Pagina 6 van de 21 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

Ik denk de ganse dag aan jullie. Het helpt natuurlijk niet maar toch.
    Als ik je verslagje van gisterenavond lees klinkt het echt ongelooflijk pijnlijk en zielig voor Peb.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Heel veel succes Tré en Marjolein! Ik denk aan jullie!
    Lila,bij Aspen hebben ze ook puncties gedaan in de het spronggewricht, en daarna hebben ze gecontroleerd hoeveel cellen erin zaten om te kijken of er een infectie was opgetreden(meer dan 10 000 cellen is een bacteriële infectie). Dit zullen ze waarschijnlijk ook bij Pebbles doen.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Jasses... het zit niet mee!

Ik sluit me aan bij bij Lila's verhaal van hierboven, geen punctie tenzij er op de foto duidelijk een ontstekingshaard te zien is. Als het gewricht schoon oogt, breng je inderdaad iets in met de naald, hoe schoon je de omgeving ook maakt.

Wat betreft het baden, biotex is goed ! Het verzacht de wondranden en maakt goed schoon zonder weefsel verder te beschadigen. Ik weet niet of je ergens een hele hoge emmer hebt? Daar past alles wel in, aan de andere kant moet de wond dan wel geheel onder staan en moet je naspoelen vanwege de drek die op het water drijft en bij het eruit halen van het been weer in/op de wond komt.

Zelf heb ik het altijd met een zacht (oud) dweiltje schoongemaakt, dweiltje in het water en uitknijpen boven de wond. Met schoonspuiten voorzichtig zijn hoor, zeker met een oud spuitje! De vloeistof komt vaak met teveel druk op het weefsel terecht... Misschien dat zo'n oudewetse plantenspuit met pompje iets is? Als je die op stand spray zet heb je volgens mij ook een aardig middel om te reinigen.

Verder hoop ik dat het allemaal mee gaat vallen, ik duim mijn duimpjes blauw in ieder geval!!!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat ik bedoel, is dat er dan wel voldoende reden moet zijn om te puncteren. Want bij iedere punctie in een gewricht kán er een bacterie in een schoon gebied worden gebracht. En dat is een ernstige complicatie.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Oei, dit is geen leuk nieuws. Ik hoop dat alles uiteindelijk mee zal vallen en dat Pebbles snel weer de oude is. Ik zal voor jullie duimen!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Lila; ze wilden een röntgenfoto maken om te kijken of er zwervende botsplintertjes zitten in het gewricht. Omdat het botvlies beschadigd is en het bot ruw aanvooelt, zóu het kunnen dat er splinters zijn afgegaan door de draad. Deze zouden nu een ontsteking kunnen veroorzaken.

De andere kant van het verhaal is, dat er ook botsplinters losgaan van de ontsteking die nu gaande is, maar die splinters zou je op een foto nu nog niet kunnen zien, hooguit pas over 14 dagen.

Dus als er nu niks te zien is op de foto, wil dat niet zeggen dat dat over twee weken nóg het geval is.

Áls er botsplinters zwerven kan je deze operatief verwijderen, maar je kan ook het lichaam dit zelf laten proberen te doen.

Al deze info heb ik pas sinds vanochtend. Er kwam een andere Da (eentje die tenminste wat duidelijker kan uitleggen).

Naar aanleiding van deze informatie hebben Marjo en ik besloten om nu nog geen foto's te laten maken. We gaan door met het huidige beleid (pijnstilling, biotex, antibiotica) en we zien het gewoon nog een paar weken aan.
    Dán willen (als Pebbles nog duidelijk bewegingsproblemen heeft) we een foto laten maken om het zéker te weten. En dan nòg kiezen we in eerste instantie niet voor een operatie. Ze heeft de tijd, we hoeven geen wedstrijden voor haar af te zeggen, dus mag ze het zelf proberen.

Volgens de da is het tijdelijk laten zitten van botsplinters niet schadelijk voor het gewricht. Te vroeg opereren, zolang de situatie nog niet stabiel is, zou een groter risico met zich meebrengen in dit geval.

We moeten haar nu meer in beweging houden, ze zet zichzelf stil omdat ze pijn heeft en dan wordt het weer stijf, het vocht hoopt op etc etc.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Klinkt goed! Gelukkig dat er iemand kwam die jullie wat meer achtergrond kon geven. Dat helpt gewoon enorm bij het maken van een beslissing. Fijn!
    Weet je of het draad wat er om haar been zat nog heel was? Als het stroomdraad was dat is geknapt, dan zouden er ook nog metaalrestjes of restjes nylon in kunnen zwerven.

Ach die arme kleine... wat een k*t situatie zeg.
    Zou je bij het biotex-sopje ook niet wat Dettol-oplossing kunnen doen, dat doordt tenslotte foute bactriën en ontsmet de wond. Biotex is niet zo effectief lijkt me, houdt de wond wel zacht en de enzymen doen ook wel wat maar ik zou (binnen in de wond) toch ook willen ontsmetten?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Dettol heb ik ook nog wel. Zou dat kunnen?

Heb inmiddels een ton gevonden die hoog genoeg is (zo'n curver-prullenbak) dan kan het helemaal onder water staan.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Kan je om de Peb te helpen de botsplinters te verwijderen geen groene leem inschakelen? Ik weet het niet zeker natuurlijk. Ik blijf er ook bij druppel wat tea tree in de wonde. Tea tree dringt echt heel diep door.
    Advies vragen van de Silverlinde?
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Jeetje Trea! Ik lees dit net pas pfffff arme Peb!
    Sterkte! Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat met het pukje.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Dettol kan wel, maar prikt . Ik heb echter goede ervaringen met alleen een soda- of biotexoplossing bij vieze wonden, ook als deze ontstoken waren. Wel maakte ik eerst de wond schoon met lauw water, vieze korsten etc eraf voordat het pootje in het sopje ging. Dan met mijn hand voor zover mogelijk het water rond de wond in beweging houden én als het dier in kwestie het toeliet de viezigheid eruit drukken. Wel steeds tussendoor proberen de wond open te houden, zodat de biotex erbij kan. Wat wel erg belangrijk is, is om de wond af te dekken met een gaasje als je het pootje uit het sopje haalt! De viezigheid gaat namelijk drijven en bij het omhooghalen van het pootje loopt die drek dan weer de wond in. Ik spoelde voor deze zekerheid wel alles even na met wat lauw water.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, idd goed naspoelen en een megawereldtip als laatste Jossie!
    Zou niet gaan mixen met dettol. Wel tijdens het weken idd de oplossing goed in de wond laten komen, en dat kan met het plastic tuutke dat aan een spuitje zit. Je zal wel een voorraadje biotex aan moeten leggen denk ik....de curver prullenbak vol met lauwwarm water en dan een goeie oplossing maken, dat kost wel een paar handjes lijkt me . Wat zullen je eigen handen er ook poezelig van worden en lekker gaan ruiken (ik vind biotex lekker ruiken...).

Thank you all!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik duim voor een goede afloop, maar ze is in elk geval in zeer goede handen!

Pagina 6 van de 21 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten