Pagina 7 van de 21 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Ik duim voor een goede afloop, maar ze is in elk geval in zeer goede handen!
    Dankjewel. Maar las ik nou goed dat jouw Aspen nog steeds in de kliniek staat?? Is daar een topic over? (linkje?) Hoe gaat het ermee dan?

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Aspen is sinds vandaag thuis. Met hem gaat het goed. Volgende week mogen zijn draadjes eruit en ik mag elke dag even met hem aan de hand stappen. Hij heeft wel nog enkele weken boxrust.
    Topic staat in Persoonlijke succes of probleemverhaaltjes en het vervolg is Spannend avontuur.

Pukje in haar "badje". Ze vind het allemaal best

Lekker dromen.. (over rondscheuren in grote groene weiden)

Troy kijkt toe

@Aspen; mooi dat Aspen weer thuis is. Ik ga zo je topic lezen. Ben blij voor je!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Troy!! Geef 'm geen spiegel, want dan wil 'ie z'n pak nooit meer aan. Gelukkig helpt het.

Pebbles verdient een lintje. Wát een schat dat ze dit allemaal laat gebeuren. Ze voelt blijkbaar dat het goed is voor haar. Iets anders kan ik niet bedenken. Ik blijf duimen.
    Topziekenboegje daar in 't zuiden hoor.

Ahhh knap Pukje dat ze dat zo over zich heen laat komen.

Succes en beterschaP!!!!!!!!!!!!!!

May the horse be with you!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

zo whoei, dat ziet er relaxed uit! Inderdaad knap van Pebbles zeg! Je zere been in zo'n joekel van een emmer steken... Ammenooitniet dat me dat met Shanna lukt...
    Ik duim voor je trea... het is allemaal wel erg veel tegenslagen zo kort achter elkaar. Hoe is het trouwens met je ouwe hondje?

Wouw, impressive.

Troy ziet er niet uit!

Liefs
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Geef 'm geen spiegel, want dan wil 'ie z'n pak nooit meer aan.
    Vandaag rende hij heel blij hinnikend naar het buurpaard dat ook een uurtje de wei opmocht.. ze keek hem aan.. en draaide haar kont toe. Troy droop teleurgesteld af. Toen vroeg ik me af.. zou hij het zelf beseffen?? Beter van niet

Pebbles weet denk ik wel dat het verzacht. Het koelt natuurlijk ook lekker. Ze blijft goed staan. Alleen is 45 minuten zoooooo lang. Op een gegeven moment slaat toch wel de verveling toe. We zetten haar eerst in de emmer en laten hem dan langzaam vollopen, dat gaat goed. Na afloop de emmer eronderuitgehaald, de wond nagespoeld, toen nog een spuit met verdunde dettol gegeven (Pebbles vind het niet prikken, want ze bleef goed staan) en toen dat opgedroogd was nog een drietal druppels teatreeolie erin gedruppeld.
    Ze moet nog minimaal 3 weken antibiotica (ping-ping) en zolang als nodig metacam (pijnstiller). Dit is wel slecht voor de maag (net als naproxen ed) iemand hie nog iets zinnigs over te melden?

O Lila.. het was dikke, witte stroomdraad (waar geen stroom opstond) en het was niet geknapt. Ze hebben Pebbles bevrijdt door de paaltjes los te trekken, toen ging de spanning eraf en konden ze afwikkelen.

Bij de antibiotica in ieder geval vitamine B.

Bij mensen als slecht voor maag, pillen met yoghurt in nemen, maar ja, of dat ook voor Pebbles geldt.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Jesus, die Pebbles is zo'n wijs klein paardje! Zo'n pijn en dan zo koel kunnen blijven, ook al word ze er beter van er gebeuren zat dingen waar menig paard van in paniek zou zijn.

Een pluim voor jullie Marjolein en Trea, voor de goede zorgen! Die zou nergens beter staan, in geen een kliniek.

Dikke knuffel voor jullie allemaal
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Arme Pebbles, maar ze laat het wel braaf toe.
    We blijven duimen voor het kleine moppie.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ze moet nog minimaal 3 weken antibiotica (ping-ping) en zolang als nodig metacam (pijnstiller). Dit is wel slecht voor de maag (net als naproxen ed) iemand hie nog iets zinnigs over te melden?

O Lila.. het was dikke, witte stroomdraad (waar geen stroom opstond) en het was niet geknapt. Ze hebben Pebbles bevrijdt door de paaltjes los te trekken, toen ging de spanning eraf en konden ze afwikkelen.
    Metacam is inderdaad errug duur!!! Misschien dat overstappen op een homeopatische pijnstiller (graag met ontstekingsremmende eigenschappen) een optie is? In ieder geval kan wilgetakken geven geen kwaad.

En verdorie... het was dus koord... Die troep knapt niet, waardoor het gaat branden en snijden. Precies om die reden hebben wij toen alle nylondraden (dunne) vervangen, die knapten wel, maar de dunne ijzerdraadjes werken als scheermessen. Koord knapt dus niet, terwijl de ijzerdraadjes dat wel doen. Gatver! Ik ben dus gelijk niet blij mee met mijn koord op borsthoogte...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Wat is ze braaaaaaaaaf Trea! Jullie zijn vast heel trots op het pukje!
    Gisteravond veel aan d'r gedacht, en positieve gedachten jullie kant opgestuurd. Hopen dat ze snel weer helemaal de oude is.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Hm, heb ik net vorig jaar kilometers koord gekocht in de veronderstelling dat dit beter was dan draad (ziet er"zachter" uit) of lint.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Na afloop de emmer eronderuitgehaald, de wond nagespoeld, toen nog een spuit met verdunde dettol gegeven (Pebbles vind het niet prikken, want ze bleef goed staan) en toen dat opgedroogd was nog een drietal druppels teatreeolie erin gedruppeld.
    Vind persoonlijk 3 dingen in de wond wat veel. Zou het echt even laten bij de biotex badjes. Je spoelt dat goed uit, maar om er dan daarna ook nog dettol in te spuiten en tea trea in te druppelen lijkt mij over de top.
    Biotex baden en antiobiotica zouden het moeten doen. Ik denk dat je de pijnstiller snel achterwege kan laten als de infectie tot rust komt.

Wat is ze toch een ontzettend brave lieverd. Geef 'r een knuffel en sterkte!

Pagina 7 van de 21 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten