Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 40 van de 40

Topic: Huidprobleem - geen Seme

Re: Huidprobleem - geen Seme

Oh maar als ze er al af en aan af en toe last van heeft, dan is het ergens wel mooi dat het er nu zo ECHT uitkomt, denk ik.
    Soort grote schoonmaak.

Kan me voorstellen dat je die wilt ondersteunen met alles wat er is.

May the horse be with you!

Marianne, mijn opmerking is geen aanval, maar er zijn misschien meerdere opties dan meteen vaccineren, maar het is mij onbekend wat je al allemaal geprobeerd hebt? Blijkbaar weet je nog maar net dat het een schimmel is? Heb je al eerder Imaverol geprobeerd dan? Blijkbaar is de weerstand van dit paard ook niet helemaal optimaal als ze telkens een terugkerende schimmelinfectie krijgt en zal je misschien de weerstand moeten optimaliseren. En het nadeel juist van vaccineren is dat het een impact heeft op de weerstand. Het zou gewoon niet mijn eerste keus geweest zijn. En als jou andere paard een goede weerstand heeft zal ze niet zo snel een schimmelinfectie krijgen en misschien dat ze al lang besmet is want dit is niet een net opgekomen schimmelinfectie.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Schimmels gedijen uitermate goed op... suikers!
    Even kritisch kijken naar het menu wat suikers betreft, heeft onder andere Kate goed geholpen bij jeuk .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Schimmels gedijen uitermate goed op... suikers!
    Even kritisch kijken naar het menu wat suikers betreft, heeft onder andere Kate goed geholpen bij jeuk .
    Zou ik suikers in dat geval kunnen vertalen naar fructaan? Of is dat een te grote stap? Het is wel een feit dat ze van een kale, leeggegraasde wei bij de vorige eigenaar, overgestapt is naar onze wei, volop in het gras ( NB: niet bemest land dit jaar en paardengras ingezaaid).
    Ik heb overigens haar weidegang al beperkt.

Verder krijgt ze geen enkele bijvoeding behalve hooi en af en toe wat Pavo Enjoy ( een handje per dag) waar volgens de makers heel erg weinig suiker in zit.

De injectie lijkt te helpen - ze is al heel wat minder rillerig dan gisteren. Toen was ze zo gestresst en onhandelbaar dat de DA haar niet kon houden. 't is maar goed dat ik wat Irwin trucjes ken..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Zou ik suikers in dat geval kunnen vertalen naar fructaan?
    Zeker.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Zou ik suikers in dat geval kunnen vertalen naar fructaan?
    Zeker.
    Ja, maar ook naar Enjoy !
    Pavo pretendeert dat er weinig suikers inzitten, maar in wezen bevat deze Enjoy net zoveel suikers & zetmeel als een willekeurige andere muesli, namelijk 32%. Tja, en dat 2% echt suiker is... de overige 30% is zetmeel dat wordt omgezet in suikers.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Hmmm... van die Enjoy krijgt ze maar een handje ( en ik heb geen kolenschoppen) en lang niet iedere dag.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hoe gaat het nu met 'r?

De kriebeligheid is een heel stuk afgenomen en de grijze plekjes die vooral op het hoofd en hals zitten, lijken minder te worden. Nieuwe plekken zijn er niet bijgekomen. Haar humeur is ook een heel stuk beter!

De grotere plekken langs de manenkam heb ik behandeld met Dermiel-zalf: ontstekingen waren binnen een dag weg. Nu nog haargroei erop en ze is weer 'toonbaar'.

Ondanks dat positieve resultaat heb ik nog steeds wel twijfel over het heralen van de anti-schimmel spuit.. (dat zou volgende week moeten gebeuren). Ik wil eigenlijk veel liever wat anders gaan doen maar weet niet of de herhaling persé nodig is om het effect te bestendigen ( zoiets als met antibiotica, bedoel ik). Zal de DA daar over bellen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ondanks dat positieve resultaat heb ik nog steeds wel twijfel over het heralen van de anti-schimmel spuit.. Zal de DA daar over bellen.
    Je hoopt dat het niet meer hoeft als het al zo goed verminderd is? Wat staat je tegen eraan? Misschien is wassen voldoende idd. Ben benieuwd wat de DA ervan zegt.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten