Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: wie weet iets over dit zadel

wie weet iets over dit zadel

http://dieren.marktplaats.nl/paarden-za ... zadel.html

ik vind het een erg mooi zadel maar vroeg me af of iemand hier wat meer over weet en misschien er ervaring mee heeft?

Re: wie weet iets over dit zadel

Er staat klinkklare onzin in die advertentie. Dit type zadels (het is een boomzadel) is voor smalle paarden met een hoge schoft.
    Het past NIET op brede paarden. Je ziet het ook aan de foto's waarbij het zadel op de kop ligt.

Als het past, heb je er een fijn zadel aan.

Heb je interesse, laat dan een onafhankelijk zadelmaker kijken of dit past op jouw paard.

heb op zich wel interesse, ik ken alleen geen onafhankelijke zadelmakers hier.
    zag inderdaad al dat het een smal zadel was maar dat is geen probleem want malik is zelf vrij smal dus ja...

ik denk er sowieso even over na voor ik een zadel koop maar vond het wel een apart mooi ding

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

het is een mclellan type zadel.( stond dus al in de advertentie geoemd)
    deze zadels zijn vrij spartaans van zit en minder geschikt om in licht te rijden.
    heb je een paard met vlakke gangen dan zal het geen probleem zijn, minder in elk geval dan bij de gemiddelde KWPNwarmbloed.
    of het voor jou geschikt zal zijn ligt aan de bouw van je paard, de bewegingen en het doel wat je er mee hebt: lange buitenritten (veel in stap en/of galop) of meer dressuren.
    mijn paard heeft een mening.

doel voornamelijk lange buitenritten, love them, trektochten en mogelijk endurance. wat bedoel je met vlakke gangen als ik vragen mag

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

vlakke gangen : het paard gooit de ruiter niet hoog op tijdens de draf en de galop. zo'n paard kun je gemakkelijker op doorzitten.
    mijn paard heeft een mening.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Het feit dat het een NIEUW zadel is voor die prijs, maakt mij al argwanend.

McLellen zadels zijn inderdaad perfect voor lange afstanden, maar een goedkope kopie ervan lijkt mij niet zo goed.

Daarnaast: Malik is niet smal, dus kleine kans dat het zadel past. Maarja, die man zou gratis langskomen? Dan kun je het altijd eens zien he.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

ja goed weet nu door je vorige post niet goed meer wat ik met dit zadel aanmoet zeg eef maak het me eens makkelijk en zeg eens waar ik nu het meest aan zou hebben?

(en kom niet aan met een bbp dat had don namelijk al gezegd, vond dat wel iets om malik over een lange tijd mee in te rijden , ik zag mezelf al vliegen ')

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Een barebackpad is wel super voor een eerste ritje hoor, of helemaal zonder zadel. Maar niet echt voor dagelijks gebruik

Het meest heb je aan een zadel wat goed ligt op Malik en waar jij fijn in kunt zitten. Heb je nog niets aan he

Advies: koop pas een definitief zadel wanneer je paard 4 of 5 is, dan kun je veel beter bepalen welke maat je nodig hebt. En welk type zadel past bij hem. Voor de eerste ritjes en het opbouwende rijden tot een uurtje per dag is een barefoot (met passende voorboom) prima. Niet duur, veel tweedehands te koop, vormt goed naar de rug. Eigenlijk gewoon een veredelde barebackpad met wat meer drukverdeling en steun

och de god niet weet je hoeveel schrik ik zou hebben als ik alleen een bbp of zelfs helemaal niks op hem hebt liggen en je gaat op hem zitten... boh dat wordt echt vliegen hoor!!! dat durf ik echt niet hoor!!!

naja heb even geinformeerd wat de barefoot verkoper voor maat in gedachte heeft en dan kijken wat daar 2e hands van te krijgen is... jammer van dit zadel want het is zeker apart... maar misschien kan ik dan wel rustig iedere maand geld aan de kant leggen en sparen voor een goed mooi zadel voor de rest van mn leven droom droom.

bedankt dat je nu duidelijk bent eef

en trouwens hou eens op met afvallen je hebt al lang je doel bereikt lol

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hahaha, ik ben ook al gestopt hoor. Moet alleen nog ff mn 'eind-foto-in-bikini' maken

Maat 1 heb jij nodig, maat 2 is veel te groot voor zowel jou als je paard. Het voorboogje kun je altijd nog bij kopen, als de huidige niet past, of eruit halen en vullen met wol oid.

Een jaar extra sparen voor een goed zadel is altijd verstandig En neem gewoon lang de tijd om iets uit te zoeken. Liever een jaar sparen en uiteindelijk een zadel kopen van 1000 euro of meer, dan nu iets kopen van 300 euro, omdat het er leuk uit ziet, of omdat het zo goedkoop is, terwijl het eigenlijk niet zo goed is voor je paard...

amen....

thanks eef!!!

vraagje nog eef, randolls of barefoot (als ik het goed schrijf zo) maakt dat veel verschil of maakt dat niks uit?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Barefoot is wat betere kwaliteit leer, maar een Randol met een barefoot-pad eronder en liefst ook dubbele inlages erin zou ook prima zijn. Gaat minder lang mee, maar is wel goedkoper. Hoewel je voor de prijs van een nieuwe Randol wrs een tweedehands BF hebt, die je na een jaar vast beter kunt verkopen dan die Randol.

ja had er een paar maat 1 gevonden van barefoot had al gemailt nu wachten op reactie hihi.

Bladwijzers

Forum Rechten