Ook wij hebben een zadel-dilemma. (Je doet haast niet meer mee als je geen zadel-dilemma hebt)Ik heb destijds voor First een Hulseboszadel op maat laten maken, die bij nader inzien toch niet zo geweldig ligt. In de eerste instantie leek dit zadel ook wel te passen op onze Gentle, maar nu is gebleken dat dat toch niet zo is. Dit zadel wil ik nu dus gaan verkopen.
We waren eigenlijk rustig op zoek naar een ander zadel. Afgelopen zaterdag heb ik het Fhoenix Suberpanel van Amber mogen lenen en hiermee hebben we les gehad. De conclusie was dat het voor onze zit wel een verbetering was, maar op First voelde ik het kussen erg. Bij Gentle was het erg leuk om te zien hoeveel meer beweging er doorkwam. De laatste tijd had ik wat problemen met zijn gedrag, maar hij werd ineens heel cooperatief en had een prettige uitdrukking. Nu willen we eigenlijk niet meer op ons Hulseboszadel rijden en willen we snel wat nieuws kopen. Ik denk dat de Fhoenix nu voor ons de beste keuze is, mede omdat we er beide paarden mee willen rijden. Een boomzadel is m.i. minder geschikt om op 2 verschillende paarden mee te rijden. Bovendien is Gentle nog maar 5 jaar en net 3 maanden onder het zadel, dus die zal nog wel wat veranderen.
Kortom, dat gaat hem waarschijnlijk wel worden, maar dan niet in de Suberpaneluitvoering, maar de uitvoering met de Prolitekussens. Nu wilde ik vragen of er iemand is die misschien nog een 2e hands Fhoenix heeft of weet. We hebben t/m vrijdag een demozadel in optie, maar als ik een mooie 2ehands tegenkom, is dat helemaal geweldig. En wat zowel de goede als de slechte ervaringen met dit zadel zijn.
Bladwijzers