Aspen vertoont sinds gisterenavond raar gedrag. Hij staat vanachteren in een hoekje van zijn stal en schraapt al het stro naar zich toe(vanvoor ligt ondertussen geen stro meer). Hij komt die hoek niet uit en drinkt dus ook niet(hij heeft wel een emmer vlak bij hem staan).Hij heeft precies een nest gemaakt.
Hij stapt dus ook niet,hij draait een beetje om zijn as en als hij beweegt,beweegt hij zijn achterbenen niet.
Het gekke is dat hij 'zijn nest' niet uit wilt. Ik wilde zijn been afspuiten,maar dat gaat niet in de stal,dus hij moest er wel uit. Aspen heeft wel enkele pasjes met zijn voorbenen gezet,maar zijn achterbenen kwamen niet mee. Hij heeft een paar keer geprobeerd om zijn achterbeen mee te slepen,maar dat ging niet. Hij kantelde wat om en leek net op een hond die plast. Resultaat: blijven staan. Ik heb dan de staldeur open gezet en hem even alleen gelaten om te kijken of hij misschien zelf de stal uit ging. Hij bleef gewoon staan. Dwingen heb ik niet gedaan,want dat werkt toch niet en dat verergert het alleen maar,want Aspen is al skeptisch en gesloten. Ik heb hem dan maar zo behandelt.
Voor de rest had hij wel zijn eten opgegeten en af en toe knabbelde hij wat aan het stro. Er lag ook mest,dus zijn functies werken tenminste nog!
Ik vind dit zeer ongewoon gedrag, want als je de staldeur normaal open zet,is hij direct weg. Dus weet iemand misschien een reden waarom hij dit doet? Ik denk dat hij erge pijn heeft,zijn been is ook gezwollen en ik mag er amper aankomen.
Vanavond ga ik foto's maken om jullie een duidelijker beeld te geven over de wonde(verwacht er wel niet teveel van want het zit onder het bloed).
Lila,denk je misschien dat Equiaide iets voor Aspen kan doen?
Bladwijzers