Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: Raar gedrag

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Raar gedrag

Aspen vertoont sinds gisterenavond raar gedrag. Hij staat vanachteren in een hoekje van zijn stal en schraapt al het stro naar zich toe(vanvoor ligt ondertussen geen stro meer). Hij komt die hoek niet uit en drinkt dus ook niet(hij heeft wel een emmer vlak bij hem staan).Hij heeft precies een nest gemaakt.
    Hij stapt dus ook niet,hij draait een beetje om zijn as en als hij beweegt,beweegt hij zijn achterbenen niet.
    Het gekke is dat hij 'zijn nest' niet uit wilt. Ik wilde zijn been afspuiten,maar dat gaat niet in de stal,dus hij moest er wel uit. Aspen heeft wel enkele pasjes met zijn voorbenen gezet,maar zijn achterbenen kwamen niet mee. Hij heeft een paar keer geprobeerd om zijn achterbeen mee te slepen,maar dat ging niet. Hij kantelde wat om en leek net op een hond die plast. Resultaat: blijven staan. Ik heb dan de staldeur open gezet en hem even alleen gelaten om te kijken of hij misschien zelf de stal uit ging. Hij bleef gewoon staan. Dwingen heb ik niet gedaan,want dat werkt toch niet en dat verergert het alleen maar,want Aspen is al skeptisch en gesloten. Ik heb hem dan maar zo behandelt.
    Voor de rest had hij wel zijn eten opgegeten en af en toe knabbelde hij wat aan het stro. Er lag ook mest,dus zijn functies werken tenminste nog!
    Ik vind dit zeer ongewoon gedrag, want als je de staldeur normaal open zet,is hij direct weg. Dus weet iemand misschien een reden waarom hij dit doet? Ik denk dat hij erge pijn heeft,zijn been is ook gezwollen en ik mag er amper aankomen.
    Vanavond ga ik foto's maken om jullie een duidelijker beeld te geven over de wonde(verwacht er wel niet teveel van want het zit onder het bloed).

Lila,denk je misschien dat Equiaide iets voor Aspen kan doen?

Re: Raar gedrag

Jeee wat eng. Klinkt niet goed vanaf hier. Kan hij geen pijnstiller krijgen?

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Sinds gister avond al?? Ik zou direct een dierenarts bellen, een paard dat helemaal niet wil lopen dat klinkt niet echt best.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

En drinken ook niet?
    Eens met de Nacino: dierenarts bellen!

Sterkte
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik snap eigenlijk niet zo dat je nog geen DA gebeld hebt???
    Dit lijkt me een gevalletje spoed!!!!!

Aangemeld
    Aug 2006

Hij drinkt wel, maar niet uit de automatische drinkbak,want dan moet hij zich draaien. Er staat nu een ton water voor hem.
    Ik heb daarstraks al naar mijn DA gebeld. Zwelling en bloeden is volkomen normaal. Dat gaat hij nog veel hebben. Lang afspoelen moet ik doen. En een pijnstiller vindt hij niet nodig,want het is maar een wonde(net zoals ik altijd lang op hem moet wachten,want er zijn veel dringendere dieren)

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

ehm... andere dierenarts bellen???
    Sterkte ermee.. voelt niet goed...

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Inderdaad, net als Nienke denk ik dat je dan beter snel een andere DA belt. Stond er niet op je verslag van de veeartsenijschool dat je naar hen terug moet bellen of zo? Als ik jou was zou ik gewoon naar Jeroen De Clercq bellen eigenlijk. Als hij zo doet is het gewoon 100% zeker van de pijn en dan moet hij pijnstillers hebben ofwel zit er iets niet juist meer... Lijkt me dat je een heel slechte dierenarts hebt...

Mocht het verband er trouwens al af?

xxx julieke

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ook hier de raad, meteen DA bellen! Zo snel mogelijk dit klinkt echt niet normaal hoor.

Aangemeld
    Aug 2006

Het verband is eraf Julie. De wonde staat nu bloot zonder draadjes.
    Maar vanavond ging het goed met Aspen! Hij stond vanvoor hooi te eten,dus hij had zelf enkele passen naar voor gezet. Ik heb hem uit de stal gekregen. In het begin moeilijk om te stappen maar na veel aanmoediging begon hij vanzelf te stappen. Daarna lang zijn been afgespoten en hij ondertussen genieten(met een centenbakje!) De zalf er heel goed kunnen rondsmeren. Hij zag er actiever en blijer uit!
    Mijn DA heeft een zeer goede reputatie in de buurt en is veelgevraagt,maar hij neemt ons niet echt serieus vind ik. Voor hem is het maar een wonde en hij heeft veel ergere en dringendere klanten. Begrijpbaar natuurlijk,maar ik vind dat je elke klant gelijk moet behandelen.Of het nu iemand is met een wonde of eentje met koliek. Op tijd komen vind ik heel belangrijk en als je niet op tijd kan komen,iets te laten weten. Maar dat snapt mijn DA niet zo goed.
    Ik heb wel geen foto's gemaakt,want ik was het toestel weer vergeten Dus ik kan vannacht met een gerust hart slapen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

De DA kan het wel niet belangrijk vinden, jÃ*j kent Aspen beter dan wie ook en alleen jÃ*j kan dus beoordelen dat ze ergens veel last van heeft. Ik vind ook dat hij had moeten komen (had 'ie maar geen DA moeten worden denk ik dan maar ). Enfin, gelukkig voelde ze zich vanavond een stuk beter.
    Ik heb het verhaal van Aspens wond in je eerdere topic erbij gehaald, maar kan me er helemaal geen goeie voorstelling bij maken. Vind het erg lastig om zo te beoordelen of Equaide iets voor je zou kunnen betekenen. In principe kan ik wel zeggen "ja", want voor elke wond is het superspul, maar de infectie moet wél over zijn. Dus je moet er of na uitspoelen van de wond direct mee starten of wachten tot een infectie tot rust is gekomen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou gelukkig maar dat het weer wat beter gaat!

Persoonlijk vind ik jouw DA zo uit het verhaal een arrogante kwal.
    Maar dat terzijde.

Ben wel blij dat Aspen betert!

May the horse be with you!

Zo te horen heeft hij veel pijn ... misschien toch vragen om pijnstillers? Bewegen voor een paard is vaak beter dan stilstaan.

Blij te lezen dat het weer beter gaat met Aspen. Ik ben toch wel erg benieuwd naar een foto moet ik zeggen. ik kan me helemaal geen voorstelling maken zo.
    Als wij onze dierenartsenpraktijk bellen, dan kunnen we erbij zeggen of we een spoedbezoek willen of niet. Een spoedbezoek is wel iets duurder (een euro'tje of 10), maar dan is een DA binnen een half uur. Bij een niet-spoedbezoek (zoals bij het inslapen van Turi het geval was) dan moet je wel eens een dag wachten. Ik had om 8.30 gebeld en uiteindelijk kwam de Da om 16.30. Ook reageren ze altijd erg gepast. Vol begrip voor onze gevoelens.

Ik vind jou Da ook maar een arrogante kwal, maar enfin.. als hij maar goed is.

Ik snap trouwens het concept van stalarrest niet. Waarom die rust? Bij Pebbles was het juist beter om gewoon te bewegen, anders verstijven alle spieren en gewrichten.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten