Ik heb een beetje last met Micha haar ongelooflijk grote GO!
Ik ben ondertussen aanbeland bij stage 3, maar wanneer ik 'folow the rail at the canter' en 'passenger lessons at the canter' wil doen, gaat ze echt zo ongelooflijk snel galopperen! Bij de troubleshooting staat er telkens: de IP zullen je hiermee veel helpen. Daarom had ik besloten, ietsje vroeger dan gepland, aan stage 4 te beginnen. Ik moet eigenlijk alleen nog 'the circling game at liberty' doen, voor ik stage 3 heb afgerond. Maar om het galopperen toch zo moeilijk was, dacht ik maar meteen met de IP te beginnen.
Ik keek er echt naar uit, om eindelijk eens een rustige, beheerste galop te krijgen en aan de IP te beginnen. Ik heb ondertussen 2 keer de cloaverleaf gedaan en amai... viel da effe tege! De eerst keer heb ik ze enkel in draf gedaan, ze ging tegen een enorm hoog tempo! Het leek EINDELOOS te duren, ik ben dan maar gestopt wanneer ze de bochten zelf begon te nemen en een ietsiepietsie trager ging. De tweede keer (2de sessie wil ik dan zeggen) ging het in draf SUPER, meteen ging ze heel traag, hoofd laag en wanneer ze de bochten weer vanzelf begon te nemen ben ik gestopt. Dit op 2 kanten gedaan en dan dacht ik, we zullen aan de galop beginnen. Wow, dat heeft zooooo lang geduurd! Micha sjeest die piste door (en het was echt een mini-vierkantje), in de bochten moet ik mijn voeten naar binnen draaien of die knallen tegen de omheining, we gaan helemaal plat hangen, als ze moe werd viel ze soms wel eens uit de galop, maar dat was dan van hele snelle galop, naar hele snelle draf. Ik kan ze dan ook meteen terug in galop zetten, meteen terug snel! Hoe langer het duurde, werd ze precies alleen bracyer, de bochten werden moeilijker en ze wrong echt tegen. Ik dacht dat er nooit een einde aan ging komen, zo lang duurde het! Soms leek ze heel even te vertragen, dan kwam ze weer op het rechte stuk (over x) en versnelde ze terug! Toen ze een paar bochten goed had genomen en ze weer een ietsiepietsie (maar écht maar een heel klein beetje) trager ging, ben ik gestopt op x. Micha stond ONGELOOFLIJK te pompen, echt héél snel en DROOP van het zweet. Echt waar, de druppels vielen eraf, het regende onder haar buik! Ik vond eht echt erg om dan te moeten stilstaan, dit kan toch niet goed zijn????
Ik had écht geen zin om ook nog de andere kant te doen, maar ja... eigenlijk moet het he! Dus na een lange tijd rust, de andere kant in galop gedaan, maar opnieuw hetzelfde probleem. Ze werd echt moe, als ik wou sturen dacht ze soms dat ze mocht stoppen en maakte boenk een overgang naar stilstand, dat was dus ook niet de bedoeling! Ze wou wel stoppen, maar ze ging gewoon niks trager galopperen. Na een lange tijd ben ik weer gestopt toen het een ietsiepietsie trager ging. Weer stond ze een hele tijd te pompen, ik ben dan na een tijdje afgestapt en met haar gaan stappen. Daarna heb ik afgesloten met op elke kant nog een paar patterns in draf, dat ging opnieuw wel goed.
Wie van jullie heeft ook een go-horse? Hoe zijn bij jullie de IP verlopen? Is dit normaal? Ik kan wel begrijpen dat vaak de ruiter té veel energie heeft en daardoor zijn paard go maakt, maar ik denk toch dat ik vrij weinig energie in m'n zit had. Toen ze moe werd, werd het zelfs moeilijk want als ik te weinig energie in mij had, ging ze naar draf!
Met alle andere spelletjes gaat het fantastisch, we zijn net at liberty begonnen en ze volgt me de hele piste door, zelfs als ik gestopt ben en de kegels ging oprapen, volgde ze me naar elke kegel, bleef mee stilstaan en wandelde terug mee als ik vertrok.
Traag galopperen kan ze ook, want als ik met bit reed, kon ze echt heel traag galopperen. En nu zelfs nog als ik buiten rijd, met touwhalster, losse teugel, kan ze soms een zalig handgalopje doen. Maar dat bepaalt ze dus zelf, ik kan haar, toch niet op mijn zit, laten vertragen in een gang (versnellen is GEEN probleem, ik moet mijn focus maar wat verder leggen ,vooruit denken of iets enthousiast roepen en ze schiet vooruit). Stoppen of van gang verlagen is ook geen enkel probleem, ze reageert heel licht!
Wie heeft er nog tips? Of is het echt normaal dat dit de eerste keren zo lang duurt (met rusten bij, de 6 cloaverleafs: 4 in draf en 2 in galop duurden alles samen 2,5 uur!!!!!!)?
Pfff.... ik zie er echt tegenop om morgen weer die cloaverleaf te doen! Het duurt zo lang, terwijl Micha er doodop van wordt, kloddernat in het zweet staat en ik ni het gevoel heb, da het betert! Of verwacht ik gewoon te veel, te snel?
Katrien en haar extreme-go-Micha![]()
Bladwijzers