Jeetje wat gaaf weer. Gisteren met de les voor het eerst 3 nieuwe dingen geïntroduceerd: een grondbalkje (snurk snurk) een nieuwe lijn (snurk snurk) en die lijn is 22ft. Nou maar dat was leuk! Veel meer ruimte en je kon echt aan hem zien dat ie dat erg leuk vond. Hij speelde nog niet terug gelukkig, dus ik kan nog even ervaring opdoen met al dat touw om me heen. Wegsenden met de stick, af en toe over de balk stappen of draven, en laten stoppen op de cirkel en dan weer "binnenhalen", yoyogame (eerst stopte hij op 12 ft afstand, uit gewoonte, dus even doorgevraagd, en daar stond ie dan onwijs ver weg. Gaaf gaaf gaaf. Degene die er het het moeilijkst mee heeft ben ik. Vash is net als ik, voor we iets nieuws doen moeten we echt snappen HOE. De nieuwe dingen worden hem dus geleerd en als Vash het snapt, speel ik het na. Die combinatie werkt prima. Want als ik ook maar mijn pink bij wijze van spreken de verkeerde kant op heb staan, dan "snapt" ie het niet. Voor mij is het echt alsof ik chinees aan het leren ben. Ben constant aan het denken: handen zo en zo, stick omhoog, stick omlaag, let op je focus.....Nog weinig savvy on my part......komt wel hoop ik.......maar als het dan gaat en vash stapt keurig in stap de cirkel op en als ik de stick een beetje omhoog doe en hij gaat rustig in draf, ja, dan sta ik met een BIG smile te glimmen!! Het is de beste beslissing ooit in mijn paardenbestaan geweest dat ik met Parelli ben begonnen. De angst is weg en ik durf af en toe zelfs te spelen. En Vash pakt het super op. We gaan langzaam, maar zeker vooruit.
Bladwijzers