Bizar....na een dagdroom van het weekend dat de oude dode boom tegen het weiland aan staat nog steeds niet gekapt is en er nog eens een paardenoog beschadigd van kan raken kom ik maandag op stal en zag dat Ollie een sneetje had op haar ooglid!! Rotplek. Geen briefje hoe het kwam. Heb het schoongemaakt en bekeken en heb toch de DA maar even gebeld. Het is een winkelhaakje in haar bovenooglid van ong. een cm diep én een klein gaatje vlak tegen het onderste ooglid aan. Traanbuisje is heel, maar door de zwelling loopt het traanvocht even buitenom. Vanwege de plek wilde hij het niet hechten, voor een nietje zit de wond in te zacht weefsel en voor een draadje moet ze helemaal gesedeerd worden. Dat doe ik mijn oudje liever niet aan. Er kan hoogstens een litteken achterblijven, maar met een restje Equaide in de kast ben ik daar niet bang voor. Heb één dag gewacht, en gisteren gewapend met fototoestel begonnen met Equaide. Geen kwastje meer aanwezig en Equaide ingedroogd....dus paar druppels water erbij en met de (schone...) vinger geroerd en zo erop gesmeerd.
Ze had daarna totaal geen neiging om haar oog af te vegen aan haar voorknie en keek me aan met een blik van: wat deed je nou?? Grappig.
Vandaag doe ik er niks aan, morgen weer een likkie. Het is lekker werken met Equaide. Je smeert het er heel gemakkelijk op omdat het zo vloeibaar is. En dus breng je het ook vlug op, en had ze er geen last van, het zat er in no-time op.
![]()
Bladwijzers