Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Hoefadvies

  1. #1
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Hoefadvies

    Ik maak me de laatste tijd een beetje zorgen om Aspen zijn hoeven en of ik wel goed bezig ben met het natuurlijk bekappen(ik bekap hem wel niet zelf). Ik vind ze er niet mooi uitzien (droog) en dus krijgt hij regelmatig een likje vet erop. Maar toch zijn ze redelijk hard en loopt hij niet gevoelig. Ik twijfel voornamelijk op de manier hoe ze staan. Ik vind ze teveel 'doorzakken'.
    Hier even enkele foto's:





    Onderkant van de linkervoorhoef:



    De hoeven blinken zo omdat ik het idee pas kreeg nadat ik ze ingevet had
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Kritiek is meer dan welkom.

  2. #2
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Hoefadvies

    Ik vind zijn voeten zo slecht niet hoor. Maar je zei toch dat hij natuurlijk bekapt werd? Misschien kijk ik verkeerd, maar op de laatste foto lijkt het net alsof ik een enorm stuk steunsel zie zitten. De stralen zijn nog niet heel breed, maar ik kan er verder weinig negatiefs over bedenken eigenlijk.

    Als je de voeten droog vindt, kun je ze beter in wat weken of anders inspuiten met evermoist. Vet zorgt juist dat de voeten geen vocht meer opnemen en daarom worden ze nog droger.

  3. #3

    Re: Hoefadvies

    Zo op de foto lijkt het of de ene hoef veel steiler staat dan de andere. Eigenlijk moet je alle hoeven apart fotograferen vanuit dezelfde hoek.
    Aan de onderkant meen ik een hele rand steunsel te zien zitten, maar zeker weten doe ik dat ook niet.

    Hoevaak komt je bekapper en hoelang is het nu geleden dat hij is geweest?

    Ik zou ze niet invetten hoor, tenminste niet met vet. Wat Margot al zegt, dat klopt. Vet sluit de hoef juist af en daardoor kan deze geen vocht opnemen. Er is speciaal spul voor op waterbasis.

    Misschien wil je nog eens nieuwe foto's maken? Zonder bling-bling erop en alle hoeven apart, van voren en opzij gefotografeerd en recht van onderen? Dat geeft een beter beeld.

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Hoefadvies

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Zo op de foto lijkt het of de ene hoef veel steiler staat dan de andere.
    lijkt idd! Rechtsachter lijkt veel steiler dan rechtsachter. Is volgens mij het zere been van Aspen, toch?
    Wat bedoel je met doorzakken? De hoef zelf of het gedeelte van de kogel?

  5. #5

    Re: Hoefadvies

    ik kan niet helemaal bepalen aan de hand van deze foto's hoe je paard op z'n voeten staat. Maar check eens goed of de stralen wel de grond raken, zo op het 1e gezicht heb ik daar mijn twijfels over. Ik zie ook overgroeide steunsels.

    Niet meer invetten hoor, het is zinloos en je droogt de hoef er alleen nog maar meer mee uit. Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om met dÃ*t weer je paard z'n hoeven nog droog te houden Lekker in de wei zetten en nat laten regenen zou ik zeggen! Als het een dag niet regent, een zeldzaamheid, moet je ze natmaken en het liefst 15 minuten weken in water.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  6. #6

    Re: Hoefadvies

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Hoe krijg je het trouwens voor elkaar om met dÃ*t weer je paard z'n hoeven nog droog te houden Lekker in de wei zetten en nat laten regenen zou ik zeggen! Als het een dag niet regent, een zeldzaamheid, moet je ze natmaken en het liefst 15 minuten weken in water.
    Paardje heeft stalarrest wegens een net geopereerde wond

  7. #7
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Hoefadvies

    Ok,ik zal morgen nieuwe foto's maken(ik hoop ook van het zere been dat ik die mag optillen van hem) en geen vet meer gebruiken!
    Ik vind dat de voorkant van zijn hoef doorzakt,precies een schuifafje. Volgens mij is de lijn van been tot hoef daar niet zoals die hoort te zijn.
    Hij wordt ongeveer om de 8 weken gedaan. De laatste keer was half april,maar in de kliniek heeft de hoefsmid van daar er ook aan geprutst. Maar binnenkort is het weer tijd dat mijn nb komt.

  8. #8
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Hoefadvies

    kan je er met Paint een pijltje bijzetten misschien? Want ik snap nog steeds niet waar je een schuifafje ziet (moooi woord)!

  9. #9

    Re: Hoefadvies

    Hihi.. een schuifafje is toch een glijbaan.. of niet?

    ik snap ook niet wat je precies bedoelt. De steilheid van de hoef, de schuintegraad? Bedoel je dat?

  10. #10

    Re: Hoefadvies

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Paardje heeft stalarrest wegens een net geopereerde wond
    ok die info heb ik even over het hoofd gezien

    easysoakers lijken me wel handig om de hoeven te weken, zonder dat de emmers je om de oren vliegen omdat paardlief er niet in durft te staan
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  11. #11
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Hoefadvies

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Paardje heeft stalarrest wegens een net geopereerde wond
    easysoakers lijken me wel handig om de hoeven te weken, zonder dat de emmers je om de oren vliegen omdat paardlief er niet in durft te staan
    Of gewoon oefenen met emmers. Bully komt hier al aangelopen als ik zijn emmers aan het vullen ben zo lekker vindt hij het. Het begin is alleen even lastig. Waar koop je die easysoakers trouwens en wat kosten ze?

  12. #12

    Re: Hoefadvies

    divoza heeft ze onder andere, geen idee wat ze kosten

    als je gewone hoefschoenen hebt liggen kan je die ook volgieten met water
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  13. #13

  14. #14
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Hoefadvies

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Ok,ik zal morgen nieuwe foto's maken(ik hoop ook van het zere been dat ik die mag optillen van hem) en geen vet meer gebruiken!
    Is het nog gelukt om een foto te maken?

  15. #15
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Hoefadvies

    Hmm dat is redelijk betaalbaar dan. Ik heb ook wel eens gehoord over een hoefzak. Is dat dan weer wat anders?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •