Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 58

Topic: exceemdeken

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

exceemdeken

Ik heb een ijslandertje met zomerexceem. Ik wil haar graag een deken op doen, maar ik weet niet welke. Hebben jullie er ervaring mee, wat zijn de voordelen van een bepaalde deken? Zijn die duurdere dekens echt heel veel beter. Mijn andere paardje is nogal speels/ sloperig en heeft al meerdere keren dekens in stukken gescheurd. Zit er dus misschien verschil in stevigheid? Maar het belangrijkste blijft natuurlijk of de een beter werkt dan een andere.

Alvast bedankt!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Re: exceemdeken

Ik denk dat als je de zoekfunctie even gebruikt al heel wat ervaringen en tips over de verschillende dekens tegenkomt .

Succes met het maken van de keuze!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik maak gebruik van de rambo-dekens voor mijn shetten. Ik was ook nogal bang voor de scheurvastheid, aangezien die rakkers van mij nog wel eens durven spelen, bijten, kroelen... Maar ze zijn nog steeds in perfecte staat.
    Voordeel: deken is wit en hoeft niet over het hoofd, maar gaat met velcro rond de hals.
    nadeel: redelijk duur. deken paard:150 euro deken pony: 130 euro

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bedankt voor de tips!

Heeft toevallig iemand ervaring met de Bucas buzz off full neck? Daar hoorde ik ook erg goede verhalen over namelijk.

Ja, voor onze Fries hebben wij een Bucas Full Neck. In principe een goede deken. Maar het nadeel van Bucas vind ik dat geen van hun dekens loopsplitten hebben ( dus ook de 'gewone' dekens niet) en dat geeft bij een breed gebouwd paard schuurplekken op de borst/schoft.

Wij hebben de Bucas bij het kopen van het paard overgenomen; zelf zou ik hem niet kopen - een rambo hoody lijkt mij beter.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bedankt voor de tip, Marianne. Geen loopsplitten is inderdaad niet fijn. Ze is ook nogal breed. Is de deken op de loopsplitten na verder wel fijn? Ik kan er namelijk misschien een overnemen van iemand en in dat geval weet ik wel iemand die er loopsplitten in kan maken.

Ja, op zich is het een prima deken.
    Overigens heb ik voor mijn andere paard een Pro-Horse vliegendeken gekocht die even goed is, heeft ook een hals en een buikflap én loopsplitten. Bij onze ruitersportzaak kostte die maar 57 euro.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ja, op zich is het een prima deken.
    Overigens heb ik voor mijn andere paard een Pro-Horse vliegendeken gekocht die even goed is, heeft ook een hals en een buikflap én loopsplitten. Bij onze ruitersportzaak kostte die maar 57 euro.
    Dat is echt heel erg goedkoop. Zou het prijsverschil dan alleen in het merk zitten denk je?

Vast wel - Rambo(Horseware) en Bucas zijn hele dure merken. Maar de ProHorse doet 't even goed en is even sterk!

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bedankt dat je me dit nog even meegeeft. Van het verschil zijn een hoop andere leuk dingen te doen!

Even off-topic: Niet leuk voor de shet dat die zomereczeem heeft, maar het zit er hilarisch uit zo'n klein paardje met een deken

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar een vliegendeken is nog geen eczeemdeken! Ik ken die deken van Marianne niet, maar een vliegendeken heeft grotere mazen dan een eczeemdeken. Nog wel kleine gaatjes hoor, maar de mugjes waar eczeempaarden allergisch voor zijn, kunnen door een gewone vliegendeken nog steeds heen steken!

(Enne.... eczeem is met CZ )

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

IK had ook het idee dat een eczeemdeken strakker zit dan een vliegendeken. Dan kan ik toch beter een exzeemdeken kopen en inderdaad niet de bucas.

De plekken zijn overigens allemaal dicht bij haar en er zijn geen nieuwe bijgekomen. Dus hoeplijk valt het toch mee

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jopie
    Even off-topic: Niet leuk voor de shet dat die zomereczeem heeft, maar het zit er hilarisch uit zo'n klein paardje met een deken
    Hele hela, niet met mijn pony's lachen hé
    Ik vind het zelf ook grappig hoor.. en je moet de voorbijgangers (die meestal niets van paarden, laat staan van zomereczeem weten) zien kijken
    We hebben de dekens zelf nog moeten verkleinen, want de kleinste maat (90 cm) was nog te groot..maar ik wou echt de rambo..

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Ik heb ervaring met de Boett en de pagony-eczema.
    Mijn ervaring is dat de Boett meer UV-werend is dan de pagony.
    Mijn paard kon ook slecht tegen UV-straling, één van de triggers voor de jeuk bij haar.
    Mocht jouw pony geen extra hinder ondervinden van veel UV straling op een zeer zomerse dag, dan zou ik je de pagony eczema aanraden.
    Prettige prijs (ik meen 69 euro), stof (redelik scheurvast) en pasvorm.
    Succes met het maken van een keuze!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten