Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Heather Moffett Fhoenix

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Heather Moffett Fhoenix

Ook wij hebben een zadel-dilemma. (Je doet haast niet meer mee als je geen zadel-dilemma hebt )Ik heb destijds voor First een Hulseboszadel op maat laten maken, die bij nader inzien toch niet zo geweldig ligt. In de eerste instantie leek dit zadel ook wel te passen op onze Gentle, maar nu is gebleken dat dat toch niet zo is. Dit zadel wil ik nu dus gaan verkopen.

We waren eigenlijk rustig op zoek naar een ander zadel. Afgelopen zaterdag heb ik het Fhoenix Suberpanel van Amber mogen lenen en hiermee hebben we les gehad. De conclusie was dat het voor onze zit wel een verbetering was, maar op First voelde ik het kussen erg. Bij Gentle was het erg leuk om te zien hoeveel meer beweging er doorkwam. De laatste tijd had ik wat problemen met zijn gedrag, maar hij werd ineens heel cooperatief en had een prettige uitdrukking. Nu willen we eigenlijk niet meer op ons Hulseboszadel rijden en willen we snel wat nieuws kopen. Ik denk dat de Fhoenix nu voor ons de beste keuze is, mede omdat we er beide paarden mee willen rijden. Een boomzadel is m.i. minder geschikt om op 2 verschillende paarden mee te rijden. Bovendien is Gentle nog maar 5 jaar en net 3 maanden onder het zadel, dus die zal nog wel wat veranderen.

Kortom, dat gaat hem waarschijnlijk wel worden, maar dan niet in de Suberpaneluitvoering, maar de uitvoering met de Prolitekussens. Nu wilde ik vragen of er iemand is die misschien nog een 2e hands Fhoenix heeft of weet. We hebben t/m vrijdag een demozadel in optie, maar als ik een mooie 2ehands tegenkom, is dat helemaal geweldig. En wat zowel de goede als de slechte ervaringen met dit zadel zijn.

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Heather Moffett Fhoenix

Ik zou voor een nieuwe fhoenix gaan. Ik heb net mijn fhoenix verkocht omdat hij te veel druk gaf net achter de schoft. De stijgbeugelophanging en singelstoten zitten namelijk on 1 lijn en prcies op die lijn geeft hij op de rug teveel druk. Wim Vonck zei dit tegen mij, ik geloofde het niet, maar helaas na het rijden met de plip wel.

Dit probleem is bekend bij Heather zelf en de fhoenix is aangepast, de singelstoten zijn nu volgens mij schuin. Hierdoor zou het probleem verholpen moeten zijn.

Het zadel is absoluut een aanrader. Ik ben zwaar fan van dit zadel. Ooit koop ik hem weer. Ik heb hem echt met moeite verkocht. Ik ga nu voor de Startrekk omdat ik deze ook met plip heb gereden en hiervan de drukverdeling goed was. Ik wil voordat ik weer 1600 euro neerleg voor een zadel, zeker weten dat de drukverdeling goed is. Aangezien de aanpassing op de singelstoten nog maar net is uitgevoerd, wacht ik eerst even af.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

@Linnie, dit is een advies waar ik wat aan heb! Dank je wel !

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik heb vandaag meteen gebeld over dat demo-zadel en het bleek inderdaad de versie van voor de aanpassing te zijn ! Nu zitten we er toch hard over te denken om van de week een spiksplinternieuwe op te halen !!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004

[quote="Linnie"] Ik heb net mijn fhoenix verkocht omdat hij te veel druk gaf net achter de schoft. /quote]

How interesting ... hetzelfde als uit mijn plipmeting kwam .... Het was in mijn geval niet heel dramatisch, maar wel aan beide kanten van de schoft was de klei wat weggedrukt.

Heeft iemand ervaring met de verschillende versies van de Phoenix? Dus de suberpanel en de prolite panels?? Voor/nadelen?

Aangemeld
    Feb 2005

Oh firsty mocht je dat doen, dan zou ik graag een foto zien van de singelaanpassing .

Amber bij mij was de klei niet een beetje weggedrukt ik kon er volledig door heen kijken, precies 2 brillenglazen. Deed me goed schrikken. Fijn dat bij jou minder was.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Enne... als dit zadel binnen is, mag ik hem dan in het echt mogen komen bewonderen???

Offtopic: deed jij afgelopen zondagmiddag tegen 2 uur een poging om de provinciale weg over te steken met een paard aan leadrope en een paard met ruiter? Zo ja, dan ben ik vlak langs je gereden op weg naar mijn werk .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

@Linnie, Ik zal een foto voor je maken als ik het zadel heb ! Ik heb het telefonisch overlegd en ze vertelde dat de singelstoten nu in zo'n V-vorm bevestigd zitten ??

@Jossie, natuurlijk mag je hem in het echt komen bewonderen. Btw, ik was het niet zondag. Het kan zijn dat het mijn zus was, maar dat weet ik niet zeker.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik had hetzelfde (teveel druk op/achter de schoft) maar dan bij de SBS flexion, de voorloper van de Fhoenix. Heerlijk zadel, maar alleen in de zomer. In de winter vond ik hem te hard.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

We hebben hem net opgehaald !!! Hele dag al de kriebels, maar nu is hij er !
    Natuurlijk gelijk uitgeprobeerd, op beide paarden. Eerst op First : Ik stapte op en het zat zo raar. Een beetje of ik op een barebackpad zat, maar dan van leer en met beugels. Ik voelde met echt alsof ik voor het eerst van mijn leven op een paard zat. De draf was helemaal vreemd. First zelf vond ik niet heel erg verbeteren, maar First heeft van zichzelf al een wat vlakkere gang. Morgen nog maar eens proberen.
    Daarna op Gentle: deze begon weer onmiddelijk te swingen, wat een beweging heeft dat paard onder een zadel wat hem niet hinderd !! Ongelofelijk, er stond meteen 2 man aan de kant te kwijlen ! Echt gaaf om te zien en voelen ! Het enige is dat ik vind dat ik echt OP het zadel zit in plaats van ERIN zoals ik bij mijn andere zadel wel heb. Ik zit er niet echt stabiel in. Verder vind ik hem ook erg breed zitten. Ik hoop dat dat nog een beetje vormt. We kunnen dit zadel binnen 2 weken nog terugbrengen. Ik ga morgenochtend meteen maar weer rijden, want ik weet nog niet of ik het nou echt lekker vind rijden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Net weer allebei de paarden gereden met het nieuwe zadel. Het zat nu iets minder onwennig. Het draven ging nu ook een stuk beter en de paarden lopen echt goed onder dit zadel, maar...... nu dus op beide paarden 2x mee gereden en we vinden allebei dat we er zelf niet goed op zitten. Ik kan nauwelijks inwerken met mijn benen en ik voel me totaal niet geaard op dit zadel. Vooral op Gentle die pas 3 maanden onder het zadel is, heb ik het gevoel dat ik er zo af lig als hij ook maar 1 stap verkeerd zou doen. We hebben dus besloten dat hij weer teruggaat. Jammer maar helaas.

misschien een beetje laat....
    detail foto's van de HM zadel
    http://www.bitloosrijden.nl/webshopplaa ... etails.jpg
    (weet niet hoe je dit een plaatjes vorm hier krijgt, wie het wel kan mag het aanpassen)
    misschien hebben jullie er zo iets aan?
    de singelstoten lopen inderdaad nu in een V vorm, ook de beugel ophanging is anders tov eerdere uitgaven[/url]

Aangemeld
    Feb 2005

Jammer dat je er niet goed in zat Firsty. Ik zat er direct in als een huis. Maar verstandig dat je verder kijkt. Je moet er toch goed in kunnen zitten.

Hmm de singelstoten zijn toch anders dan ik dacht. Ik dacht meer zoals bij de startrekk dressuur (en wat je Engeland vaak ook ziet) eentje helemaal vooraan en 1 helemaal achteraan die in het midden dan samen komen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    misschien een beetje laat....
    detail foto's van de HM zadel
    http://www.bitloosrijden.nl/webshopplaa ... etails.jpg
    (weet niet hoe je dit een plaatjes vorm hier krijgt, wie het wel kan mag het aanpassen)
    misschien hebben jullie er zo iets aan?
    de singelstoten lopen inderdaad nu in een V vorm, ook de beugel ophanging is anders tov eerdere uitgaven[/url]
    Is dit het vernieuwde zadel??
    De singelstoten lopen toch niet in V-vorm? Of denk ik nu blond? In mijn ogen kruisen ze alleen maar.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik had vandaag mijn camera mee, maar ben vergeten een foto van het zadel te maken. Hoop dat ik er morgen aan denk.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten