Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: dilemma

dilemma

ik zit met een dilemma... alweer...

de stal waar malik nu staat heeft hem goed gedaan, hij is zeer relaxed, en heeft veel contact met andere paarden. maar toch zit ik met een dilemma.

de stal heeft alles, binnen en buitenbak, heerlijke grote weides en veel paarden met wie hij goed contact kan hebben en heerlijke wandel/rij routes.

1 ding, de paarden worden rond 3 uur binnen gehaald en staan 's nachts op stal.

nu wil ik zo veel mogelijk natural doen maar op dit moment is het moeilijk voor me..

1: ik kan nu (nog) niet iedere dag naar malik, dus hem ergens in een weiland zetten kan helaas niet hierdoor
    2: soms moet ik naar brabant (zoals nu nu mijn oma slecht ligt) en kan het voorkomen dat wij 'snachts daar blijven, nu weet ik dat malik toch verzorgd wordt.

ondanks dat malik er nu zeer goed uitziet/gezond uitziet en lekker in zijn vel zit voel ik me schuldig omdat hij 's nachts binnen moet.

had ik maar een huisje met een weiland

en weilanden hier in de buurt zijn helaas ook schaars..

iemand tips?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: dilemma

als die grote rivier die daar voor je huis ligt nu eens weiland was hé hihihi

mjah het zou inderdaad gemakkelijk zijn moest je een huisje met weiland hebben... maarja dat is niet iedereen gegeven... Wie weet ooit wel... 'k zou gewoon proberen om er nu het beste van te maken.... Hij kan toch al in de voormiddag op de wei... da's al beter dan helemaal niets...

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

De enige tip die ik je kan geven is JE DOET VOOR JE PAARD WAT MOMENTEEL BINNEN JE MOGELIJKHEDEN LIGT. Dus waarom zou je je eigen verwijten maken.
    Het kan "altijd" beter maar volgens mij heeft Malik het heeel goed. Als alle paardjes 's nachts binnengaan is het volgens mij voor hem geen probleem dat hij ook binnen moet. Het zou misschien erger zijn dat hij alleen achter blijft op de wei.
    Wrijf jezelf niet te veel schuldgevoelens aan.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Eens met Rengeltje! Hij is gezond, ziet er goed uit, gaat met de meute mee, staat in ieder geval aan flink aantal uren buiten iedere dag en ze houden 'm in de gaten als je er niet bent. Voorlopig zo laten! Altijd als je je paard ergens onderbrengt is er altijd iets dat beter kan. Er zijn mensen wiens paard 24 / 7 buiten kan, maar dan is er bijv. geen goede schuilplek, vervelende koppelgenoten, geen uitrijmogelijkheden; vaak blijft er altijd wel wat te wensen over. Je paard is er thuis en is gezond, voor jullie samen zijn er mooie rijroutes: let it be.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Je doet nu al wat je kan voor hem. Dus zou me neit schuldig voelen. Wilde je nog wel even meegeven dat je met een eigen wei ook heus wel eens een dagje over kan slaan.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ja dat wilde ik ook net zeggen margot.
    Mijn paard staat op een eigen wei, en ik sla makkelijk 1 of 2 dagen over. Zolang er water is en gras heeft mn paard mij verder niet echt ergens voor nodig.
    Ideaal!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je paard kan iets overkomen. In draad blijven hangen, ziek worden. Buiten de idioten die er tegenwoordig rondlopen en je paard kunnen bezeren. Vind dat er minimaal eens per dag toezicht moe zijn. Liefst vaker.

precies, als ik malik op een wei heb zou ik echt iedere dag komen kijken al is het maar om te zien of het goed gaat...
    mijn stalbaas haalt malik uit de stal om 8 uur 's ochtends en kijkt dan naar hem en 's middags rond 3 uur haalt hij hem weer binnen en ziet hij ook meteen iets als er iets mis is en belt hij meteen. zo kan ik met een gerust hart slapen

het enige wat jammer is is dat ik een prachtige wei ter beschikking heb met schuilstallen... maar het dilemma is dat ik geen weide genoot kan vinden op tijd waarmee ik de dagen kan delen.. hopen dat ik snel mijn rijbewijs en autotje heb..

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ach meid, geduld! Alles komt wel op zijn tijd! Als hij nu op de wei zou staan? zou je dan daar graken? Als dat het geval zou zijn, zou je misschien kunnen opteren om voorlopig een shet erbij te zetten? Je kan dan nog op zoek naar een weidegenoot voor erbij. Een shet neemt nu ook niet zoveel plaats in hé...

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je paard kan iets overkomen. In draad blijven hangen, ziek worden. Buiten de idioten die er tegenwoordig rondlopen en je paard kunnen bezeren. Vind dat er minimaal eens per dag toezicht moe zijn. Liefst vaker.
    Ik ben het eens met lila, ik heb al enkele keren gedacht "Wat als ik vandaag niet naar de wei was gekomen!"
    Mijn paard heeft eens koliek gehad, het was snel verholpen omdat de DA er snel bij was, maar had ik het niet gezien, wie weet..
    Ook heeft ze in maart (door redenen dat ik niet ken) door stroomdraad en prikkeldraad gelopen. 2 benen lagen open en moesten genaaid worden. Had ik haar toen niet gevonden, help, ik mag er niet aan denken!

Er kan ook altijd iets zijn waardoor ze geen water meer hebben (lek, bad omver geduwd,..)

Ik sla in elk geval ZELDEN een dag over, even 5 minuutjes langsgaan, vind ik echt noodzakelijk.

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Gelukkig heb ik hele lieve buren die een oogje in het zeil houden. Zo goed dat ze gisteren de drinkbak hadden bijgevuld voor ik de kans kreeg, en mij hele verhalen konden vertellen over wat shanna allemaal uitspookt gedurende de dag. Het zijn gepensioneerden, dus die vinden zo'n wildebras wel leuk om te zien.
    Ik maak me dus nooit zo'n zorgen, de drinkbak is nog nooit omgegooid, het gras is nooit op en de omheining is picobello en heeft een extra strook voor de weg langs.
    Mar misschien ben ik gewoon gemakzuchtig hoor... sorry dan

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Als er iemand in de buurt is die ervaring heeft met paarden (en dus symptomen kan herkennen) , is er niet zo'n probleem natuurlijk.
    Maar de mijne staan afgelegen en ik wil het gewoo nniet riskeren. Ik slaap niet goed dan..

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Tsja, zo doet iedereen dat anders. Ik sloeg ook weleens een dagje over als het niet anders kon.
    Maar ben heel tevreden over de plek waar ik nu uiteindelijk sta. Ze hebben op dit moment dan wel geen gras, maar ze staan wel 24/7 buiten in een groepje met schuilstal. De boer voert en houdt toezicht. En heeft nog kijk op paarden ook. dus hier is het dus echt niet nodig dat ik elke dag kom. Maar het is dan ook wel 23 km rijden, dus ik kan ook niet elke dag er heen.

Ik zou altijd gewoon eens verder zoeken, soms kun je ineens de perfecte oplossing vinden waar je hem totaal niet gezocht had. En ondertussen laat je Malik lekker staan waar hij staat.

bedankt voor alle reacties! ben weer een stuk wijzer over hoe jullie dit probleem oplossen en wat ik het beste kan doen.
    dank u dank u danku u allen!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

fijn he zo'n forum

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers