Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: jeuk aan de neus

jeuk aan de neus

Hoi,

Poca heeft jeuk aan haar neus. En niet een beetje, nee heel erg. Zo erg dat ze onder het rijden echt moet stoppen om te krabben. Stilstaan bijna niet gaat, ze veel hek op zoek om tegen aan te kunnen krabben. Het is sneu voor haar!

Ik heb een paar plannen bedacht die ik vandaag uit ga voeren. Een daar van is wat haar naar centrum de zon sturen.

Nu vraag ik me af, heeft iemand dit wel eens gezien. Kan ik hier iets aan doen zo ver jullie weten. Bestaat er bijvoorbeeld een praktische zalf die in ieder geval verlichting bied.

Antwoorden, iedere vorm of idee, bijzonder welkom.

Thanks!

Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: jeuk aan de neus

Ja, heeft Andor ook. Dat is een headshaker.

Ik kan er een boek mee vullen, nu geen tijd en zin in.

Is het een allergische reactie, of kriebel door insectenbeten? Heeft ze het vaker gehad, of alleen dit jaar? Door zonnebrand? (kan bijna niet.. maar goed )

Schuurt ze haar huid nu kapot? Neemt de jeuk zulke extreme vormen aan?

Onze paarden hebben wel meer jeuk in dat gebied dan in de winter. Binnenkant lip, bovenkant neus, maar niet extreem. Ik denk dat het komt door de hele dag de neus in het gras en dat er misschien een plantje in de wei staat die dat oproept.

Lodash heeft ook veel jeuk aan zijn neus en lippen (binnenkant).
    Niet zo erg als Poca, maar wel opvallend. Hij mag graag even alles secuur schuren aan een vuist.

Geen idee, Roos.

Denk een beetje aan wat Trea zegt, plantjes die licht allergisch-achtige of gewoon irritatie-klachten oproepen, maar weten, nee.

May the horse be with you!

Ik las net dat je bij paardendrogist of zo een netje kunt komen voor over de neus. Is dat een idee?
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Volgensmij zijn die netjes voor paarden met Polleallergie, bescherming voor de luchwegen.

Ik heb verder ook niet echt een idee, behalve dat het me ontzettend vervelend lijkt voor Poca. Jeuk aan je neus, brr

Zat ook aan zo'n netje te denken, Roos.
    Als niet te duur: waarom niet proberen?

Werkt het, dan is Poca blij.
    Zoniet, verder zoeken.

May the horse be with you!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

volgens mij maakte mijn Sus die pollennetjes van een panty...???
    Verder lijkt haar op sturen mij een hele goede, want het eerst wat ook in mij opkomt is allergie.. pollen of plantjes.. 'iets' in de lucht... hooikoortsachtig...
    Daarnáást kan het ook met het 'skelet' te maken hebben...zoals bij Andor een vorm van headshaken waarbij scheefheid èn neus-afvegen aanzienlijk verminderd is na een jaar stevig gymmen...(en Sus klapte zelfs met hem over de kop omdat An in galop nog probeerde om zijn neus tegen zijn voorbenen te wrijven..)
    Als Sus weer tijd en zin heeft wil ze vast een stukkie uit haar boekwerk uit de doeken doen.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nacino HAAT dat netje. En heeft héél vaak jeuk aan zijn neus. Hij heeft ook een soort hooikoorts achtige verschijnselen en soms lijkt de zon dat te verergeren. Hij is zowiezo gevoelig voor alles op zijn hoofd (miniscule druppels, sneeuwvlokken)
    Je doet er denk ik niet veel aan. Op hele erge dagen (sporadisch hoor) rijd ik dan maar niet.

OKE mensen, dit is alvast super, ik kan weer verder.

K, het is hier vliegen op werk, dus geen tijd om te reageren nu meer, komt later wel, thanks!

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Roos, kijk anders ook hier eens: http://auth.lincoln.ac.uk/dbs/research/ ... g/what.htm

Uitgebreide informatie over headshaking.

Is het alleen dat Poca voortdurend haar neus wil schuren, of schudt ze ook met haar hoofd?

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Zonnebrand zou heel goed kunnen. Sterre en Vival beiden met roze neus hadden afgelopen week ineens hun neus behoorlijk verbrand. Hoe dan....het heeft vrijwel alleen geregend. Blijkbaar kan het dus ook met dit weer mis gaan

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ALS het headshaking is, zul je moeten zoeken naar de oorzaak. Ik ben daar bijv meer dan een jaar mee bezig geweest.

Zadel?
    Gebit?
    Wervels recht?
    Sinussen verstopd?
    Werkt de lever voldoende?

Bij Andor zaten wervels niet goed, hij vergiftigde zichzelf, moest gereinigd, zwaar allergisch reageren op gras en stuifmeel.

Ik heb de osteopaat, de tandarts, Laarakker, Antoine de Both, Marijke de Jong, netreliefs, kralen aan zijn neus en oornetjes geprobeerd.

Laarakker heeft veel goed gedaan, maar bovenal rijden! Door hem te gymen (doe ik al 2 ipv 1 jaar wat mijn sussie zegt) krijg ik het er grotendeels uit. Nu met de regen is het heerlijk, want hij schudt en veegt niet af. Met zon is het duidelijk VEEL erger bij hem.

Voorheen deed hij vegen aan de bomen, aan Merrits billen, aan de fiets, aan de stijgbeugels etc.
    Nu doet hij nog weleens een "bijensteek". Een schudbeweging alsof hij door een bij is gestoken. Door hem even recht te richten, maar bovenal gras en graan te vermijden, lukt het aardig. Daarnaaast gaat hij weer druppels krijgen.

Pollennetje kan werken bij vliegen of pollen. Ik heb ze idd zelf gemaakt, ook wel met pantys gerommeld, maar die werken niet. Met echt pollengaas van TESA ging redelijk, maar Andor wilde dat netje AF hebben. Dus kreeg hij hem af

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Geen uiterlijke verschijnselen aan/in de neus die het kunnen verklaren?

Hoi,

Vandaag geen jeuk en al helemaal geen hoofdbewegingen.

Na al jullie reacties (waarvoor mijn ENORME DANK) heb ik nagedacht over het geheel. Poca heeft altijd een hoofd gooi gehad. Een beheerste slinger van links naar rechts of andersom. Door de jaren heen is die slinger verminderd of zelfs helemaal weg gegaan. In het hele begin deed ze het met rijden ook altijd. De laatste jaren (zeker al 3) heeft ze nooit meer geslingerd.

Onlangs, week of 2, is de slinger terug. Ik weet nog dat ik verbaasd was, zeker omdat ik het al zo lang niet gezien had. De jeuk aan haar neus is sinds een jaar ongeveer. Waarbij de ene keer echt extreem en dan dagen erna helemaal niet. Ik weet nog dat Charlotte hier was, ergens eind januari en dat we aan het spelen waren. Slecht, koud, regenachtig weer. Van het ene op het andere moment kreeg Poca jeuk aan haar neus. Maar zo extreem dat we gestopt zijn met spelen.

Wat me ook opvalt, sinds een paar weken is dat ze anders dan anders met haar lippen likt, beweegt. Een andere beweging dan anders. Gecompliceerde en een grotere omtrek. Alsof het van binnen uit beweegt in plaats van het gewone likken.

Ik heb vandaag beraad gehad met mijn eigen magnetiseur. Voorlopig blijf ik even bij onze eigen energie. Ik zal jullie op de hoogte houden!

MEGA DANK !

Liefs
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten