Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Ollie ook een wondje UPDATE

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ollie ook een wondje UPDATE

Bizar....na een dagdroom van het weekend dat de oude dode boom tegen het weiland aan staat nog steeds niet gekapt is en er nog eens een paardenoog beschadigd van kan raken kom ik maandag op stal en zag dat Ollie een sneetje had op haar ooglid!! Rotplek. Geen briefje hoe het kwam. Heb het schoongemaakt en bekeken en heb toch de DA maar even gebeld. Het is een winkelhaakje in haar bovenooglid van ong. een cm diep én een klein gaatje vlak tegen het onderste ooglid aan. Traanbuisje is heel, maar door de zwelling loopt het traanvocht even buitenom. Vanwege de plek wilde hij het niet hechten, voor een nietje zit de wond in te zacht weefsel en voor een draadje moet ze helemaal gesedeerd worden. Dat doe ik mijn oudje liever niet aan. Er kan hoogstens een litteken achterblijven, maar met een restje Equaide in de kast ben ik daar niet bang voor. Heb één dag gewacht, en gisteren gewapend met fototoestel begonnen met Equaide. Geen kwastje meer aanwezig en Equaide ingedroogd....dus paar druppels water erbij en met de (schone...) vinger geroerd en zo erop gesmeerd.
    Ze had daarna totaal geen neiging om haar oog af te vegen aan haar voorknie en keek me aan met een blik van: wat deed je nou?? Grappig.
    Vandaag doe ik er niks aan, morgen weer een likkie. Het is lekker werken met Equaide. Je smeert het er heel gemakkelijk op omdat het zo vloeibaar is. En dus breng je het ook vlug op, en had ze er geen last van, het zat er in no-time op.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: Ollie ook een wondje

Oei, dat is zeker een nare plek zeg! Maar wat een verschil met de eerste foto's en de laatste. Gelukkig niet het oog zelf geraakt...hoop dat het snel geneest met de Equaide!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

De foto's moet ik even toelichten. Het is niet makkelijk om het oog van een wÃ*t paard in een stal te fotograferen.....moet met flits, maar is dan meteen bijna overbelicht. Enfin. Ik kreeg het er ook niet goed van voren op, want de digi maakt de foto net een fractie van een seconde ná indrukken van het knopje. Door de anti-rode-ogenflits en Ollie's eeuwige drang naar SNOEPIES bleef ze nooit lang genoeg stilstaan. Van de 20 (!) foto's waren dit de enige 3 die gelukt waren.....ik heb hier geen talent voor....

Foto 1 en 2 zijn van het wondje een dag nadat ze het heeft opgelopen en foto 3 is op datzelfde moment gemaakt, maar dan nadat de Equaide erop zat en was gedroogd. Het traanvocht laat een donker gekleurd spoortje achter.
    Ik ben zo blij dat het niet Ã*n het oog zat...de SH zei dat ze het niet had toen ze naar binnen werd gehaald om een uur of 5, maar of hij dat zeker weet??

Naar plekkie zeg! Ben benieuwd hoe het verder gaat met de Equaide. Maar dat zal je ons vast wel laten zien

May the horse be with you!

Ben jÃ*j blij dat je dat in huis had!
    Gaat vast goedkomen met dat oog. Wel een naar plekje zeg.
    Brrrr iets naar links of naar rechts... (niet aan denken maar.)

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Bizar dat je al een voorgevoel had, en er over droomde, gelukkig is het niet door haar oog heen gegaan, je had er niet aan moeten denken brrr.
    Denk dat je met de Equiade snel resultaat boekt, gezien de snelheid waarmee het wonden heelt.
    Dikke knuffel voor Ollie
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

he gadverdarrie wat een naar plekkie!

Kan ik hieruit concluderen dat die equiade niet prikt? Kan het ook voor mensen gebruikt worden Lila?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Het prikt helemaal niet! Heb er inmiddels ook bij 2 honden een hotspot mee tot rust gekregen, FIJN!
    Heb het wel op mijn lip gesmeerd ter test, een teer plekje van het lichaam, maar ik heb nog geen wond gehad (gelukkig..) om het bij mezelf op te testen.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hoe gaat het ondetussen met Ollie, Lila?
    Vervelende plek, zo kort bij dat oog. Hoe dat gebeurt is zal je wel nooit weten, dat is raden naar de reden.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Gaat goed! Heb vandaag pica's geschoten. Zal ze er straks opzetten.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vanmorgen alles goed schoon gemaakt, met tot lauw afgekoeld water.
    foto genomen met flits, vandaar dat het zo glimt. De wond is mooi schoon. Wat een mazzel heeft ze gehad, zit echt vlak bij het oog.
    En weer een verse dun laagje Equaide erop. Het is nog nat, dus nog dondergrijs van kleur. Als het opdroogt wordt het licht van kleur, in het midden zie je dat al een beetje gebeuren

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Heee, foto maken is gelukt!
    Ik vind de wond er goed uitzien, denk dat het mooi zal genezen. Ze heeft inderdaad geluk gehad zeg...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Brrr, het ziet er eng uit daar op die gevoelige plaats. Maar verder wel 'mooi' hoor. Met de Equaide erop lijkt het net of er niets aan de hand is.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Het geneest goed! Lang leve de Equiaide!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vanavond viel ik om van verbazing. Zondag was de wond zoals op de foto hierboven.
    Maandag niet heengeweest en vanavond kom ik en zie ik dÃ*t:

Da's gewoon qua afmetingen een derde van wat het was! Ik had iemand aan de telefoon en ik begon er gewoon van te stotteren. Ik had mijn camera niet meegenomen, want dit had ik nooit verwacht. Dus de kwaliteit is niet enorm, foto is genomen met mijn mobieltje. BLIJ ben ik ermee. Sjonge...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten