Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 109

Topic: Draaien bij opstappen => tips gevraagd

Re: Draaien bij opstappen => tips gevraagd

Ja, kan me voorstellen dat je dat krijgt met snoepies: snoepies is een opstijg oefening.

Ben nu wel blij dat ik dat met Susan nooit gedaan heb.
    Als ze ja zegt, dan is dat een volle ja, tegen ik op haar rug en rijden.

Waarmee ik geenszins wil zeggen dat snoepies geen goed plan is bij oude idejen, oude pijn, een ander idee maken.
    Tuurlijk is dat goed.

Maar voor mij en Suan en Lodash vaar ik safer op 'losse' toestemming, niet gebonden aan snoepjes.

May the horse be with you!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

wat een interessante discussie nog over opstijgen
    Ik begrijp bij jullie paarden juist heel goed dat je het niet met snoep wilt doen. Een jong paard heeft als het goed is geen negatief beeld en wat ik van suzan heb begrepen, heeft die een uitgesproken mening dan heb je ook niets aan een snoepje... die van mij laat zich gewoon paaien en heeft daarbij totaal geen mening
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Ik ben inmiddels wel gestopt met snoepjes. weet niet hoe het was gelopen als ik het zonder snoepjes had geleerd. waarschijnlijk precies zoals nu, denk ik.
    Ik herken niet dat verhaal van Lieke, dat een paard door snoepjes je wel laat opstijgen, maar alleen vanwege het snoepje, en je er vervolgen weer afgooit omdat dit geen toestemming was.
    Bij shanna werken snoepjes blijkbaar niet zo aantrekkelijk. Als ik wil opstijgen, maar zij is er niet klaar voor, dan krijg ik haar met geen mogelijkheid geparkeerd hoor. of ik nu een snoepje in mn mond heb (ja eerst in mijn mond, dan in het hare) of niet.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    57

Bruut laat zich ook NIET paaien .. en geen toestemming voor opstappen, betekent geen toestemming voor rijden bij hem... Bij Bruut is het dus toch meer een gevalletje "It's not about the mounting" Het gaat meer om het geheel!
    We interessant dat Diesel dat los van elkaar lijkt te zien (lastig.. maar interessant )

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

nou..ik zeg niet perse dat ie dat doet..zoals ik al eerder zei..misschien had het een hele andere reden, maar dat gevoel kreeg ik erbij. Ook omdat ie altijd een beetje ehm..verdacht ..(kweet niet het goeie woord) keek als ik op stapte..maar hij zeker wel netjes langs me gaat staan.

tis meer ook bij mij een vraag of het zo is eigelijk..misschien niet..en zie ik het gewoon verkeerd.

Wat ik hier uit al deze verhalen enigszins merk is dat het dus weer heel afhankelijk is van het paard, of van de persoon of van de combinatie of een snoepje wel/niet werkt. En dan kom je erop uit, kijk naar het paard, de situatie, de combinatie ... er is geen systeem.
    Wat ik me wel zit af te vragen is hoe de relatie tussen mens en paard is als een paard je laat opstappen voor een snoepje. Als dit het geval is werkt een snoepje denk ik niet, er is iets niet goed in de relatie en zal je daar eerst aan moeten gaan werken, zeker bij een jong paard.

'Quote Peaches: De laatste keer vroeg ik wat vooruit en ging ie bokken. Ik zeg niet dat het lag dat ik gee "toestemming " had of dergelijke want misschien was het gewoon het gevoel van het druk van vooruit, maar ik voel me toch prettiger bij het idee van parelli. '

En als je nou eens gewoon wacht totdat Diesel helemaal uit zichzelf de eerste stap zet? Dan is het voorwaarts gaan zijn beslissing geweest en heeft hij er ja op kunnen zeggen.

Bij mijn jonge paard werk ik zonder snoepjes. Ik laat haar stilstaan naast een stoel, kruk, waterbak en vraag denk ik een soort 'toestemming' of ik op mag stappen. Ik kan dan rustig opstappen (zonder zadel) en erken haar dan voor wat ze doet wat denk ik meer impact heeft dan snoep. Heeft tot nu toe nog geen problemen opgelevert.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Maar voor mij en Suan en Lodash vaar ik safer op 'losse' toestemming, niet gebonden aan snoepjes.
    Hoe beloon je je paard als je toestemming hebt gekregen? Of beloon je niet?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

mm dat is wel een goeie.kijken en gewoon afwachten of hij zelf een stap zet...maar toch ga ik er voorlopig niet op. Hij is nog jong..onbeleerd en dus ga ik niet zomaar iets proberen, maar ik ben wel es benieuwt wat andere paarden dan zouden doen..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Ik stap ook niet op als ze draait hé. Ik wacht tot ze netjes blijft staan.
    Is dat dan ook niet een soort van toestemming krijgen? Of zit ik er dan zoooo hard naast?
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Je moet vooral kijken naar de uitdrukking van great zelf... Hoe staan haar ogen, hoe staan haar oren, ziet ze eruit alsof ze elk moment kan wegschieten of is ze gewoon rustig. Wat gebeurt er van het moment dat je derop zit? Blijft ze dan netjes staan wachten tot jij teken geeft om weg te stappen of stapt ze al weg nog voor je er netjes opzit...

Toestemming krijgen is een paard dat LB is ipv RB... Helemaar fantastisch zou zijn als je paard zegt, kom maar, kom maar op mijn rug... Maar ik denk dat jou band met great nog niet sterk genoeg is om dat nu al te hebben... (trouwens bij mij en casandra ook nog niet hoor)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Je moet vooral kijken naar de uitdrukking van great zelf... Hoe staan haar ogen, hoe staan haar oren, ziet ze eruit alsof ze elk moment kan wegschieten of is ze gewoon rustig. Wat gebeurt er van het moment dat je derop zit? Blijft ze dan netjes staan wachten tot jij teken geeft om weg te stappen of stapt ze al weg nog voor je er netjes opzit...

Toestemming krijgen is een paard dat LB is ipv RB... Helemaar fantastisch zou zijn als je paard zegt, kom maar, kom maar op mijn rug... Maar ik denk dat jou band met great nog niet sterk genoeg is om dat nu al te hebben... (trouwens bij mij en casandra ook nog niet hoor)
    Ik zie zo'n dingen gewoon niet

MAar ze blijft wel netjes staan als ik erop zit

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

toch proberen op te letten, je gaat zien, hoe verder je komt met je level 1 pakket, des te meer je leert lezen hoor!!! Ik zag die dingen in het begin ook niet!

volhouden!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Ben bezig!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Met een ferme dosis utter love en dankbaarheid (dat voelen ze wel) en met een rugmassage
    Ook als ik bosritje maak, werk ik aan ontspanning, beetje wijken, beetje SBW, van alles, zodat Susan heerlijk los en ontspannen wordt.
    Voor mij en Susan HET geheim.

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Met een ferme dosis utter love en dankbaarheid (dat voelen ze wel) en met een rugmassage
    Ook als ik bosritje maak, werk ik aan ontspanning, beetje wijken, beetje SBW, van alles, zodat Susan heerlijk los en ontspannen wordt.
    Voor mij en Susan HET geheim.
    Dat is mooi.
    Je beloont gewenst gedrag omdat je blij bent met gewenst gedrag. Je wilt dat je paard weet dat jij blij bent met wat hij/zij doet. Daarom beloon je met een actie waarvan je weet dat je paard het waardeert.

Waarom voelt het nou toch zo, waarom neigt dit topic zo, het insinueert... dat
    belonen met snoepje ---> paaien, omkopen
    belonen met rust, liefde, massage, aaien ---> communicatie

Leg mij dat nou eens uit?
    Het valt bij mij verkeerd.

Pagina 6 van de 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten