Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Raar gedrag

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Raar gedrag

Met zijn verband nog aan maakte ik dagelijks een wandeling met hem en stond hij enkele uren per dag in een paddockje op de weide.
    Nu moet hij op stal staan omdat zijn been gezwollen is(zeker dubbel zo dik als normaal). In de stal stapt hij zelf niet zoveel(zie bovenaan,toen stapte hij niet,maar gisteren heeft hij toch enkele passen gezet) omdat het voor hem erg moeilijk(hij sleept dat been eigenlijk mee) en redelijk pijnlijk is. Daarom krijgt hij dus stalrust en aangezien hij dat zelf ook wel wilt,houden we het zo.
    Vanavond krijgen jullie foto's en dan zal je wel zien waarom hij dus stalrust krijgt. Hij staat wel op stro,dus hij heeft knabbelwerk.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Nu moet hij op stal staan omdat zijn been gezwollen is(zeker dubbel zo dik als normaal). In de stal stapt hij zelf niet zoveel(zie bovenaan,toen stapte hij niet,maar gisteren heeft hij toch enkele passen gezet) omdat het voor hem erg moeilijk(hij sleept dat been eigenlijk mee) en redelijk pijnlijk is. Daarom krijgt hij dus stalrust en aangezien hij dat zelf ook wel wilt,houden we het zo.
    Als een paard zelf aangeeft dat hij niet wil lopen wil niet zeggen dat dat automatisch het beste voor hem is. Paarden met hele gevoelige hoeven staan ook liever stil, maar juist beweging is goed voor de genezing. Voor gezonde paarden is lang stilstaan ook niet goed, denk aan de opgezwollen benen na lang stilstaan. Door het stilstaan wordt het hele bloed en lymfe mechanisme bijna stilgelegd wat juist goed is voor genezing.

ben benieuwd naar de foto's.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Wij hadden hier ook een pony die van de een op de andere dag na een tijdje stilstaan niet meer wilde lopen. Als je hem dan dringend verzocht uit de box of in beweging te komen trok hij een of beide achterbenen echt heel hoog op. Alsof zijn heup uit de kom was ofzo.

Dan liep hij na een paar passen weer normaal en zolang hij in beweging bleef was er niks aan de hand.

Ook hij maakte in zijn stal een nest onder zijn buik vaan stro en was zichtbaar gefrustreerd van het feitdat lopen zo'n pijn deed.

Na de dierenarts te hebben gebeld werd ons verteld dat het niet heel erg was en dat hij een bepaald geel bloemetje had gegeten (geen boterbloem) en dat ze medicijnen zouden opsturen. Een hele fles met een of ander donkerbruine gel die we hem moesten geven en na een paar dagen was hij weer de oude.

Niks ernstigs dus want aan dit plantje kunnen paarden niet doodgaan. Wel erg vervelend voor het paard natuurlijk!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Aug 2006

Aspen doet het zonder fles medicijn,want ik was echt verbaasd hoe hij er vandaag uitzag!
    Weer interesse voor zijn omgeving,drinkt weer van de automatische drinkbak,hij staat niet meer in zijn hoekje en laat het stro voor wat het is(buiten opeten natuurlijk!). En hij heeft toch behoorlijk wat gestapt vandaag. Aspen=

Cool!

Foto's?????????

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Cool!

Foto's?????????
    ja, daarvoor kwam ik ook nog even "langs"!

Aangemeld
    Aug 2006

Foto's van donderdag en vrijdag zijn mislukt Camera deed raar en had alle foto's verwijderd. Straks een nieuwe poging doen!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

oké! Aspen deed raar (topic titel) camera doet raar....wat is er toch aan de hand bij de zuiderburen ?

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

En hier doet het internet ook al raar

Hee fijn om te horen dat Asp weer beter is Onkruid vergaat niet!
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nog niet gelukt met de pica's? Ik brand inmiddels van nieuwsgierigheid. Gaat het beter?
    Waarom moet ze trouwens stal"rust" als het alleen een vleeswond is (vind boxrust sowieso een heel vergaand middel voor een dier)?

Aangemeld
    Aug 2006

Pica's komen vanavond of morgen. Ik zit met examens en buiten Aspen verzorgen moet er ook nog gestudeerd worden.
    De zwelling is weer wat verminderd, maar het is nog altijd duidelijk te zien. Aan de wonde zelf is er niet veel verandert. Tja,de boxrust,aan de ene kant snap ik het en aan de andere kant weer niet. Maar volgende week komt de DA weer en dan ga ik hem vragen of hij nog steeds zo lang op stal moet.

Aangemeld
    Aug 2006

Foto's staan bij ITP,sorry dat het zolang geduurd heeft,maar er staan ook nieuwe foto's van vandaag bij.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten