Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 36

Topic: Bandages als steun?

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Bandages als steun?

Even een stomme vraag maar ik zat eraan te denken om Ester toch maar te gaan bandageren als ik wat met haar doe.

Ik weet dat het warm wordt onder die dingen enzo, maar zal het haar geen extra steun kunnen bieden. Ik wil nl. in ieder geval voorkomen dat als ik weer een beetje met haar werk ze weer ineens zo kreupel gaat lopen als laatst. En dan echt goed bandageren zodat er rond de kogel ook steun ontstaat (en ze nog wel kan lopen ).

Ik longeer haar op dit moment een paar x per week, veel stap en een klein beetje draf. Nu opbouwend dus nog maar een minuut of 10/15.

Wat zouden jullie doen?Want aan de andere kant op het land staat ze ook zonder en dat gaat goed.........

(voor degene die het niet weten Est is een 21 jarige merrie met versleten achterbenen en was laatst na een kleine 10 min stappen mega kreupel voor de 2e x dit jaar)

Weet dat dit een tricky discussie kan worden maarre brand maar los met jullie meningen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Bandages als steun?

Ik zou het NIET doen.. steun is discutabel.. en je loopt volgens mij voornamelijk risico op afknellen... Als je het mij vraagt.. niet doen dus..

De enige reden voor iets om de benen is wat mij betreft bij 'aantikrisico'...

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik zou het ook niet doen.
    Als je bij een mens iets intaped dan zou dat zijn om spieren en pezen te ondersteunen en voor zover ik weet mankeert Ester niks aan haar pezen.

Als er iets niet goed is aan botten krijg je een kunstbot of moet je rustig aan doen.

Bandageren is in mijn ogen voor paarden die werken een slecht idee. Bij dikke benen op stal tijdens verplichte boxrust werkt het dan weer als een steunkous wat ik dan wel weer kan inzien.

Volgens mij heeft Ester er geen baat bij aangezien zij vooral slijtage heeft aan haar botten en geen uitgerekte spieren of pezen heeft.

Maar misschien heb ik het mis
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Is het voor het aantikken of wat anders?
    Misschien beter peesbeschermers? Dat wordt ook niet zo warm en knelt niet zo af.
    Bandageren lijkt me ook niet zo'n goed idee
    Surrender to fun!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Eh.. Hästly...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Ik weet dat het warm wordt onder die dingen enzo, maar zal het haar geen extra steun kunnen bieden.
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    En dan echt goed bandageren zodat er rond de kogel ook steun ontstaat

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Bandageren voor steun is een fabel. Ze bieden totaal geen steun omdat meestal de verkeerde onderdelen worden ingezwachteld en bovendien generenen ze een enorme warmte waar pezen heel slecht tegen kunnen. Ik zou het nooit doen..
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Eens met de bovenstaande posten.
    En ik zou het bij die 10 - 15 minuten houden. Die longeerrondjes zijn i.m.o. nooit zo goed voor het bewegingsapparaat. Waarom ga je er niet lekker opzitten en dan een stapritje maken? Is Es verkeersmak? Rechtuit is beter dan aldoor een bocht. Die paar kg kan ze goed hebben .

Aangemeld
    May 2005

Niet bandageren dus.....
    Ik hoopte eigenlijk het gewricht meer te kunnen fixeren op die manier maar dat zal dus wel niet lukken. Ben gewoon als de dood dat ze ineens weer kreupel staat, maar misschien maak ik me wel te druk

@lila ik wandel ook met haar (verkeersmakker en bomproof-er dan Est bestaan ze bijna niet ), maar ik wil haar niet op het harde laten draven eigenlijk en ze moet die energie volgens mij ook af en toe kwijt.

Ze staat soms zooooo zielig voor het hek als ik met Timber bezig ben en ze vind het nog leuk ook om voor me te werken. Merkte vandaag echt dat ze zich dan niet "overbodig" meer voelt, ze groeit meteen 10cm omdat ze weer als wat mag doen. Ik longeer dus niet te veel, niet te lang en voorzichtig aan nu ongeveer 2x gedaan denk ik deze week.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Kun je niet met haar fietsen? Dan kan ze lekker rechtuit, ook wat draven, lekker in de berm terwijl jij op het asfalt rijdt.

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Kun je niet met haar fietsen? Dan kan ze lekker rechtuit, ook wat draven, lekker in de berm terwijl jij op het asfalt rijdt.
    Zou wel goed zijn voor mijn conditie want stal is maar 10 min op de fiets en ik ga altijd met de auto Zodra het mooier weer is op de fiets dus en samen een langer stukkie fietsen, best een goed idee en weer wat voor Essie om over na te denken en ik aan mijn conditie werken. Hmmmm best een goed idee

Alleen draven op het harde weet ik niet zo goed......door dat doordreunen loopt ze in draf aardig rot op het harde. Maar goed ik kan natuurlijk kijken wat zij wil, wil ze niet draven ook goed
    (de bermen zijn hier nl. niet zo goed en breed )

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Welke energie moet ze kwijt dan? Ze staat toch 24/7 op wei?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Ik vind het geen tricky discussie maar ik word er zo moe van en zo ken ik nog iemand. Dat paard is gezonder dan menig paard van de helft van haar leeftijd.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Zou wel goed zijn voor mijn conditie want stal is maar 10 min op de fiets en ik ga altijd met de auto
    '

Ik heb ook altijd gehoord dat bandages meer fout dan goed doen. Waarom rijd je eigenlijk niet meer op Ester (of doe je dat nog wel en ben ik gewoon scheel )

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Welke energie moet ze kwijt dan? Ze staat toch 24/7 op wei?
    Ze staat inderdaad 24/7 op de wei maar toch merk ik dat ze lekker fris is en echt wel aan het werk wil. Laatst ging ze als een malloot te keer in de bak, bokken, rennen alsof ze 3 maanden op stal gestaan had.

@Roos ik weet wel dat ik me niet te druk moet maken en juist omdat Est aangeeft dat ze graag wat met me wil doen ben ik dat nou juist ook aan het doen. Het is dan toch niet fout als ik me af vraag of ik haar kan helpen om weer verstap risico te verkleinen of zie ik dat fout? Als bandages niet goed zijn ga ik gewoon verder zonder, ik vroeg het me alleen af.......

@Wannebe waarom ik niet meer op Est rij is eigenlijk een soort afspraak met haar. Ik heb haar jaren geleden gekweld met rijden en ze wordt echt nerveus als ik een zadel op haar rug leg dus dat hoeft gewoon niet meer. Rijden is niet het belangrijkste, gewoon lekker samen zijn.

@Roos ik weet wel dat ik me niet te druk moet maken en juist omdat Est aangeeft dat ze graag wat met me wil doen ben ik dat nou juist ook aan het doen. Het is dan toch niet fout als ik me af vraag of ik haar kan helpen om weer verstap risico te verkleinen of zie ik dat fout? Als bandages niet goed zijn ga ik gewoon verder zonder, ik vroeg het me alleen af.......
    Je doet sowieso niks fout natuurlijk. Nadenken over het wel en wee van je paard lijkt me heel gezond.

Maar het uitgangspunt dat er iets mis is met Ester. Het uitgangspunt dat ze oud en versleten is (zie tekst, dit woord heb ik niet gekozen). Dat ze extra steun nodig zou hebben terwijl ze loopt de donderjagen in de bak en in de wei. Ze geeft aan alle kanten aan dat ze iets met je wil doen en jij wilt bandageren. Ik kan die logica niet volgen. Ze is 21, das niet bejaard of zo.

Dat paard is kei gezond. Laat nou toch los, geniet nou, geniet, geniet, geniet van dit prachtige, keisterke, prachtige paard.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten