Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Eindelijk een zadel voor Waldjo...

pasterza
    Guest

Eindelijk een zadel voor Waldjo...

... blijkt de boom gebroken....

Baal echt wel! Eindelijk een passend zadel voor Waldjo, wel een heel vaag ding. Maar het paste. Naja mocht wel ietsiepietsie breder zijn aan de voorkant maar de kussens sluiten goed aan, ruggegraat ligt vrij en het diepste punt zit in het midden.
    Het is een wat ouder model dressuurzadel, of eingelijk is het een english flat show saddle die je vroeger veel zag en tegenwoordig alleen in Engeland nog met de rubriek Bestgaand Rijpaard/-pony. Een zadel met een enkel zweetblad en zonder wrongen waardoor je niet zo breed zit, meer contact hebt met het paard en totaal geen steun waardoor je wel moet leren zitten anders vlieg je eraf

Maar ik vertrouwde de boom niet helemaal, zat beetje speling in. Zadel los gehaald en blijkt dat de voorboom doormidden is, niet alleen het hout maar ook het ijzer. Doordat de gehele boom ingewikkeld is met rawhide, die de boom bij mekaar houdt, was het niet goed merkbaar dat de boom geheel doormidden was. Alleen een beetje speling was merkbaar.
    Had t zadel in de wei gesloopt onder toeziend oog van Waldjo die het reuze interessant vond maar toen ik bij dat rawhide aankwam werd ie plotseling bang en stoof er vandoor. Net zo'n reactie die ik kreeg bij de Recado, het argentijnse veedrijverszadel waar hij zo bang voor was en pas na een jaar t zadel toe liet op zn rug hoewel hij nog wel een beetje angstig is als ik kom aanzetten met dat ding en pas 5 min. later het accepteerd. Ga nu wel overeenkomsten zien. Paard is gewoon bang voor rawhide...

Foto's van het zadel plaats ik volgende week wel ofzo, moet nog ff laten ontwikkelen.

Mn zadelzoektocht gaat weer voort... *zucht*

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Eindelijk een zadel voor Waldjo...

Jammer hoor, is het zadel niet meer te repareren?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Jammer zeg! Je zoekt al zo lang! Hopelijk vind je een nieuw zadel!

Forumlid Bojangles's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007

Ohh wat zonde, had je veel geld uitgegeven voor dat zadel?
    Wat voor zadel zoek je precies dan?

pasterza
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bojangles
    Ohh wat zonde, had je veel geld uitgegeven voor dat zadel?
    Wat voor zadel zoek je precies dan?
    Was niet zo duur gelukkig maar wel erg jammer.
    Zoek een zadel wat op mn paard past en waar ik enigzins ook een beetje fijn op zit. Soort, model enzo maakt me niks uit, zadel bepaald immers niet de rijstijl Zolang het maar past en dat zijn er niet veel dus veel keuze heb ik niet.
    * zoekt vrolijk verder *

Forumlid Bojangles's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007

Heb je al eens naar een oude model van Stübben gekeken? Je hebt een breder paardje zie ik.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bojangles
    Heb je al eens naar een oude model van Stübben gekeken? Je hebt een breder paardje zie ik.
    Daar dacht ik ook aan toen ik dit las. De oude Stübben zadels hebben ook dat platte namelijk . De boom van dit zadeltje kan niet meer hersteld of vervangen worden eigenlijk?
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

pasterza
    Guest

Zal eens gaan kijken naar een oude stübben

De boom is echt helemaal door, niet alleen het hout maar ook het ijzer. Áls het al gemaakt zou kunnen worden dan blijft het wel altijd een zwakke plek en dat lijkt me ook niet wat.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

been there, done that!!!

Mijn Hulsebosdressuurzadel had ook een gebroken boom, gevolg; een paard met auwa rug!

Nu zadelmaker (http://www.tweespan.com) laten komen en nu zijn Kabriche en ik happy met een Fryso
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bladwijzers

Forum Rechten