Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 36 van de 36

Topic: Bandages als steun?

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Bandages als steun?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ben ook apetrot op mijn meissie
    Essie rulez
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Frances rules too
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    De zin van benen afspuiten als er sprake is van versleten gewrichten.. dat zie ik niet zo. Tenslotte wordt afspuiten voornamelijk gebruikt om de bloedsomlooop te stimuleren, om vocht en afvalstoffen te verwijderen, daar maak je versleten gewrichten niet 'beter' mee.
    Versleten gewrichten maak je zowiezo niet beter dus dan kan je net zo goed niets meer doen. Stimuleren van de bloedsomloop (en dus van de toevoer van zuurstof en de afvoer van afvalstoffen) lijkt mij nooit kwaad kunnen en wellocht ook zinvol. De aanmaak van dingen (zoals gewrichtsvloeistof) kost altijd energie, dus ook zuurstof.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Instappen is natuurlijk wél verstandig, maar dat behoor je sowieso met ieder paard te doen, jong of oud. Waarbij je je de vraag kunt stellen of ook dat echt wel nodig is als een paard al 24/7 op de wei loopt. Instappen is eigenlijk alleen maar nodig als je een paard op stal hebt staan en dan aan het werk zet. Met normale weidegang is de gewrichtsvloeistof allang op peil.
    Een paard dat op de wei staat is lang niet de hele tijd in beweging en als ze stappen is dat vaak een sukkelgangtje. Ik zou altijd 10-15 minuten stappen, zelf stap ik vrijwel altijd 20 min. of langer nadat Nacino aan zijn gewricht is geopereerd. En op peil? Het stappen gaat niet om de hoeveelheid, maar om de smeerbaarheid. Des te meer en des te smeerbaarder, des te beter het kraakbeen in het gewricht beschermd wordt tegen klappen (daarmee bedoel ik de kracht van de 2 gewrichtshelften op elkaar).

En, helaas, ken ik veel mensen (ook naturals) die 5 minuten of minder stappen.

En, helaas, ken ik veel mensen (ook naturals) die 5 minuten of minder stappen.
    Daar heb je gelijk in.. in mijn " dressuurtrainingsdagen " deed ik standaard 15 minuten instappen, 15 minuten "indraven"en dan pas gerichte training op bepaalde oefeningen.
    Instappen = atlijd beter!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Moet heel eerlijk zeggen dat ik met rijden inderdaad wel altijd goed op het instappen let en met longeren wat minder .....komt omdat Timber moeilijk doorstapt aan de longe en ze allebei na 5 min vragen gaan stellen en dan vooral "mag ik nu stoppen en naar binnen komen".

Maar misschien eerst 10 min aan de hand goed stappen ofzo (en met Est langer)...ga er goed op letten (ook bij het andere monster). Klokje erbij.

Maarrrrr er is een maar, toen Est die blessure opliep eind april hadden we alleen op het blok gestaan dus niet eens veel "gewerkt".
    En eind mei had ik alleen gestapt, voornamelijk rechtuit (want ik had haar aan de lange teugels) en alleen een paar grote voltes (ook weer terwijl ik er naast liep en geen overdreven stelling en buiging gevraagd).....ik stap met Est sowieso veel tussendoor.

Spieren en conditie moeten weer opbouwen dus ik laat Est zeg maar eerst stappen uiteraard en als ik dan ga draven laat ik haar 1 rondje draven weer wat rondjes stappen tot 3 a 4 rondjes draven en dan weer even stappen Zo zeg maar, niet 10 min achter elkaar draven, maar voorzichtig opbouwen en weer afbouwen dus weer 2 rondjes, rondje stappen enz. Ik wil niet dat ze de volgende dag niet meer kan lopen van de spierpijn

Zo heb ik het in een grijs verleden ook gedaan toen ze aan het revalideren was van haar ernstige bronchitis aanvallen die winter en zo kreeg ze toen langszaam weer bespiering en steeds meer luchtinhoud.

Zou het beter zijn om 20 minuten in te stappen en haar dan langere tijd achtereen laten draven?

@Roos shenks!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

ik ben tégen lang rondjes op de volte laten draven. Voor zowel oude als jonge paarden.
    Waarom ga je niet met haar lange lijnen werk doen? Leuk om te leren!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten