang naar kijk is het trouwens ook niet geel maar wittig. Hmmm, misschien toch een betere foto Karianne?
    www.crystal-carving.com

meer dan 256 kb kan ik hier niet uploaden
    Misschien photobucket nog maar eens pesten.

Vanavond zag het er droger uit.
    Rustiger.

Dank voor de reacties!
    Ik kijk morgen nog eens SUPERGOED.

Je zou op deze wond ook Dermiel wondzalf (ASV) kunnen gebruiken.

http://www.astfarma.nl/bijsluiter.asp?Id=166

Het bestaat o.a. uit honing, een natuurlijk antibioticum (miel = frans voor honing) . Ik heb het op Jilske's ontstoken plekken gebruikt; de ontstekingen waren binnen een dag weg. (2-3 daags smeren en inmasseren)

Verkrijgbaar bij je DA
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Thanks, overweeg ik!

Oh men wat een paard.
    Morgen maak ik foto's.
    Gisteren nog gele brosse klonterflintertjes aan het oppervlak van de bovenste wond.
    Vandaag roze en een laag dichter dan gisteren.
    Gaat GOED.
    Onderste wond is zo goed als genezen.
    Hij heeft de spat er weer in, wow wat een sterk en gezond dier.
    Impressed!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten