Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 58

Topic: exceemdeken

Re: exceemdeken

Ik heb net een pagony besteld om te testen of hij werkt. Heel prettige prijs (zeker als het voor 2 ponys is!). Wel fijn om te horen dat je er goede ervaring mee hebt Kiara! Alleen hoop ik dat mijn ponys niets met UV-licht hebben .
    Margot, ik heb hier ergens ook een topic geopend met allerlei soorten eczeemdekens met hun voor en nadelen erbij + hun functies, misschien effe zoeken?

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Hee Elineke, Als ik niet zo stom geweest was om eczeem verkeerd te schrijven had ik jouw topic eerder gevonden. Had het nu pas gisteren gelezen.

Het gaat nu net iets beter met het paardje, dus ik wil nog even een tijdje wachten om te zien of het wel zomereczeem is. Alles is dicht nu en ze schuurt niet meer. Zou je me alsjeblieft op de hoogte kunnen houden over jouw ervaring met de pagony deken?

Elineke, de pagony houdt zeker wel wat UV tegen, maar minder dan de Boett.
    Ik denk dat je er een fijne deken aan gaat hebben!

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Als Elineke er nou ook goede ervaringen mee heeft en het gaat weer minder hier, dan ga ik voor de pagony exema.

Margot, ik hoop van ganser harte dat het toeval was van dat schuren (al vrees ik ervoor ), en dat het nu opgehouden is... Ik houd u op de hoogte met het deken, hoop dat ik het snel heb, spannend!

Kiara, ben echt content dat je goede ervaringen ermee hebt. Ik had wat schrik voor de kleine buikflap en dat het mindere kwaliteit zou zijn vanwege de prijs. Je stelt me wat gerust.

Xjes,
    Elineke

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik hoop ook dat het geen eczeem is. Het zou me niet verbazen. Ik heb een foto gemaakt van toen het op zijn ergst was, het is nu al wat aan het minderen, dus voor degene die er verstand van heeft...

Aan de andere kant is niets te zien.

Ze is hier nu 4 weken en daarvoor had ze al haar manen nog. Misschien heeft de verhuizing een grote rol gespeeld.

Ik hoop dat het bij jou gaan helpen Elineke!

Hmmm, dat lijkt wel op mijn ponys hun afgeschuurde manen, maar zou eigelijk de huid zelf moeten zien (en voelen)... Heel kenmerkend is dat de manenkam hard aanvoelt en dat er kronkels inlopen, zo golven, allezja, dat het geen vloeiende lijn is (hoe leg je dat nu uit? ). Heeft ze de neiging om u extreem weer te krauwen als ge haar manenkam, staartwortel of buik kroelt? (mijn pony begint zichzelf te kroelen omdat ze mij niet mag kroelen vanwege de tandjes )

Die verhuis zou wel kunnen aangezien ze van omgeving en voeding veranderd is...

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ze wil graag boven haar staart gekrauwd worden, maar niet zozeer op haar staart. Manen geeft ze niet om als ik die krauw en op haar buik is niets te zien. Haar manenkam is ook niet hard. Ookal lijkt het op zomereczeem kan ik het me dus niet zo voorstellen.

Lekker als ze je even hardhandig met de tanjes gaan kroelen he

Bovenaan de staart kan ook zijn van zomereczeem, maar aangezien ze geen verdere symptomen heeft, zou ik het even aankijken... Wel goed in de gaten houden voor moest ze toch weer beginnen schuren ...

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bedankt voor al het meedenken Elineke! Heb ik heel veel aan!

Voor mij is dit naar aanleiding van de foto een 'eczeempaard'.
    Wat is er allemaal veranderd?
    Kun je omschrijven hoe het eerst was en hoe het nu is qua voeding, huisvesting en omgeving?
    Eczeem kan vele oorzaken hebben, het lijkt inmiddels een verzamenaam voor aandoeningen die JEUK ten gevolge hebben.

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

ja, wat is er veranderd. Ze staat 24/7 op een vrij arme grote wei. Beweegt daar wat met de rest. Wordt niet bereden wegens peesblessure. Hoe het eerst was weet ik niet zo heel goed aangezien ze nog maar 4 weken bij mij is.

Hiervoor is het wel zo warm geweest en had ze al haar manen nog. Toen stond ze alleen op een wei waar ze niets te schuren had. Hier had ze een schuilstal met vrij dunne houten randen, dus best scherp. Nu kan ze sinds vorige week niet meer schuren en is het ineens weer heel veel beter. De wondjes zijn dicht en ze heeft niet echt de behoefte om bij mij te schuren.

Haar ijzers zijn er ook af gehaald toen ze bij mij kwam en ze is natuurlijk bekapt. Dit kan volgens sommige mensen ook een rol spelen.

Ze heeft in het verleden ook wel wat geschuurd, maar niet heel erg voor zover ik weet. Ze stond toen naar wat ik gehoord heb op een te vette koeienwei en kreeg kuil gevoerd.

Hm, ik zou er zo een twee drie even geen oplossing voor weten.
    Heb je het topic over eczeem van trea al gelezen?
    Staan heel zinvolle richtlijnen in.
    viewtopic.php?t=12304
    Veel succes met je paardje, jeuk is niet fijn!
    overigens is in mijn ogen het niet-kunnen-schuren ook heel onaardig voor een paard. De jeuk moet worden weggenomen, niet het schuurmiddel.
    Ik denk dat een deken heel fijn is voor jouw paardje, maar weet wel dat dan de jeuk niet direct weg is, dat duurt even.
    Nogmaals succes!

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ze mag straks wel weer schuren, maar niet aan de stal. Ik ga borstels ophangen voor het schuren. De stal is namelijk echt te scherp, daar schuurde ze zich aan open.

Het is overigens wel zo dat als ze niet begint met schuren de behoefte minder heeft. Door schuren verergert de jeuk.

Ik heb het topic van Trea gelezen, bedankt dat je me er nog even op wijst! Stond veel goede informatie in.

Heb net een nieuw middeltje ontdekt wat de jeuk redelijk goed wegneemt:

[size=99px]MENTHO 10[/size]

verkrijgbaar bij de drogist. Het is een doorzichtige gel met veel menthol erin die de huid koelt en kalmeert. Zal SeME niet genezen maar haalt de jeukerigheid heel aardig weg. Bij mijn fries (die inmiddels haar nek had opengeschuurd) werkt het goed.

Als de manenkam niet hard is, of ribbels heeft dan kan het ook zijn dat ze toch nog te 'rijk' voedsel krijgt. Dus weidegang beperken en helemaal géén krachtvoer meer geven.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten