Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Brede stralen zijn erg mooi. ik ben dan ook erg trots op de hoeven van Enya. Maar volgens mij doet het er niet zo heel veel toe hoe breed ze zijn. Amy (ook een tinker.. hoe zeg je dat nou Margot.. een zachte bodempaard ) en heeft minder mooie stralen, toch heeft zij vanaf dag 1 minder gevoelig gelopen.

En dan Troy... andalusiƫr (dat zal wel een harde bodempaard zijn.. niet?) heeft zulke fijne hoeven! Ik vind ze mooi compact, keihard, hebben bijna geen onderhoud nodig, de zolen lopen niet zo vol als bij de tinkers, maar als je de stralen ziet dan krab je je over het hoofd hoor... heel klein en smal. Echt zielige straaltjes

en hij loopt het beste van allemaal! Gaat in galop over die dikke kiezels bij ons, het boeit hem niet, hij voelt het niet.

ik snap ut niet???
Troy is een Andalusier he? Dan is het inderdaad een harde bodempaard. Maar heeft hij ooit op ijzers gestaan? Het is natuurlijk een theorie he, er zijn altijd afwijkende gevallen.

Bovendien zei jij toch ook dat je paarden heel veel op beton stonden? Als je dat niet zou doen, zou je misschien het verschil wel merken. De theorie gaat echter pas echt goed op als ze beiden altijd onder de zelfde omstandigheden zonder die verschrikkelijke ijzers hebben gestaan.

Moet je maar eens opletten bij Troy of inderdaad zijn stralen in de winter ook smaller worden. Hier lopen ze allemaal niet gevoelig, behalve Stella, de ijslander. Mijn andere warmbloedje, dus ook harde bodempaard loopt nooit gevoelig en heeft harde voeten, maar zijn stralen blijven in de nattigheid niet breed. Het gaat overigens ook niet alleen om gevoelig lopen bij het verschil, maar vooral het hoefmodel