... blijkt de boom gebroken....![]()
Baal echt wel! Eindelijk een passend zadel voor Waldjo, wel een heel vaag ding. Maar het paste. Naja mocht wel ietsiepietsie breder zijn aan de voorkant maar de kussens sluiten goed aan, ruggegraat ligt vrij en het diepste punt zit in het midden.
Het is een wat ouder model dressuurzadel, of eingelijk is het een english flat show saddle die je vroeger veel zag en tegenwoordig alleen in Engeland nog met de rubriek Bestgaand Rijpaard/-pony. Een zadel met een enkel zweetblad en zonder wrongen waardoor je niet zo breed zit, meer contact hebt met het paard en totaal geen steun waardoor je wel moet leren zitten anders vlieg je eraf![]()
Maar ik vertrouwde de boom niet helemaal, zat beetje speling in. Zadel los gehaald en blijkt dat de voorboom doormidden is, niet alleen het hout maar ook het ijzer. Doordat de gehele boom ingewikkeld is met rawhide, die de boom bij mekaar houdt, was het niet goed merkbaar dat de boom geheel doormidden was. Alleen een beetje speling was merkbaar.
Had t zadel in de wei gesloopt onder toeziend oog van Waldjo die het reuze interessant vond maar toen ik bij dat rawhide aankwam werd ie plotseling bang en stoof er vandoor. Net zo'n reactie die ik kreeg bij de Recado, het argentijnse veedrijverszadel waar hij zo bang voor was en pas na een jaar t zadel toe liet op zn rug hoewel hij nog wel een beetje angstig is als ik kom aanzetten met dat ding en pas 5 min. later het accepteerd. Ga nu wel overeenkomsten zien. Paard is gewoon bang voor rawhide...
Foto's van het zadel plaats ik volgende week wel ofzo, moet nog ff laten ontwikkelen.
Mn zadelzoektocht gaat weer voort... *zucht*
Bladwijzers