Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 64

Topic: Zadel dilemma

Re: Zadel dilemma

Ik ben zóóóóó blij met de Pegaso *zucht*
    De boomlozen hebben voor mij afgedaan. Ik heb er 3 gehad Barefoot western, london en startrekk) en het was 3x niks. Het blijft niet lekker voor Amy's rug.

O de equiflex is ook super. Alleen geen zadel waarmee je snel opgezadeld en weg bent.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Een flexibele boom
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Okee Hanneke & F6, neem ik de startrekk mee!

May the horse be with you!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Ik heb het me laten uitleggen door een kennis van me die de opleiding volgt voor master saddle fitting consultant.
    Het grootste verschil zit hem volgens haar in het feit dat de flair kussens zijn onderverdeeld in meerdere vakken, in tegenstelling tot de cair. Als daar het vak ingedrukt wordt is alle lucht meteen weg waardoor het drukkingen kan veroorzaken. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een gelpad. Als je er op drukt, verdwijnt de gel op die plek. En dat is nu juist niet wat je wilt.
    Nou dat vind ik echt onzin. Ik heb hier nog een oude Wintec liggen en de lucht is er zo hard ingeperst dat je het echt niet kunt indrukken, tenzij de dat héél hard drukt met je vingers. En het zitten op een zadel kun je natuurlijk niet vergelijken met jue vingers ergens inprikken.
    De flaikussens ( zoals in mijn WOW) zijn niet onderverdeeld in vakken.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    De boomlozen hebben voor mij afgedaan. Ik heb er 3 gehad Barefoot western, london en startrekk) en het was 3x niks. Het blijft niet lekker voor Amy's rug.

O de equiflex is ook super. Alleen geen zadel waarmee je snel opgezadeld en weg bent.
    Ik vroeg me nog af over de pegaso, is dat een erg lang zadel? Het zadel van Amy is te lang voor Troy toch?
    Dat lijken me wel hele fijne zadels namelijk, maar Myra is enorm kort in haar rug.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Oh? Ik had toen begrepen van Kerry Sharp dat het Flair systeem op dezelfde manier werkt als een Korrector pad. Met 4 luchtzakken (vakken) die je afzonderlijk kunt vullen/leeg laten lopen.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Timber is 's winters spekkig en zomers nog spekkiger en ze heeft heel weinig schoft....het handige van haar rug is wel dat ze zelf ingebouwde inlages heeft, dus zelfs ruggegraat vrijheid met barebackpad
    In your dreams!
    Dit was was ook maar een grapje hoor Marianne, vandaar dat ik de de erachter had gezet, maar dit was blijkbaar niet helemaal overgekomen .

Ik wil me uiteraard heel erg goed orienteren op zadel gebied en daarom ben ik ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen hier. Ik bedoel straks schaf ik een zadel aan van een paar honderd euro en blijkt het nog niet goed te liggen. Ik ben er nog niet helemaal uit. Hoewel de Startrek dressage me gewoon heel erg aanspreekt.

Ik ben er inmiddels wel over uit dat het niet de London gaat worden.....ik weet het zelf nog niet zo goed met Barefootzadels. Dat is me te weinig zadel op een of andere manier.

Misschien dat ik ook nog wel van Rijs de zadelmaker langs laat komen voor een boomzadel die optie blijft ook altijd nog openstaan.

@Rebanna kun je uitleggen wat jou er niet aan beviel?
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    May 2005

Nog effe een aanvulling. Ik zag net een mail in mijn mailbox van Buitenzinnig dat onder de ST dressuur geen speciale pad nodig is. Zou dit inhouden dat de drukverdeling en ruggegraat vrijheid van dit zadel dus "beter" is dan van de andere zadels of heeft de drukverdeling hier niets mee te maken

Dacht nl. begrepen te hebben dat een speciale pad en voor ruggegraat vrijheid zorgt en voor betere drukverdeling.......of heb ik dat helemaal fout?
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Nog effe een aanvulling. Ik zag net een mail in mijn mailbox van Buitenzinnig dat onder de ST dressuur geen speciale pad nodig is. Zou dit inhouden dat de drukverdeling en ruggegraat vrijheid van dit zadel dus "beter" is dan van de andere zadels of heeft de drukverdeling hier niets mee te maken

Dacht nl. begrepen te hebben dat een speciale pad en voor ruggegraat vrijheid zorgt en voor betere drukverdeling.......of heb ik dat helemaal fout?
    Tja....

Onder de dikke panelen vd ST heb ik nu de extra inlages eruit gehaald. En vind ik weer een mooie paarse puffer pad oid, dan gaat ie eronder.

Niet voor trektochten natuurlijk.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Weet je F6.. er is eigenlijk nooit een standaard antwoord als het om zadels gaat.. wat voor de 1 de hemel is.. is helemaal R U K voor de ander.. de combi 1.ruiter(gewicht)2.paard3.rijvaardigheid is waar het om gaat .. en die combi verschilt dus per verschil in onderdeel... Testen testen en nog eens testen... mensen mee laten kijken (IRL want op foto's is lang niet alles te zien) die ervaring en verstand hebben... (soms zijn dat de zadel verkopers, zoals Don.. soms gewrichtsdeskundigen (osteo/chiropr)...soms juist gebruikers...Soms alledrie ) En dan vervolgens kiezen wat voor jou en je paard de beste keus is.. en last but not least.. je ernstig realiseren dat er waarschijnlijk meer dan 1 zadel ' overheen gaat' voordat je er uit bent... Denk aan Tre die via ST en BF bij de pegaso uitkwam en Sus die via Podium en Ghost NU zeker weet dat de ST voor haar en haar gebruiksdoel is wat ze nodig heeft... Heeeel veel succes met je zoektocht!

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Je hebt bij de startrekk dressuur wel een speciale pad nodig. Ik heb hem net besteld bij buitenzinnig .

Réban vond dat het zadel te weinig ondersteuning bood met rijden. Ik moet zeggen dat ik dat in vergelijking met de HM ook vond, maar ik wende er ook snel aan. Het is net als de barefoot even wennen denk ik. Ik vind het iig een mooi zadel en de impression pad bood een goede drukverdeling. En dat is eigenlijk de reden dat ik hem heb gekocht. Was al volledig de weg kwijt na verschillende zadeladviezen.

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linnie
    Je hebt bij de startrekk dressuur wel een speciale pad nodig. Ik heb hem net besteld bij buitenzinnig .
    Nou moe....In de antwoord op mijn mail zeggen ze dat je het zadel ook met een gewoon sjabrak kunt gebruiken als deze maar goed vrij van de schoft ligt

Mocht ik dus voor de ST dressuur gaan moet ik dat dus nog maar een keertje informeren......

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Klopt wat Linnie zegt F6, maarja ik ben dan ook alleen boomzadels gewend he....

Bovendien heb ik er maar 1x mee gereden.... Lin, zou ik t.z.t. hem van jou nog eens mogen lenen, gewoon om nog eens te voelen?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea

Ik vroeg me nog af over de pegaso, is dat een erg lang zadel? Het zadel van Amy is te lang voor Troy toch?
    Dat lijken me wel hele fijne zadels namelijk, maar Myra is enorm kort in haar rug.
    Het zadel is 53cm.
    Ik kan niet helemaal goed beoordelen of het te lang is voor Troy. Zo op de foto ziet het er wel goed uit, maar ik heb er nog niet op gereden. Ik zou hem dan eerst eens plippen als ik dit zadel zou willen gebruiken en er een kenner naar laten kijken. Ik rijd hem liever met equiflex, die geeft mijzelf meer steun. Troy is trouwens extreem kort in de rug.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Oh? Ik had toen begrepen van Kerry Sharp dat het Flair systeem op dezelfde manier werkt als een Korrector pad. Met 4 luchtzakken (vakken) die je afzonderlijk kunt vullen/leeg laten lopen.
    Degene die ik heb mogen bewonderen zaten inderdaad zo in elkaar.
    Dat waren flair kussens die onder een 'normaal' dressuurzadel gebouwd waren door Van Triest.

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten