Pagina 5 van de 21 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 304

Topic: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

  1. #61

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    . Ik heb echter van de VA een mooie techniek geleerd waarbij je de hak op een bepaalde manier meezwachteld, waarbij de punt van de hak vrijblijft en het verband dus blijft hangen op de hak
    JA! Zo heb ik het vanochtend ook gedaan. Stom dat ik dat niet eerder deed. Tot nu toe blijft het zitten.

    Ik ga de vraag even doorspelen aan de DA over de animalintex.

  2. #62
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    45
    Berichten
    2.511

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Oh, wat erg zeg. Arme Pebbles.
    Gaat het beter en dan ineens dit weer. Ik hoop echt dat het snel wat minder wordt, zo zielig als je je paardje met pijn ziet lopen.

    Sterkte ermee Trea. Ik duim voor haar.

  3. #63
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    http://www.equaide.com/Bandaging%20Pres ... %20pdf.pdf

    ook nog een bandageertip.
    Vind het vreemd dat de wond bruist. Dat hoort niet. Misschien is het een idee dat de DA Pebbles sedeert en dan eens goed probeert de wond te spoelen in de diepte met een goed verdunde waterstofperoxideoplossing en dan goed naspoelen met schoon water (steriele NaCl 0,9%). Er zit blijkbaar toch troep in. Daarna droog verbinden, geen zalven erop, ook betadinezalf. Vroeger deden we dat hier standaard over de uittredeplaatsen van drains. Een flinke klodder erop. Nu blijkt dat dat teveel afsluit en de troep er niet uitkan. Je krijgt honderd tips van iedereen....
    In animalintex zit weer boorzuur, dat is ook niet gezond voor weefsel. Zeker als de huid stuk is. Ik zou dan liever kiezen voor (van mijn part dagelijks onder sedatie) goed schoonspoelen en voor de rest droog verbinden met een absorberend verband, en antibiotica en pijnstilling oraal.
    Maar goed. Ik ben ook geen DA, maar heb in inmiddels wel wat wonden de revue zien passeren.
    Meissie....weer heel wat verschillende adviezen, luister naar je gevoel en naar de DA, daarna naar ons . Jij zit erboven op. Veel sterkte!!

  4. #64

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    DA is net geweest, en het is bij Pebbles ook precies wat Jossie zei. Je kan de vinger (DA's vinger in dit geval) helemaal onderhuids doorduwen. Er zit dus een soort van zak, die is ontstoken.

    hij is zelfs bang nu voor een ontsteking van de gewrichten.

    Morgen moet ze naar de kliniek voor foto's te laten maken.
    Vandaag nog weken in biotex of badedas, zo lang mogelijk. Liesft niet verbinden zei hij.

  5. #65
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Biotex groen. Voor de handwas/inweek. Zitten enzymen in die eitwitten "opeten" (heeft hij er ook bijgezegd hoe je dat praktisch moet doen...??)
    Als het een ontsteking is van haar gewricht(en) doelt hij dan op de sprong omdat het gewrichtskapsel misschien toch beschadigd is? Of op een steriele onsteking?
    Niet verbinden, okee, maar dan op de stenen staan hoor! Maar dat bedoelt hij ook denk ik?
    Tjonge...ik ga duimen meis!

  6. #66
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Oei Tré! Dit doet me zo hard aan Aspen denken! Zelfde scenario! Met hem moest ik ook naar de kliniek voor foto's en daarna hebben ze puncties gedaan en ondertussen is hij al 16 dagen daar. En bij jou is de wonde al ouder. Mijn chirurg zei al dat de wonde bij Asp al tamelijk oud was.
    Ik duim heel hard voor je!! Veel steun van hier ook voor Marjolein en kleine Pebbles natuurlijk!

  7. #67
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Getver Trea, dat is echt geen goed nieuws. Het leek juist zo goed te gaan.
    Morgen dus naar de kliniek. Wat goed dat jullie al zo vaak hebben geoefend met de trailer.
    Ik duim voor jullie.

  8. #68
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Gho en het leek net zo goed te gaan. Dat is nu echt wel brutte pech. Hopelijk komt er toch nog goed nieuws uit de bus.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  9. #69
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Kan nu alleen nog maar heel hard duimen, wat een zorgen. Dikke knuffel voor jullie allemaal.
    www.crystal-carving.com

  10. #70

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Biotex groen. Voor de handwas/inweek. Zitten enzymen in die eitwitten "opeten" (heeft hij er ook bijgezegd hoe je dat praktisch moet doen...??)
    Als het een ontsteking is van haar gewricht(en) doelt hij dan op de sprong omdat het gewrichtskapsel misschien toch beschadigd is? Of op een steriele onsteking?
    Niet verbinden, okee, maar dan op de stenen staan hoor! Maar dat bedoelt hij ook denk ik?
    Tjonge...ik ga duimen meis!
    Thanks Da zei in eerste instantie biotex. Toen ik zei dat ik dat eerst moest gaan kopen zei hij dat Badedas ook ging. Nu heb ik toch maar biotex gehaald.

    Nadeel is dat het vrij hoog zit, weken in een emmer gaat dus niet. In de wasmand gaat het nét, als ze haar hoef plat neerzet tenminste. Helaas doet ze dat niet, dus steekt de wond er net bovenuit. Dus dan maar met de maatbeker de hele tijd overgieten.. drie kwartier lang hield ze het vol, toen wilde ze eruit. Dat ging dus wel.

    Op de stoep vond hij juist niet. Zelfs niet met een berg stro erop. Hij vond het te hard. De wei was beter volgens hem.

    Hij was bang voor een ontsteking van een stel kleine gewrichtjes die vlakbij het grote gewricht zitten. Hij heeft de plek wel aangewezen (bij de hak), maar ik heb geen idee hoe die dingen heten. Wat voor soort ontsteking (steriel of niet) dat weet ik ook niet. Hij dácht het omdat het daar nogal dik en gevoelig was.

    Je had het vanmiddag moeten zien zeg. Ik heb haar met de allergrootste moeite van de wei afgekregen, moest echt dwingen en zo strompelde ze voetje voor voetje met me mee. Daar heeft ze ruim een uur tegen de staldeur aangehangen, terwijl ik aan het afspuiten was. Ze zát gewoon met haar kont op/tegen de deur, de rug helemaal bol.
    Snel heb ik de ziekenboeg weer opgestrooid en toen ze daarheen was gestrompeld, viel ze om tegen de muur, waarna ze op de grond gleed. Daar lag ze nog toen de Da kwam. Hij wilde haar liever staand onderzoeken, we hebben haar twee x geprobeerd te laten opstaan, maar het ging niet meer. Ze had er de kracht niet meer voor.

    Hij heeft haar dus liggend onderzocht. Dat hield in dat hij steriele handschoenen aandeed en met zijn vinger begon te roeren in de wond. Voelen hoe diep hij erin kon, naar alle kanten toe. Dat was dus een flink eind naar beneden en een heel stuk rondom. Afgrijselijk om te zien, ik ben heel veel gewend en kan ook veel hebben, maar daar werd ik toch een partij niet góed van. Pebbles onderging het allemaal apatisch terwijl het volgens mij toch écht heel veel pijn moest doen.

    Daarna wilde hij haar pijnstiller en antibiotica per injectie toedienen. Pebbles voelde die naald in haar borst en vlóóg overeind! pffft, tenminste stond ze nu. Toen de pijnstiller werkte strompelde ze zelf weer naar de wei. Vanavond met baden strompelde ze gelukkig weer met Marjolein mee naar voren. Het baden ging best goed.

    Nu staat ze weer op wei.
    Morgenvroeg moeten we eerst de Da bellen of ze kan lopen. Zo niet moet hij haar weer eerst komen injecteren voor ze de trailer opkan.

    En dan maar duimen en bidden.
    Wordt vervolgd.

  11. #71
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Och jee toch Trea, volg ik je topic even niet en dan lees ik dÃ*t!
    Ik kan je helaas geen zinnige adviezen ofzo geven.... Maar ik wens jou en Pebbles heel veel sterkte en beterschap!!!!!!

  12. #72
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    gatver, wat een zorgen zeg . Zo'n ukkie en dan zo'n pijn, vreselijk om te zien denk ik. De eerste berichten leken nog wel vrij positief, dat ze op de wei mocht en kon lopen enzo, schrikken dat het dan zo achteruit gaat...
    Sterkte hoor, aan allemaal!

  13. #73
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    och och....wat naar........als ze dat allemaal zo ondergaat, dan doet het echt zeer. Heeft ze eigenlijk koorts? Kwam er prut uit of stonk het? Wat betreft het spoelen, misschien heb je ergens nog een spuit liggen, dan kan je de biotex erin spuiten en na inweken uitspoelen met schoon water. Ik denk dat hij de onderste gewrichtjes van de sprong bedoeld. da's gewricht nr. 25 op de bijlage http://www.dierenklinieklemmer.nl/page3 ... paard.html
    Maar daarvoor zit de wond een beetje laag. De pest met een wond op het been is dat er zo weinig ruimte is voor zwelling. Dat geeft meteen zo onwijs veel druk. Doordat er een ontstekingsreactie gaande is er altijd sprake van zwelling van het weefsel. Boven de wond is er relatief meer ruimte voor dan eronder. Het kapsel kan daardoor wel onder druk komen te staan.
    Wat ik me nog afvroeg, is wat een foto voor toegevoegde waarde heeft. Want meer dan botstructuren en een lokale zwelling kan je er toch niet op zien. Als je al duidelijk wilt krijgen of er zacht weefsel stuk is dan zou je een scan moeten laten maken. Probeer in ieder geval héél goede argumenten te krijgen indien ze een punctie willen doen in het spronggewricht. Want er is een ontstekingsreactie in gang en als ze een punctie gaan doen in haar sprongewricht en het bleek schoon, maar ze op die manier een infectie binnenbrengen dan ben je nóg verder van huis. Misschien is dat de reden voor de foto, dat hij wil zien hoever het aangedane gebied van het gewricht af zit. Op de "polaroid"foto zit het echter ruim onder de zwiltwrat.
    Op de wei is misschien zelfs nog schoner. Wat het ook is, je bent er vroeg bij en dat is in ieder geval Ã*ets.
    In ieder geval erg veel succes morgen!
    [size=99px]'t is weer een heel verhaal, sorry, maar ik kan niet anders....[/size]

  14. #74
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Sterkte vandaag Trea en Marjolein, zal aan jullie denken.
    www.crystal-carving.com

  15. #75
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    45
    Berichten
    2.511

    Re: Pebbles gewond. Lila advies over equiaide please??

    Trea, je krijgt een dikke knuffel van me. En geef m ook maar aan Pebbles.
    Meer kan ik helaas niet betekenen voor je. Maar ik leef met jullie mee en duim heel hard dat t snel beter wordt.

    Positieve energie komt jullie kant op.

Pagina 5 van de 21 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •