Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 42 van de 42

Topic: Wimles Voorthuizen 21 oktober 2007

Re: Wimles Voorthuizen 21 oktober 2007

Laten we zondag even de agenda's naast elkaar leggen, okee?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door KnowHow
    Karianne, zullen wij zondag 4 november afspreken voor een vervolg behandeling? Details bespreken we a.s. zondag wel.

May the horse be with you!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

goed plan! see ya zondag!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Laten we zondag even de agenda's naast elkaar leggen, okee?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door KnowHow
    Karianne, zullen wij zondag 4 november afspreken voor een vervolg behandeling? Details bespreken we a.s. zondag wel.

Misschien nog iemand er bij die aan wil sluiten... leuk! Vlak bij jou, Stacy!

En ik dacht: misschien is het leuk als iedereen eens vermeld waar hij/zij de komend eles aan wil gaan werken? Zomaar, omdat dat interessant is?

Ik wil deze les (denk ik nu) met Lodash doen, grondwerk: aan de hand SBW, travers verbeteren, renvers. Misschien alles uitbreiden naar draf.
    En Wim vragen wat de vervolgstappen zijn.

Ander scenario is Susan rijden, dan voornamelijk werken aan lichtere hulpen (mijn fout!!) en mogelijk ook SBW en travers in draf proberen...

En jullie?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik wil even uit gaan vinden op welke plekken Knowie nu precies vast zit en welke oefeningen ik kan doen om dit te verbeteren.

Knowie heeft hardhandig met een weidegenoot gespeeld en is afgelopen weekend in Limburg door een hek heen gegaan in volle galop, dus hulp van Karianne is weer hard nodig!

Heb gisteravond gereden. Alleen stapwerk gedaan. Knowie buigt zeer moeizaam naar rechts. Vorige week kon hij onder het zadel alweer een paar passen achterwaarts, nu kan hij helemaal niet meer achterwaarts. Kortom genoeg werk aan de winkel. Waar we nu alle tijd voor hebben, want we hebben zondag les en dan vrijdag/zaterdag/zondag bij Wim thuis.

Karianne, kan jij zondag nog even naar Knowie kijken?

Yvette, kan jij de vijl nog mee nemen? Dan kunnen we zijn hoeven nog even bijvijlen is wel weer nodig. Hoefsmid komt 3 november om te bekappen.

Ik ga zondag met mijn hoefschoenen lessen, want hij loopt zelfs in de bak wel heel erg kort.

Tot zondag!

Wel het gaat met mij tijdens het rijden helemaal niet meer zo lekker. Hij zit links heel erg vast en ik zit nog steeds te sukkelen met m'n zadel. Ik ben bang dat ik mijn spaarrekening moet beroven om toch een startrekk espaniola te kopen. En Canta liet me gisteren duidelijk merken dat het weer eens tijd is dat Karianne langs komt. Hij is de laatste tijd nogal nukkig (ik denk dat het nog steeds met het veulen te maken heeft, dat heeft toch voor nogal wat onrust gezorgd) en ik merkte dat hij sinds lange tijd er weer uitgebreid voor ging staan om gekriebeld te worden. En juist op het plekje waar je voelt dat zijn hals wervel niet op zijn plek zit. Ook tijdens het rijden laat hij merken dat het allemaal niet echt lekker zit.

Ik hoop dus met Wim weer enigzinds de weg naar het goede spoor te vinden. Wat voor oefeningen daarbij horen en of dat nou vanuit het zadel of aan de hand is dat maakt me niets uit.
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Joehoe!!!

De Reikie Master (mijn moeder ) heeft groen licht gegeven voor Andor´s les!

Ben blij!

haha wordt een therapie lesdag voor wim zo te lezen..gghmmfff ik moet werken..zucht...

He Hester,

Gelukkig dat je gewoon mee kan!!! Ik kom jullie morgen halen.

Ik wil verder met de lichte hulpen en goed leren voelen wanneer Theo zijn achterhand goed gebruikt!!! Heb er zin in!!!!

Tot morgen!

viewtopic.php?f=6&t=14327

Wim krijgt tijdens mijn les toch maar wat anders te doen!!! Hij mag mijn nieuwe zadel gaan bekijken en keuren. En dan hoop ik weer verder te gaan bij waar we waren gebleven. Ik hoop dat dat gaat lukken.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MarjoleinBult
    He Hester,

Ik kom jullie morgen halen.
    Toppie!!!!!

Nu wil ik eigenlijk ook wel weten of iedereen heeft geleerd wat hij hoopte te leren.

Bij mij is de les wel ongeveer zo gegaan als ik had verwacht/gehoopt. Hij heeft aan het begin eventjes naar mijn zadel gekeken. Omdat ik er nog niet eerder op had gereden moesten we natuurlijk ook nog even hannesen met de beugels. Daarna ging ik rijden (mijn zadel zat heerlijk!!). Canta was behoorlijk stug en toen wim even ging rijden hoorde je wim af en toe zuchten en hij kreeg een aardig rood hoofd van inspanning. Hij vond hem heel stug, maar toen ik er later op ging merkte ik wel een hoop resultaat. Ik kon het nu zelf ook. Dus ik hoop dat ik dat de komende 4 weken ga vol houden.

Hihi ik wou Lodash grondwerk doen of Susan gaan rijden... nie gedaan.

Ik heb met Susan aan de hand gewerkt, even laten checken wat ik doe en wat zij doet. Ze doet alles goed, maar de hulpen kunnen wat duidelijker verschillen. Ze is al best licht, maar als ik iets duidelijker hand verplaats voor het een en het ander, dan snapt ze het makkelijker. Leuk dus!
    En daarna voornamelijk aan de dubbele longe. Dat blijft moeilijk, Suus heeft zo neiging de schouder naar binnen te doen in een vreemde bocht, maar nu heb ik hendige dingen die ik dan kan doen. Dus ben blij. Het was echt moeluk, vond Suus ook, maar wel erg leuk om mee verder te gaan.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten