Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Vash aan de 22ft line!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vash aan de 22ft line!!

Jeetje wat gaaf weer. Gisteren met de les voor het eerst 3 nieuwe dingen geïntroduceerd: een grondbalkje (snurk snurk) een nieuwe lijn (snurk snurk) en die lijn is 22ft. Nou maar dat was leuk! Veel meer ruimte en je kon echt aan hem zien dat ie dat erg leuk vond. Hij speelde nog niet terug gelukkig, dus ik kan nog even ervaring opdoen met al dat touw om me heen. Wegsenden met de stick, af en toe over de balk stappen of draven, en laten stoppen op de cirkel en dan weer "binnenhalen", yoyogame (eerst stopte hij op 12 ft afstand, uit gewoonte, dus even doorgevraagd, en daar stond ie dan onwijs ver weg. Gaaf gaaf gaaf. Degene die er het het moeilijkst mee heeft ben ik. Vash is net als ik, voor we iets nieuws doen moeten we echt snappen HOE. De nieuwe dingen worden hem dus geleerd en als Vash het snapt, speel ik het na. Die combinatie werkt prima. Want als ik ook maar mijn pink bij wijze van spreken de verkeerde kant op heb staan, dan "snapt" ie het niet. Voor mij is het echt alsof ik chinees aan het leren ben. Ben constant aan het denken: handen zo en zo, stick omhoog, stick omlaag, let op je focus.....Nog weinig savvy on my part......komt wel hoop ik.......maar als het dan gaat en vash stapt keurig in stap de cirkel op en als ik de stick een beetje omhoog doe en hij gaat rustig in draf, ja, dan sta ik met een BIG smile te glimmen!! Het is de beste beslissing ooit in mijn paardenbestaan geweest dat ik met Parelli ben begonnen. De angst is weg en ik durf af en toe zelfs te spelen. En Vash pakt het super op. We gaan langzaam, maar zeker vooruit.

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Vash aan de 22ft line!!

Zo gaaf om te horen dat het zo goed gaat. Jullie zijn in ieder geval een goede combinatie, want hij laat jou het weten hoe het wel moet.
    Een beter leerproces kun je niet hebben, want je leert geen foute dingen aan.
    ride like the wind

Actief Forumlid wigchert's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

Wat onwijs gaaf!!! Super dat het zo goed gaat met Vash en jou!!
    ...Wild SILVY West....is the BEST!!!

<!-- w -->http://www.ankespaardenparadijs.nl<!-- w -->

voor al uw voedingssupplementen en paarden artikelen. Nu ook Jolly speeltjes!!!

Let ook op de aanbiedingen die elke maand vernieuwd worden!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Met Vash gaat het beter dan met mij . Ik sta daar voor mijn gevoel nog enorm stuntelig en met non-savvy. Zal dan toch de leadropes maar mee naar huis moeten nemen en er de afwas mee gaan doen, zoals me is geadviseerd. Oftwel: sleep dat ding mee in je huis en wordt één met dat touw . Zie je me al gaan door de woonkamer ??

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Hihi, ik heb ook het idee dat het nooit went, zo'n lang touw, zolang je er niet echt mee aan de slag gaat.
    En omdat het niet fijn is, gebruik je hem liever niet, dus wen je dr ook niet aan...

Oplossing voor de lengte van de 22ft is gewoon zoveel mogelijk op de grond laten hangen (niet het deel naar je paard toe, maar het uiteinde dus) want in lussen komt het toch in de knoop...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Hihi, ik heb ook het idee dat het nooit went, zo'n lang touw, zolang je er niet echt mee aan de slag gaat.
    En omdat het niet fijn is, gebruik je hem liever niet, dus wen je dr ook niet aan...

Oplossing voor de lengte van de 22ft is gewoon zoveel mogelijk op de grond laten hangen (niet het deel naar je paard toe, maar het uiteinde dus) want in lussen komt het toch in de knoop...
    je zult wel gelijk hebben. Zie ook een beetje op tegen het feit dat ik er straks ook niet meer onderuit kan komen. Als we verder willen dan hoort dat er ook bij. Haha en dan de 45ft
    ride like the wind

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    in lussen komt het toch in de knoop...
    daar ben ik dus ook een beetje huiverig voor, ik met mijn benen in de knoop met het touw, Vash aan de spurt en daar gaan we dan: ik als baksleep......

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

whaha dat heb ik dus met een 12foot al En de ss zit er ook vaak in vast.
    Dat word wat... als ik met een 22ft moet gaan werken
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Haha ja ik heb ook vaak dat de ss en 12ft in elkaar verstrikt raken, binnenkort moet ik ook met 22ft line beginnen, als ik ze heb . Hopelijk gaat het beter dan . Shiva heeft ook vaak dat ze bij circling game zodanig dicht bij mij loopt dat ze gewoon met het touw tussen haar benen zit, ook niet erg handig...

xxx julie

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Shiva heeft ook vaak dat ze bij circling game zodanig dicht bij mij loopt dat ze gewoon met het touw tussen haar benen zit, ook niet erg handig...

xxx julie
    haha, dat heb ik ook altijd, bij de circlinggame hangt het touw nog wel eens op de grond, soms komt hij dan al wat dichter bij zodat hij erop trapt. de volgende pas die hij dan zet zortd ervoor dat zen hoofd naar beneden getrokken wordt door het touw, en dan zet hij het altijd op een spurt. zou het eens moeten gaan oefenen eigenlijk

Aangemeld
    Nov 2004

Ik neem het touw altijd in als borus te dichtbij komt. Het lijkt me geen pretje om met een touwhalster naar beneden gerukt te worden met je hoofd. En ze snappen het vast niet dat dit hun 'eigen schuld' is

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ja, ik probeer ook om het in te namen maar soms komt hij zo stiekem achter me heel kort bij en dan zijn mijn reflexen net iets te traag.
    ik denk ook niet dat ze begrijpen dat het hun eigen schuld is, hij kijkt daarna ook altijd heel argwanend naar het touw, als of hij wil zeggen "jij vreselijk beest!" doet borus dat ook?

Aangemeld
    Nov 2004

Nee haha dat vind hij een goed excuus om zand te gaan eten ()

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Tjah shiva begint zo door te krijgen dat ze, als ze dicht genoeg bij mij blijft, over het touw loopt. En dan trek ik ook zo haar hoofd naar beneden en dan begint ze te eten . Dus zij denkt: hoe dichter, hoe meer eten . Maar ik probeer haar wel op voldoende afstand te houden. Dat zal nog wat worden met de 22ft-line!

xxx julie

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

In principe is het paard verantwoordelijk voor waar hij zijn voeten neerzet. En als dat op het touw is, krijgt ie idd een klap boven z'n oren te verwerken. Of is dat wel erg "hard" en moet je de lijn bij zijn voeten weghouden?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten