hallo
ik ben 25 rijd bijna 4 jaar, heb een eigen jong paardje gehad die ik zelf moest doorrijden. deze is helaas overleden door een ernstige ziekte heb ik hem in moeten laten slapen.
nu komt het :
na anderhalf jaar nu verder te hebben gehobbeld op manegepaarden gaat me dit steeds meer tegenzitten. ik vind het vervelend om een paard zo te moeten rijden,ik wil graag aan een vriendelijkere manier van rijden en omgaan beginnen. dus daar komt parelli enzovoort om de hoek sjezen!!!
echter nu komt mijn probleem: ik zou graag wel weer met een paardje willen beginnen maar dan alleen op de vriendelijke manier. nu weet ik niet wat ik moet doen. als ik een ouder paardje zou kopen heeft deze misschien al blootgestaan aan allerlei negatieve dingen met een ruiter. als ik een jong paard zou kopen ben ik bang dat het heel erg moeilijk zou worden aangezien ik nihil ervaring heb met deze manieren. ik ben wel heel veel aan het lezen etc. maar ja de praktijk zal altijd anders zijn.
wie heeft er tips etc. en geeft me een aantal voor en nadelen van dit alles.
over het algemeen zou je zeggen begin eerst met een ouder paard met je oefeningen, maar die heb ik even niet staan en ik koop een paard voor het leven.... hellupppppp
groetjesssss![]()
Bladwijzers