Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Fruitbomen in weide?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Re: Fruitbomen in weide?

Een walnoten boom wordt het dus .
    In de herfst kan ik er waarschijnljk eentje krijgen die fout geplant (dus te groot) is en vorig jaar rondgestoken is, heeft al een mooi dik stammetje. En dan vlak achter de onheining zodat hij niet direct opgegeten wordt.
    De afgevallen noten hebben zo'n omhulstel, ik vind dat heel vies smaken, de paarden ook?
    En anders de kids laten noten rapen terwijl ma de stal schoonmaakt...

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Dag Gudrun,
    Miko (ja die Haflinger ken je nog wel van vorig jaar!) staat momenteel ook op een wei waar fruitbomen staan en kersenbomen. hij eet er dus wél de hele tijd van als ie de kans krijgt dus ik heb dat stuk van de wei nu afgezet dat hij er niet meer aan kan komen. Zou gauw alle fruit weg is dan kan hij dat stuk weer gebruiken.
    Groetjes! Marjan
    leven is meervoud van lef

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ha Marjan! Ik zie het zooo voor me. Jij werkt met Miko en bij de X rent hij naar de boom en neemt een kersje .

Aangemeld
    Jul 2006

hahaha! Dát heb ik nog niet met hem geprobeerd.
    Wel heb ik gras eten tijdens het samen bezig zijn op cue gezet; Miko...gras! Dan weet hij dat hij onder het "werk" een hapje gras mag eten, anders niet, helemaal niets. Werkt erg goed als je een paard hebt wat erg van eten houdt maar als je hem 1 sprietje geeft een heel weiland neemt (so to speak) en zich dan door niets of niemand meer laat tegenhouden...
    Misschien een idee voor anderen??

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marjans
    hahaha! Dát heb ik nog niet met hem geprobeerd.
    Wel heb ik gras eten tijdens het samen bezig zijn op cue gezet; Miko...gras! Dan weet hij dat hij onder het "werk" een hapje gras mag eten, anders niet, helemaal niets. Werkt erg goed als je een paard hebt wat erg van eten houdt maar als je hem 1 sprietje geeft een heel weiland neemt (so to speak) en zich dan door niets of niemand meer laat tegenhouden...
    Misschien een idee voor anderen??
    Inderdaad een goed idee want mijn haflinger krijgt de laatste tijd de gewoonte zichzelf een hapje gras toe te eigenen bij een X. Ze vind de fase waarbij ik vind dat ze het af en toe ook wel zonder eten zou moeten kunnen maar niets Heb er al op verschillende manieren op gereageerd, maar het lijkt nog niet door te dringen dat dit niet de bedoeling is.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik heb een knopje op mn paard gemaakt die zegt: stoppen met grazen. Altijd handig als je paard even de commando's "gas" verwart met "gras". een logische vergissing.

Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    ik heb een knopje op mn paard gemaakt die zegt: stoppen met grazen. Altijd handig als je paard even de commando's "gas" verwart met "gras". een logische vergissing.
    Kan je in het kort uitleggen hoe je dat gedaan hebt (volgorde van aanpak)?
    kan ik het misschien toepassen op het mijne. Het "tappen" van parelli werkt wel, maar pas in een latere fase, ze kan nogal veel verdragen als het om haar eten gaat...en ze wordt maar in beperkte mate gevoeliger daarvoor

Aangemeld
    Jul 2006

hoi lies,
    Het heeft mij ook overtuigingskracht gekost (en soms nog steeds) om mijn haf te overtuigen dat het écht menens is dat hij gewoon niet mag eten. Zogauw het halster om is dan is het eten afgelopen alleen dus nog maar op cue. Maar ojee, wat moet je consequent zijn want anders ben je zo weer terug bij af.
    Wat leuk dat je ook een haf hebt, clickert en "parreliet" ; me too!!

Marjan

Aangemeld
    Jul 2006

Lies,
    Ik kan je eventueel mijn manier laten weten hoe ik Miko op commando laat eten, of duidelijk maak dat hij het niet mag...?

Aangemeld
    Feb 2006

Ja dat zou tof zijn, dan heb ik weer eens iets nieuw om uit te proberen.

Wat ze kent:

Om aan te duiden dat ze gras mag eten moet ik nog maar naar het gras wijzen (of heel duidelijk naar de plaats kijken) en dan gaat haar hoofd meteen omlaag. makkie dus

Als ik daarna "kom" zeg, gaan haar oren en gezichtsuitdrukking wel naar "mmm, ik weet wat je bedoelt maar ik wil nog niet-toestand " en dan moet ik dus nog een aantal fasen doorlopen (meestal met touw driving game), afhankelijk van in welk humeur ze is, is dat 1 fase of meer (probeeer haar niet gewoon van het gras weg te trekken al verval ik daar wel eens in). Het verbetert wel na een aantal keer grazen, maar ze kan dus echt heeeel veeel verdragen en is niet zo gauw onder de indruk van mijn fases (die elkaar dan snel opvolgen).

met clickeren heb ik dit nog niet proberen op te lossen, had er eerlijk gezegd nog niet aan die oplossing gedacht. Ze kent wel wat oef (hand aantikken voor eten, hoofd laag bij 'kalm', achteruit, stoppen bij 'how' ) en ze doet het super graag, dus zou misschien wel een oplossing zijn!

Aangemeld
    Jul 2006

Ik zal je een pb sturen

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten