Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Startrekk Espaniol

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Startrekk Espaniol

Ik heb vanavond even zitten kwijlen voor mijn computertje bij de aanblik van de nieuwst Startrekk Espaniol op de site van Buitenzinnig Congnac met zwart hmmmmmm.

Nou heb ik een paar vraagjes...

Heb je een speciale pad nodig voor een Startrekk of kun je door de panelen ook gewone sjabrakken gebruiken?

En zou dit zadel ook geschikt zijn voor een wat langer vrij rond paard met weinig schoft?

Is de zitting een beetje te doen, niet te hard?

Misschien ga ik wel een testzadel aanvragen.....moet er even over denken maar het is een erg mooi zadel
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Startrekk Espaniol

Ik weet dat je onder een st iig een speciaal pad nodig hebt (ivm ruggegraatvrijheid) .. Voor de overige vragen kun je het allerbest contact met Don opnemen! (per mail of per pb via Bokt ) Zij kan je alles vertellen

ja don is super cool en weet alles maar moet eerlijk zeggen heb vaker mensen zien rijden (op foto's) met een normale zadelonderlegger onder een st...

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Je kan natuurlijk altijd anders doen dan wat aanbevolen is... maar neem van mij aan [size=99px](als boomloos verkoper en ex-ST eigenaar)[/size] dat je echt een speciaal pad eronder wil hebben als je het behoud van je paard belangrijk vindt

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ja een speciale pad moet wel. Ik geloof wel dat het zadel weinig ondersteuning biedt en je dus wel zelf echt je houding moet zoeken.
    Ik heb bij Wim met de nieuwe Startrekk dressuur gereden en had het met dat zadel al. Astrid reed met de Espaniol, en zei dat dat zadel het nog wat meer had.
    Zij vond hem fijn rijden. Wim vond hem te hard.
    Het is wel een heel mooi zadel!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Zonder speciale inlages ligt het zadel op Nacino's rug ook vrij, maar ik heb wel een speciale pad voor dit zadel gekocht (niet die lelijke die ze er zelf bij verkopen ) met lamsvel aan de onderkant en ik had zelf nog nasa-foam inlages. Werkt goed vind ik. De zitting is vrij hard, maar daar wen je erg snel aan. Ik vind dat je houding er heel natuurlijk in is. Maar ben je gewend aan kniewrongen, dan zit je wel een stuk losser dan je gewend bent.

Verder bevalt hij mij prima!!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Thanx voor jullie reacties! Mijn mams is vrij handig dus die kan misschien iets met mijn oude sjabrakken zodat daar inlages in kunnen. Alleen dat met die houding......hmmm misschien toch echt eerst een testzadel bestellen (kan ik meteen Hanneke met de PLIP inhuren )

Heb je trouwens onder alle ST een pad nodig, zoals die ST dressuur dat lijkt nl. echt net een boomzadel en het lijkt mij dat de rug vrij ligt met die kussen eronder ?
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik heb nu dikke kussens onder de gewone ST en ik ben wel van plan om op korte, eenvoudige ritjes, met een normaal dekje te gaan rijden.

Nicky heeft toch een Espagnol?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Ik heb nu dikke kussens onder de gewone ST en ik ben wel van plan om op korte, eenvoudige ritjes, met een normaal dekje te gaan rijden.

Nicky heeft toch een Espagnol?
    Ja! Ik ben héél blij met de espaniola (wel met een grandeur-pad eronder, je kunt ze bestellen precies in de st-espaniola vorm en in een heleboel verschillende kleuren). Op Fjölnir ligt het zadel prima en hij heeft geen schoft en een vrij ronde rug.
    Ik vindt het een heerlijk zadel waar je automatisch een goede vrije zit in krijgt.

Op Myra ligt het zadel ook wel goed, alleen kan ik er bij haar niet mee rijden. In stap en galop zit ik prima, maar in draf kan ik haar totáál niet uitzitten. Nou kan ik haar zonder zadel ook niet uitzitten, dus dat ligt gewoon aan mij.
    Voor Myra wil ik als ik geld heb een st-dressuur kopen.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Op Myra ligt het zadel ook wel goed, alleen kan ik er bij haar niet mee rijden. In stap en galop zit ik prima, maar in draf kan ik haar totáál niet uitzitten. Nou kan ik haar zonder zadel ook niet uitzitten, dus dat ligt gewoon aan mij.
    dit kan ook aan de ontspannenheid van de rug liggen van het paard, heb je al gekeken als je haar ziet draven of ze haar rug ontspant?
    mijn vorige paard kon ik namelijk ook niet uitzitten, zij ontspande haar rug niet door haar hoefproblemen.

(sorry offtopic ik weet het)

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door simone.vdm
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    dit kan ook aan de ontspannenheid van de rug liggen van het paard, heb je al gekeken als je haar ziet draven of ze haar rug ontspant?
    mijn vorige paard kon ik namelijk ook niet uitzitten, zij ontspande haar rug niet door haar hoefproblemen.

(sorry offtopic ik weet het)
    Nou dat is een goed punt! Ze wordt momenteel behandeld voor haar rug namelijk.
    Dankjewel!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

geen probleem weet hoe vervelend het kan zijn om niet uit te kunnen zitten hihi.

Bladwijzers

Forum Rechten