-
Actief Forumlid
driving game en boosheid?
De laatste tijd als ik met malik de driving game oefen wordt hij boos, zodra hij met zijn achterhand wegdraaid gaan zijn oren iets platter liggen en hapt hij richting mij.
Misschien is hij boos omdat ik vrij lang op zijn kont moet tikken tot hij wegdraaid?
iemand een verklaring en tips om dit te voorkomen?
-
Forum Meubilair
Re: driving game en boosheid?
Misschien is het handig zoals ze in level 2 aangeven om je fase 1 langer te laten duren en dan sneller door de volgende fases heen te lopen. Misshcien accepteert hij nog neit helemaal dat jij de leiding hebt, maar het kan ook dat je verkeerd staat en hij je niet begrijpt.
Ik zou dus gewoon op je houding letten en je fase 1 langer laten duren.
-
Actief Forumlid
ga het morgen proberen, bedankt
-
Forum Meubilair
Je zegt: 'de laatste tijd als ik de driving game oefen'.
Hoe lang ben je de driving game al aan het oefenen, en hoe ging het in het begin?
-
Actief Forumlid
pff ik denk bijna 2 maanden nu..
In het begin was het voor ons 2 erg wennen natuurlijk. Maar hapte hij niet. Na een tijdje tikken draaide hij zijn kont netjes weg. Dit was ook onder begeleiding van eveline.
Nu na ik denk een maand begon het happen en het "opstandige".
-
Forum Meubilair
Heb je het heel vaak geoefend? In dat geval kan het ook dat hij het niet meer als een leuke "game" ziet.
-
Actief Forumlid
nee ik doe iedere game (die ik tot nu toe ken) maar max 3 min. en die wissel ik af. Ik oefen ook niet iedere keer de games, behalve friendly.
Dit doe ik expres zo omdat ik weet dat malik zijn concentratie nog niet geweldig is omdat hij nog zo jong is. Daarom knuffel ik ook vaak met hem of gaan we rustgevend wandelen.
-
Forum Meubilair
Dan ben je ook al veel te lang bezig. Geen wonder dat je paard begint te protesteren! Toen hij zijn kont netjes wegdraaide, had je direct verder moeten gaan met de volgende games. Nu blijf je alsmaar het abc tegen hem herhalen, terwijl hij dat allang kent.
Gauw verdergaan dus!
-
Forum Meubilair
Als je nu nog vaak een fase 4 moet geven voor hij wijkt, denk ik dat er iets nog niet helemaal goed zit met je fases en dat Malik daarom nu geirriteerd gaat reageren. De keer dat ik erbij was, reageerde hij in een paar minuten namelijk op fase 1 of 2 al.
Een Level 2 aanpak lijkt me dat je daar nog niet aan toe bent, maar juit even wat meer de signalen oefenen voor je ze op je paard toepast en met elke sessie slechts een paar keer MET paard oefenen.
En probeer echt verder te gaan met de games, zodat driving achterhand een functie krijgt ipv dat het een losse oefening is.
Never underestimate the Universe
10% korting bij
EquiPlay met code: 10%eraf
-
Actief Forumlid
Wat zou er fout gaan denk je eveline? want ik vind het verschrikkelijk dat het idd eerst wel goed ging en nu niet meer.
-
Ik denk dat je meer hebt aan 1 goede fase 4, dan vaker op z'n kont tikken, ben het er mee eens dat dat hem wel eens zou kunnen gaan irriteren. Het lijkt opstandigheid, omdat het misschien nog niet duidelijk genoeg is voor hem. Als het goed is weet het paard heel goed wat er gebeurt na een gebeurtenis en zal hij het na 1x fase 4 niet snel weer zo ver laten komen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Forum Rechten