Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: mening diesel's hoeven (foto's)

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    mening diesel's hoeven (foto's)

    Ik ben benieuwd wat julie ervan vinden!

    Je kunt alle foto's bekijken via onderstaande link
    http://www.mijnalbum.nl/Album=AFABJWH3
    Eerst zwarte met hoevenkrabber = linksvoor
    Dan zwarte zonder hoevenkrabber = rechtsvoor (deze hoef lijkt hoog op de hielen, dat klopt niet, staat net zoals de rechterhoef voor, foto is van te hoog genomen en vertekend het beeld helaas).

    Dan witte met hoevenkrabber = linksachter
    Dan witte zonder hoevenkrabber = rechtsachter

    Let op: ik heb alleen een beetje aan de steunsels gewerkt. Hij loopt gevoelig op grote keien en kleine dsteentjes. Op de wei, in de bak en op de straat loopt hij prima. Dit sinds een lange rit afgelopen zondag (voor t hele verhaal zie topic: gevoelig of symptoom hoefbevangen? (op bokt ook, inmiddels met NB en DA afgesproken het nog een week aan te kijken) Op advies van verschillende NB die ik heb gebelt kom ik verder niet aan de hoeven, dus gelieve geen commentaar dat ik maar half bekapt heb. Daarom dat ook de flares nog aan de voerhoeven zitten. Verder is alle feedback van harte welkom

  2. #2
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Ze zien er goed uit. Hielhoogte is ok. Mooie witte lijn! De straal mag nog breder, maar dat komt vanzelf wel. Kan je blij mee zijn zo hoor.

  3. #3

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Ik zou een mooie grote mustangrol maken.
    Meestal is de gevoeligheid dan een stuk minder.

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Ze zien er goed uit. Hielhoogte is ok. Mooie witte lijn! De straal mag nog breder, maar dat komt vanzelf wel. Kan je blij mee zijn zo hoor.
    dankjewel

    Ik zou een mooie grote mustangrol maken.
    Meestal is de gevoeligheid dan een stuk minder.
    ik heb 2 natuurlijk bekappers gebelt, die zeiden dat ik er nu beter niet teveel aan kom komen, zodat de zool rust kreeg. Maar zoals je ziet hebben de voorste voeten een beetje flares. Misschien is een mustangrol dan toch wel een goed idee.. * ik twijfel * ik vind de achterhoeven persoonlijk erg netjes, behalve dat ze nu niet afgerond zijn. De voorste vind ik er minder goed uitzien.

  5. #5
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    als ze zeggen dat je niet aan de zool mag zitten kan je best een mustang rol maken hoor.

    Niet overdreven maag gewoon de wand netjes rondvijlen.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  6. #6

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Ik zeg: lekker laten gaan zo. Niet aan zitten. Ziet er goed uit. Prima basis. Komt best in orde.

    Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik zou een mooie grote mustangrol maken.
    Meestal is de gevoeligheid dan een stuk minder.
    Ik maak zelf nooit een mustangrol. Ik wist ook niet dan de gevoeligheid dan minder zou zijn. Weet je ook waarom dat is?

  8. #8

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Omdat daarmee elke druk van de hoefwand af is.

  9. #9
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Maar de gevoeligheid komt toch ook vaak door de zool en niet door de hoefwand?

  10. #10
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    de hoefwand kun je zien als je nagels. Als jij een net te lange nagel recht op tafel zet en je duwd doet dat ook zeer. Zijn je nagels geknipt dan kun je dat wel doen..

  11. #11
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
    de hoefwand kun je zien als je nagels. Als jij een net te lange nagel recht op tafel zet en je duwd doet dat ook zeer. Zijn je nagels geknipt dan kun je dat wel doen..
    Nee, dat begrijp ik wel. Snap wel hoe de hoef in elkaar zit enzo. Ik probeer alleen uit te leggen dat gevoeligheid ook vaak veroorzaakt wordt door kneuzingen in de zool.

  12. #12
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Diesel_ schreef:
    de hoefwand kun je zien als je nagels. Als jij een net te lange nagel recht op tafel zet en je duwd doet dat ook zeer. Zijn je nagels geknipt dan kun je dat wel doen..
    Nee, dat begrijp ik wel. Snap wel hoe de hoef in elkaar zit enzo. Ik probeer alleen uit te leggen dat gevoeligheid ook vaak veroorzaakt wordt door kneuzingen in de zool.
    ja daar heb je helemaal gelijk in! Morgenavond komt me vroegere smid kijken, ik ben benieuwd..

  13. #13

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
    Diesel_ schreef:
    de hoefwand kun je zien als je nagels. Als jij een net te lange nagel recht op tafel zet en je duwd doet dat ook zeer. Zijn je nagels geknipt dan kun je dat wel doen..
    Nee, dat begrijp ik wel. Snap wel hoe de hoef in elkaar zit enzo. Ik probeer alleen uit te leggen dat gevoeligheid ook vaak veroorzaakt wordt door kneuzingen in de zool.
    ja daar heb je helemaal gelijk in! Morgenavond komt me vroegere smid kijken, ik ben benieuwd..
    En ook een smid kan niet in de hoef kijken.
    Je kan er enkel achter komen door te proberen. Maak eens een mustangrol en kijk of de gevoeligheid verindert. Zo ja, dan weet je dat het (mede) door de te lange wand kan komen. Blijft hij gevoelig, dan ligt het ergens anders aan.

    De beste bekapmethode voor je paard zoeken, betekent: proberen. Tot je DE formule hebt gevonden die bij jouw paard past.

  14. #14
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    De beste bekapmethode voor je paard zoeken, betekent: proberen. Tot je DE formule hebt gevonden die bij jouw paard past.[/quote]

    Dat vind ik een hele goede uitspraak en zo zit het inderdaad waarschijnlijk ook wel. Ieder paard is anders, maar vooral ieder paard wordt anders gebruikt. Helaas zijn er maar een paar bekappers die zo kunnen denken.

  15. #15
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: mening diesel's hoeven (foto's)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
    Diesel_ schreef:
    de hoefwand kun je zien als je nagels. Als jij een net te lange nagel recht op tafel zet en je duwd doet dat ook zeer. Zijn je nagels geknipt dan kun je dat wel doen..
    Nee, dat begrijp ik wel. Snap wel hoe de hoef in elkaar zit enzo. Ik probeer alleen uit te leggen dat gevoeligheid ook vaak veroorzaakt wordt door kneuzingen in de zool.
    ja daar heb je helemaal gelijk in! Morgenavond komt me vroegere smid kijken, ik ben benieuwd..
    En ook een smid kan niet in de hoef kijken.
    Je kan er enkel achter komen door te proberen. Maak eens een mustangrol en kijk of de gevoeligheid verindert. Zo ja, dan weet je dat het (mede) door de te lange wand kan komen. Blijft hij gevoelig, dan ligt het ergens anders aan.

    De beste bekapmethode voor je paard zoeken, betekent: proberen. Tot je DE formule hebt gevonden die bij jouw paard past.
    Waarom ben jij zo zeker dat het aan de hoeven ligt dan als ik vragen mag? Ik blijf het heel apart vinden dat hij op de wei happy blijft galoperen en op de straat ook goed loopt.

    Ik wil de smid ernaar laten kijken, omdat ze toch heel veel ervaring hebben met paardenhoeven en paarden en hun gezondheid in het algemeen. Deze mensen hebben zelf heel veel pony's en paarden dus hebben ook al veel gezien. Ze zijn ook helemaal niet voor ijzers en het zijn ook eigenlijk goeie kennissen van me geworden sinds ik natuurlijk bekap en kijken er geregeld naar. Ook zijn ze helemaal weg van Diesel en willen ze dus bijna zelf gewoon komen kijken. En ik vind het alleen maar prettig, voor me eigen gemoedsrust, dat ik er toch niet iets over het hoofd heb gezien.

    Op bokt kreeg ik al reacties dat ik niet zeker was van me eigen zaak, dat mogen ze denken, maar ik wil t beste voor mijn pony en dus ook onder toezicht zijn hoeven doen, zeker nu. Mijn schuldgevoel zou echt groot zijn, moest hij door mijn bekappen nog slechter gaan lopen, dan zou ik pas gaan twijfelen aan mijn bekapkunsten. En dat wil ik helemaal niet, want het gaat namelijk altijd ontzettend goed. Enkel nu niet, na die lange rit, waarvan ik wilde dat ik hem nooit had gemaakt.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •