Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 30

Topic: Mijn pony flipt :s !! wat moet ik doen??

Actief Forumlid hanne01's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Mijn pony flipt :s !! wat moet ik doen??

Hallo

ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, hier een poging:

ik heb vandaag mijn D-pony, Bofix, terug in de kleine wei aan huis gezet. (Hij stond eerst bij een boer op een super grote wei) en hij heeft echt 'kuren': van de ene naar de andere plek crossen en heeeel veel bokken ertussendoor! (en zeggen dat hij tijdens het rijden geweldig lui is! en gewoonlijk loopt hij nooit uit zichzelf in een wei )
    Zo is hij al een hele namiddag bezig !!

Op den duur werd het zelfs eng! Hij is ook één x bij zo crossen door zijn weitje zelfs uitgegleden ... Gelukkig had ie zich geen pijn gedaan!
    Maar wat ik nu wil weten: waarom doet hij zo? is dat van frustratie dat hij hier op een veeel kleinere wei staat? Of mischien omdat hij hier zonder andere paarden in de buurt staat, en op de grote wei wel paarden in de buurt zijn??

en wat zouden jullie nu doen: hem snel terug brengen naar de grote wei / ... ?

Ik hoop dat jullie wat zijn met deze informatie

Groetjes,
    Hanne
    dhPhotography: https://www.facebook.com/Dupas-Hanne...5935071/photos
    Contacteer me voor meer info of neem een kijkje op mijn facebookpagina

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Mijn pony FLIPT :s !! wat moet ik doen??

Waarom zet je je pony in hemelsnaam in zijn eentje in een klein weitje????
    Paarden (en pony's) zijn sociale dieren, die kun je niet in hun eentje houden. Dat is vragen om problemen!

Ja dat was ook mijn eerste reactie. Stond hij daarvoor met andere paarden op de wei of in de buurt van? Dan zal het zeker en vast komen omdat hij alleen staat dat hij zo zot doet. Hinnikt hij ook dikwijls? Dan kan je er zeker van zijn dat het uit eenzaamheid is. Ofwel zet je er een gezelschapdiertje bij ofwel zou ik hem ook op de grote wei terug zetten.
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Je pony heeft geen kuren, je pony is bang en onzeker in zijn eentje en KAN gewoon niet anders dan heen en weer rennen!

Bij mijn paard moet ik het ook niet proberen, hem alleen in een weitje te zetten, waar hij geen andere paarden kan zien. Hij kan er gewoon niet tegen om alleen te staan. En terecht!

Snel terugbrengen naar de grote wei dus, of gezelschap regelen voor hem in deze wei.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: Mijn pony flipt :s !! wat moet ik doen??

Ik ben ook niet verbaast over het gedrag van je pony. Mijn paard is altijd de rust zelve in de wei...maar owee als je haar vriendjes weghaalt! Zelfs als ze met de rest van de paarden staat, maar haar echte vriendjes zijn weg dan gaat ze al rondrennen.

Misschien kun je een maatje voor je pony vinden?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Paarden horen niet alleen te staan.

Terug naar die grote wei.

Pas wanneer je gezelschap hebt geregeld, zou je je kleine weide aan huis kunnen overwegen.

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Parel
    Ja dat was ook mijn eerste reactie. Stond hij daarvoor met andere paarden op de wei of in de buurt van? Dan zal het zeker en vast komen omdat hij alleen staat dat hij zo zot doet. Hinnikt hij ook dikwijls? Dan kan je er zeker van zijn dat het uit eenzaamheid is. Ofwel zet je er een gezelschapdiertje bij ofwel zou ik hem ook op de grote wei terug zetten.
    Eerst stond hij alleen op een grote wei, maar met 3 andere paarden in de buurt. Bij de vorige eigenaars (zo een 5 maanden geleden) stond hij wel altijd met andere paarden samen...) Ik heb hem wel niet horen hinniken vandaag.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja... en.... wat ga je nu doen met de adviezen die je hebt gekregen?

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Bofix hier aan huis houden met een gezelschapsdiertje zit er niet in, daarvoor is de wei helaas te klein... dus: hem zo snel mogelijk terug naar de grote wei verplaatsen
    waarschijnlijk morgen, vandaag gaat niet mag niet meer van mijn ouders.

groetjes,
    Hanne

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Gelukkig!
    En misschien dat je daar kunt kijken of hij samen met een ander paard/pony kan staan? Dat hij andere paarden kan zien is al beter dan helemaal alleen staan, maar het is toch wel heel erg belangrijk dat hij ook echt contact kan hebben met andere paarden. En daarvoor moeten ze wel bij elkaar in de wei staan.

Want waarom heb je hem alleen staan eigenlijk?

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Gelukkig!
    En misschien dat je daar kunt kijken of hij samen met een ander paard/pony kan staan? Dat hij andere paarden kan zien is al beter dan helemaal alleen staan, maar het is toch wel heel erg belangrijk dat hij ook echt contact kan hebben met andere paarden. En daarvoor moeten ze wel bij elkaar in de wei staan.

Want waarom heb je hem alleen staan eigenlijk?
    Ik weet dat het beter is als paarden een weidemaatje hebben,
    maar mijn ouders vinden 1 pony meer dan genoeg: ik heb ze jarenlang moeten overtuigen om eindelijk één pony te krijgen ! ...

Er zijn zoveel mensen met "maar" 1 pony. Dan kan je je pony toch bij een ander zetten? Of je zoekt iemand die zijn/haar pony bij die van jou wil zetten.
    Dat je maar 1 pony mag en dat ie daarom dus maar alleen moet staan vind ik maar een raar argument
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

'Bofix, mijn grote vriend' is je onderschrift. Zo te lezen heb je bij de wens een eigen pony te hebben, alleen gedacht aan wat die pony voor jou betekent en hoe fijn jij het zou vinden er eentje te hebben. Maar heb je je wel eens afgevraagd wat jouw pony van jou nodig heeft om het bij jou fijn te hebben? Jij bent nu verantwoordelijk voor jouw pony (en jouw ouders ook, als jij minderjarig bent, maar zo te lezen weten zij er al helemaal niets van). Dus jij moet zorgen dat jouw pony een fijn leven heeft bij jou! Ik denk dat het hoog tijd wordt dat je je wat meer gaat verdiepen in de werkelijke behoeften van een pony. En dan zou je weten dat een pony alleen houden écht absoluut niet kan.
    Verder sluit ik me aan bij Hästli: dat je maar 1 pony zelf mag hebben betekent toch niet nog dat hij dan maar alleen moet staan? Heel veel mensen op dit forum (waaronder ikzelf) hebben maar 1 pony (of paard) maar zorgen er voor dat hij toch samen met andere paarden kan staan! Zo moeilijk is dat echt niet, waar een wil is, is een weg!

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    32

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hästli
    Er zijn zoveel mensen met "maar" 1 pony. Dan kan je je pony toch bij een ander zetten? Of je zoekt iemand die zijn/haar pony bij die van jou wil zetten.
    Dat je maar 1 pony mag en dat ie daarom dus maar alleen moet staan vind ik maar een raar argument

- de wei waarop Bofix staat (de grote) is niet van mijn ouders, maar van een boer die we kennen. Hij vindt 1 pony okee, maar een tweede erbij is te zwaar om ook nog met zijn gewone werk te combineren
    - Hier in de buurt zijn er allesbehalve veel paarden en weiden, dus je pony ergens bij zetten gaaaat gewoon niet (daar hadden we eerst lang naar gezocht, maar dat is nooit gelukt )

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Marja: Amen to that!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten