Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Boomloos zadel

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Boomloos zadel

Hey allemaal

Weet niet of het hier juist staat. Anders verplaats je maar (wel ff zeggen naar waar dan )

Ik ben dus van plan om voor een boomloos te sparen.
    Maar eerst wil ik toch wel info enzo. Tfeit dat ik snel last heb in mijn lies, mag het zadel niet te breed zijn. Zijn deze zadels smal?

Zijn ze ook zo goed als beweerd word? Zitten ze goed? Verkrijgbaar is mate voor kleine fijne mensjes?

Shoot! Alles wat je ervan weet en ervaringen!
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Re: Boomloos zadel

Als je last hebt met breed zitten dan is denk ik de barefoot minder geschikt en de stratrekk meer geschikt.
    Die voelt meer als een zadel...

Maar Great is niet echt breed (rijmt mooi!) dus dan is dat minder een punt.

May the horse be with you!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ze zitten heerlijk die Barefoots, ik ben er echt tevreden van, en breed zitten hangt inderdaad gewoon af van je paard hoor. Op een trekpaard zal je wel redelijk breed zitten, op een arabiertje niet , hangt er maar van af...

Ik ben er heel tevreden van, maar toch stilaan van plan om het te verkopen en een nieuw zadel - mét boom - te kopen, gewoon om het feit dat een boomloos zadel eigenlijk helemaal niet zo goed is voor lange trektochten, die ik wel regelmatig doe (één, twee weken aan een stuk), omwille van het gebrek aan drukverdeling. Maar voor ritten van 2-3 uur of zelfs een dagtocht zijn ze wel heerlijk. Nooit zadelpijn gehad daarop!

xxx julieke

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik heb een randoll's en ik moet zeggen sinds ik op het equistyle event ben geweest da'k meer fan geworden ben van barefoot. Ze zien er degelijker en steviger uit dan de randoll's. Bovendien vind ik het nieuwe zadel dat ze uitgebracht hebben met ingebouwde kussens er bijzonder goed uitzien en volgens mij ligt wordt hier de druk beter verdeelt dan de gewone barefoots. Ik vind ze bovendien niet zo ontzettend duur. Moest ik ooit mijn randoll's weg doen zou'k eventueel wel voor de barefoot kiezen. Ik hoop alleen dat over een tijdje alle barefoots gemaakt zullen worden met die ingebouwde kussens... Dan is het voor mij persoonlijk nog twijfelen tussen de arizona of de london...

Ik heb ook al héél véél goede dingen gehoord over de ghost. Ik heb een tijdje geleden van iemand een pb gehad omdat ik kloeg (is dat de juiste verleden tijd?) over de beenligging bij mijn randoll's. Ik heb een beetje een stoelzit in dat zadel... Voor lessen klassieke dressuur was dat niet zo goed, maar ik vind het uitstekend voor bosritten omdat ik het gevoel heb steviger te zitten zo... Ik ben dan gaan kijken op de website van ghost en 'k vind deze zadels er verschrikkelijk lelijk uitzien . Tjah het oog wil ook wat...

Met dat ik nu ook op zadelzoektocht ben, ben 'k me steeds meer gaan afvragen of die stoelzit die ik in mijn randoll's heb wel zo goed is voor de rug van mijn paard... Want tenslotte zit al mijn gewicht dan bijna volledig op de rug van het paard, want de benen hebben weinig tot geen gewicht zo...

Om te weten of het zadel wel goed ligt zou je zo'n test moeten kunnen doen met zo'n speciale gelpad eronder. Hier op het forum hadden een paar mensen zo'n ding samen gekocht dacht 'k en laten die rondgaan. Ik denk wel dat zoiets interessante informatie kan geven. Alleen je moet eraan graken hé...

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb net een nieuwe barefoot besteld (moet volgende week binnen komen).
    Ik vind zelf de maat 1 cheyenne het prettigst zitten, omdat de stijgebeugelophanging daar wat verder naar achter ligt. (kan ook gemakkelijk ik heb broekmaat 36) Ik krijg in de grotere maten ook die stoelzit.
    Met de nieuwe kussens eronder in combinatie met een pad met dubbeldikke inlages zit je veel minder breed dan voorheen met de oudere modellen.

De startrekk zit ook heerlijk alleen die schoof helaas op mijn rondbuike paardje naar voren. De ghost zit ook erg lekker en lag ook zeer goed, alleen kan ik maar niet wennen aan de looks.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Maar ik wil nog even een ander puntje aanhalen.
    Om te rijden met een boomloos zadel moet je echt een goede zit hebben.
    En je zegt zelf dat je dat nog niet hebt. Ik zou het niet doen in jou geval. (in mijn geval trouwens ook niet)

Een goed passend boomzadel is altijd beter dan een boomloos.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Achzo. Dus zowel voor als nadelen.
    Dan nog maar even wachten en zien wat de zadelmaker zegt.

Je kan eens een boomloos zadel (of een paar verschillende modellen) op proef nemen. Kan je een week lang testen hoe het zit voor jou en hoe Great het vindt.
    Misschien een idee?

[size=99px]Weet niet of het al door iemand anders gezegd was, heb niet alles gelezen [/size]
    Surrender to fun!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Als je zoekfunctie gebruikt, kom je mss ook een heel end op weg. Op http://www.bokt.nl staan ook veel topics over boomloze zadels.
    De meningen zijn namelijk zó verdeeld.
    Maar behalve naar boomloze zadels kun je misschien ook naar andere zadels kijken.
    Er bestaan namelijk zóveel verschillende soorten zadels (endurance, Spaans, dressuur, western, flexibel, houten boom, ijzeren boom, leren boom, verstelbare boom, verwisselbare boom, met beweeglijke panelen, boomloos met panelen, boomloos zonder panelen enz )
    En mijn ervaring met boomloos: Het apast láng niet altijd, rijdt wel heel fijn en als het je pony past is het volgensmij voor beiden comfortabel, zolang je er maar niet heel veel mee rijdt. Maar dat is mijn ervaring, want andere mensen hebben weer andere ervaringen (en andere zadels, ik heb nml een barefoot).

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Kan ik mss wel eens doen, zo testen.

Waarom mag je er eigenlijk niet teveel mee rijden?
    Ik rij soms 3 keer de week, soms 5, soms maar 2. Maar nooit langer als een uur ofzo.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

De drukverdeling van een boomloos zadel is altijd minder dan met een goed passend boomzadel. Daardoor moet je dus uitkijken met lnage ritten.
    Als mijn paardje ouder is en niet meer zoveel verandert ga ik ook voor een boomzadel op maat. Ik kies dan wel voor een flexibele boom dat lijkt me comfortabeler voor het paard.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Achzo.

Ik ben echt aant twijfelen of ik zo'n barefoot zou nemen of niet.

als je vindt dat het zadel te breed zit, de barefood modellen dan, is er ook een pad die je er op kunt leggen, deze zijn met memory schuim gevuld, en geven een minder breed gevoel. Geeft ook wat meer steun doordat het wat ruw is.
    Ik vind het heerlijk zitten. Ook lekker zacht trouwens

Toen mijn vroegere lerares vertelde dat zij met boomloos zadel reed heb ik het ook eens geprobeerd.
    Je hebt veel meer contact met je paard. Ik heb geen ervaring met lange ritten (langer dat 2-3 uur).
    Als je er een keer mee gereden hebt dan rijd een ander zadel niet meer zo goed. (dat is mijn mening)
    Misschien kan je nog een beetje info vinden op http://www.skyfarm.be en op http://www.the-horse-connection.com/ (hier heb ik mijn zadel gehaald).
    Ik heb 3 zadels (veelzijdigheids, mexicaans westernzadel en barefoot zadel) maar gebruik zo goed als alleen nog maar mijn barefoot zadel.
    Het zit lekker zacht en is niet zwaar.
    Ik raad je ook aan om uit te kijken van de prijs: een eenvoudig soort niet meer als €300
    Als je het geld zou weg nemen dan pas kan er vrede bestaan, maar bij dieren is dat niet nodig!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ronjaar
    Toen mijn vroegere lerares vertelde dat zij met boomloos zadel reed heb ik het ook eens geprobeerd.
    Je hebt veel meer contact met je paard. Ik heb geen ervaring met lange ritten (langer dat 2-3 uur).
    Als je er een keer mee gereden hebt dan rijd een ander zadel niet meer zo goed. (dat is mijn mening)
    Misschien kan je nog een beetje info vinden op http://www.skyfarm.be en op http://www.the-horse-connection.com/ (hier heb ik mijn zadel gehaald).
    Ik heb 3 zadels (veelzijdigheids, mexicaans westernzadel en barefoot zadel) maar gebruik zo goed als alleen nog maar mijn barefoot zadel.
    Het zit lekker zacht en is niet zwaar.
    Ik raad je ook aan om uit te kijken van de prijs: een eenvoudig soort niet meer als €300
    Ik heb mijn randoll's ook in the horse-connection gekocht in Bilzen. Maar als 'k nu opnieuw een boomloos zadel zou kiezen zou'k voor de nieuwe barefoot gaan, omdat die ingebouwde kussens heeft.

Verder kan je ook eens info vragen aan nienke. Zij is verdeler van de ghost; Lijken me ook héél goede zadels, maar je moet het graag zien...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten