Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: tea tree onverdund ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

tea tree onverdund ?

Hoi,

Kan je tea tree onverdund in grote hoeveelheden op de huid gebruiken ?
    Mijn paard heeft namelijk zeer diepe straalgroeven, 1 druppelje tea tree is die bekende druppel op de gloeiende plaat. Dus ik heb echt best grote hoeveelheden ervan nodig .....

Verdun het nu met water, maar daar groeien de schimmels en bact natuurlijk juist weer van ....
    Misschien jojoba olie met tea tree ?

Groetjes,

Maris

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: tea tree onverdund ?

Tea tree in grote hoeveelheid zou ik nooit doen. Maar met een druppel of 5 kom je al een heel eind.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Hoi,

Met 5 druppels kom ik nergens ! Niet als ik het onverdund gebruik.Vandaar mijn vraag.....

Straalgroeven zijn een cm of 2 diep en cm of 5 lang. En ze zijn zo smal dat ik er niet met mijn vingers bij kan. Alleen met wattenstaafje of injectienaald ( stomp natuurlijk ).
    En dan bij alle 4 de hoeven. dus die 5 druppels daar heb ik niets aan.

Groetjes,

Maris

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Misschien had ik dit eerst moeten vragen. Waarom wil je het gebruiken?
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Voor rotstraal dus, aan alle 4 zijn hoeven. Al jaaaaaren lang. Niets te maken met slecht onderhoud van hoeven of stal.

Groetjes,

Maris

Al jááárenlang??? En, wat zegt jouw hoefsmid daar dan van? Er moet een oorzaak zijn. Te nauwe straalgroeven bv. Daar is wat aan te doen. Dagelijks uitkrabben moet ook helpen. En anders Hoef&Zool kopen van de paardendrogist.

Maar zeker je hoefsmid vragen en als die 't niet weet dan is het een slechte smid, moet je een ander zoeken. Maar om een paard jarenlang met slechte hoeven te laten staan - nou ja..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

verdunnen met jojoba.

Of anders even de hoefspray van silverlinde bestellen. Dat schijnt een zeer goed product te zijn.

Echter, als je de oorzaak van het probleem niet wegneemt, kun je heel je leven blijven smeren met goedjes, maar daar schiet je dus niks mee op. Het is slechts symptoombestrijding (en het kost je klauwen met geld)
    Dus voor een tijdelijke periode om het paard NU van de problemen af te helpen kun je middelen inzetten..
    Maar om te voorkomen dat het terugkomt moet je de oorzaak vinden en maatregelen gaan nemen.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Egyptische zalf werkt heel goed tegen rotstraal en er bestaan speciale producten voor rotstraalbehandeling,maar die heb je waarschijnlijk al allemaal uitgetest.

Veel succes!

Bladwijzers

Forum Rechten