Sinds twee weken heb ik me aangemeld op het NHE (nevzorov haute ecole) forum, en ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen (die zich er een béétje in verdiept heeft) van hem/de school/methode vindt.
Het is niet dat ik speciaal heel erg geinteresseerd ben in alleen NHE, maar lees nu een jaar al elke dag nieuwe dingen over NH en andere manieren van met paarden werken. En nu werd mijn interesse dus gewekt door Nevorov![]()
Sommige dingen wat ik op zijn forum lees, kan ik het alleen maar mee eens zijn, andere dingen vind ik wat overdreven of vreemd. Daarbij vind ik het érg jammer dat ik weinig hoogte kan krijgen. Van wat nou helemaal de bedoeling is, hoe hÃ*j werkt, wat je daar zelf mee kan doen, enz. Ik weet wel dat er een 'privé'-stuk is, waar je je voor kan aanmelden, maar daar zitten ook allemaal rare voorwaarden aan vast. Zoals dat je geen contact mag hebben met mensen die hun paard wél in de sport uitbrengen.
Tja, had het met alle liefde gedaan als ik toch al in een hutje op de hei woonde, maar ik rijd op twee verschillende stallen met in totaal 100 paarden. Dan héb je er gewoon sportmensen tussen zitten![]()
Ik denk dat ik nog een hele hoop moet lezen voordat ik mijn echte zwart-wit mening kan opstellen over NHE, en ben dus benieuwd wat de forummers hier over hem te zeggen hebben.
Dat hij géén vorm van NH uitoefend, en zelfs tegen sommige/veel NH-trainers Ã*s, dat weet ik, maar toch vond ik het wel een vraag voor hier, denk ik..
(van het grote blauwe bokt-forum weet ik dat discussies over deze man nogal uit de hand kunnen lopen, dat is nÃ*ét mijn bedoeling van dit topic!)
Bladwijzers