Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: boomzadel, boomloos, speciale pads...??????

boomzadel, boomloos, speciale pads...??????

Oke ten eerste zit ik met de vraag boomloos of boom? Nu hoor ik van veel mensen veel goeds over boomloze zadels, maar ik ken ook veel mensen die boomloos hebben gereden waardoor hun paard rugproblemen kreeg. Ik twijfel dus nogal. Ik ben ook altijd met boom gewend en nooit last van gehad of problemen mee gekregen. hoe denken jullie hierover?

de 17e komt de meneer van het mooie zadel langs, boomzadel en gaan we het passen op malik. Mocht het allemaal goed liggen enzo en me bevallen ga ik het waarschijnlijk kopen. Maar mijn vraag is kun je ook een speciaal pad zoals haf of mattes gebruiken onder een boomzadel?

wat vinden jullie ervan?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: boomzadel, boomloos, speciale pads...??????

Tuurlijk kan je de pad dat je onder een boomloos zadel hebt liggen ook onder een zadel met boom gebruiken. Het enige nadeel is dat als je zadel al wat smal is en maar net past, dat het door die pad juist kan gaan knellen... Maar dat kan je dan weer oplossen door de inlages eruit te halen en het gewoon als dekje te gebruiken.
    Je moet wel zien dat de vorm van de pad ook onder de vorm van je zadel past natuurlijk.

maar heeft het dan ook dezelfde speciale werking als onder een boomloos zadel?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Je paard is nog zo jong, daar KUN je nog helemaal geen passend zadel voor kopen... Misschien koop je iets dat NU goed past en tegen de tijd dat je echt gaat rijden, is het te smal geworden.

Een boomloos zadel is prima wanneer je niet te lange ritten maakt en zelf ook niet te zwaar bent.

Voor jou en Malik zal een boomloos zadel de eerst komende jaren prima zijn, want jij bent superlicht, je kunt met een jong paard geen uren rijden en Malik is nog in de groei, waarbij een boomloos zadel wel zo praktisch is.

Ook een boomloos zadel past trouwens niet op ieder paard.

BTW: volgens mij is Malik helemaal niet zo smal op de rug. Hij heeft wel een smalle borstkas, maar zn ribben zijn toch best rond. Net als Shaf, die is ook erg smal van voren, maar enorm breed van boven. Lanna, het grote paard waar ik gister mee sprong, was smaller dan Shaf
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

ja klopt boven is ie vrij rond...

maar wat voor boomloos zadel zou je aanraden dan? ik ben zooooo bang dat ik zijn rug beschadig! niet dat ik dit lullig bedoel tegen de mensen die wel boomloos rijden maar omdat een vriendin van me 2 paarden die ze beide een tijd gereden heeft met een boomloos zadel heeft met nu nog steeds rugproblemen daarvan ben ik nogal geschrokken. Nou zou ik een startrekk willen over een tijd omdat die een panelen systeem hebben en dat toch weer wat beter lijkt.

wat dat betreft sta ik nog niet zo open voor boomloos. ook hoor ik vaak dat boomloos de druk totaal niet goed verspreid, nu is dat bij mijn schamele 45 kilo natuurlijk niet zo'n ramp maar als ik iets niet wil is mn paard iets slechts geven...

vandaar dit topic, tips?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Ik heb een randoll's... Ben 'k zelf vrij tevreden over, hoewel ik vind dat het nog wel beter kan. Als ik nu nog voor een zadel voor casandra zou gaan zou'k kiezen voor de allernieuwste van barefoot, de cherokee met die ingebouwde kussens. De startrek lijken me ook wel goede zadels, maar vind 'k enorm duur en eigenlijk helemaal niet zo mooi... maarja dat is natuurlijk persoonlijke keuze.

Wat betreft het dekje: Als je zorgt dat je inlages dik genoeg zijn voor onder een boomloos zadel kan dat normaal niet echt kwaad... Ma ik zou als 'k jou was eerst enkele zadels passen. Maar wacht er best mee tot de moment dat je het paard zadelmak wil maken. Want tussen de leeftijd van 2 en 3 veranderen paarden toch nog vrij veel.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Bladwijzers

Forum Rechten