Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: inenten...

barbarosa
    Guest

inenten...

welke inentingen zijn volgens jullie noodzakelijk? en welke niet? ik ken er niet veel van,ik lees soms wel van dat je die en die elk jaar moet doen enzo..maar eronder staan dan foto's van paarden op stal met een deken
    als hier al een ander topic van was sorry!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: inenten...

Mijn paard wordt ingeënt tegen tetanus en rynophomine. Bij ons op stal is dat verplicht.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Casandra krijgt inentingen tegen rhinophomine, tetanus en griep.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

idem als bij Willeke. Ik durf het risico niet nemen om niet te enten!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

barbarosa
    Guest

ik ga haar al zeker tegen griep en tetanus inenten (zit blijkbaar in dezelfde spuit) ,maar als je paard altijd in dezelfde "kudde" blijft met dezelfde paarden en nooit in contact komt met andere paarden is het dan wel nodig om voor rhino in te enten?ik had eigenlijk nog nooit van rhino gehoord
    bedankt voor de reacties

Tetanus: altijd doen. Misschien niet elk jaar, maar zeker elke 2 jaar.

Voor de rest. Hmm. Lastig...

May the horse be with you!

Forumlid stijn's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

tetanus? oeps :s eerste keer dat ik ervan hoor? doe wel elk jaar griep! effe horen bij de DA dus
    Save a horse, Ride a cowboy

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Tetanus: altijd doen. Misschien niet elk jaar, maar zeker elke 2 jaar.

Voor de rest. Hmm. Lastig...
    Iedere 2 jaar? Volgens mij is dat ook helemaal niet zeker. De meningen verschillen tussen ieder jaar of zelfs iedere 10 jaar.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Uit voorzorg iedere 9 maanden een combiprik influenza-tetanus.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bij mij worden ze alleen ingeent tegen tetanus en influenza. Bij influenza zit geloof ik ook altijf tetanus/ Het enige probleem hierbij is dat influenza een jaar werk. Tetanus werkt bij mensen 8 jaar, bij paarden zou dit volgens de DA minder zijn, maar het werkt in ieder geval zeker 2 jaar. Dus eens in de twee jaar spuit je dat er zeker voor niets in. Als ik er overna denk vind ik het eigenlijk maar raar. Maar ik dacht dat influenza ook verplicht was als je met je paard gaat reizen ofzo?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

als je paard altijd in dezelfde kudde blijft dan hoef je niet tegen rhino te enten... maar als jou paard met andere paarden in contact komt kan je best wel tegen rhino enten.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Mijn paard krijgt elke jaar de hele mikmak. beetje gemakzucht eigenlijk. Gewoon, dan ben ik er vanaf
    Maar nadat Shanna een paar weken terug zo heftig op de prik reageerde ga ik toch even verder kijken, naar wat er nu eigenlijk wel en niet nodig is.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb met Ester dezelfde ervaring met enten als Sandra, Est stond toen ze een jaar of 8 was een paar dagen na de enting met zware bronchitis......echt verschrikkelijk en gelukkig heeft ze het overwonnen. Want het was toen echt kantje boord zo benauwd was ze.

Est heb ik dus op een gegeven moment niet meer geent behalve tetanus maar die ook niet jaarlijks. Maar ik ging met haar toen niet meer naar wedstrijden enzo. Als je wedstrijden rijdt en op de meeste evenementen is een enting van tetanus en influenza verplicht.

Timber heb ik wel vanaf de verplichtte leeftijd keurig netjes elk jaar laten enten maar die heeft in de tijd dat Est niet geent werd en zij keurig wel, twee keer een jaar met hele hoge koorts gestaan Niet zo zeer na de enting, maar ik me dus wel af of die influenze echt helpt.......

Maar goed sinds vorig jaar doe ik nu maar na de enting een homeopatische opruim kuur om het lichaam weer helemaal schoon te maken.......
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik begin toch ook steeds meer mijn bedenkingen te hebben tegen het enten, Ik hoor vaker dat paarden er niet goed op reageren.

Ik heb Whoopie afgelopen jaar wel laten enten maar weet niet of ikdit jaar herhaal.

Wat is het nut van een influenzaprik? Kunnen ze de griep niet zelf overwinnen net zoals mensen, ik ga er dan vanuit dat je het paard niet belast maar rustig de tijd geeft om te herstellen mocht hij ziek worden.

Ik wil mij hier nogwel verder ingaan verdiepen/inlezen.
    En natuurlijk zullener weer meerdere visies zijn.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Heb dit jaar wel gewoon laten enten. Ik ben er niet zo gelukkig mee, ik hoor inderdaad niet zulke goeie verhalen. Nu heb ik wel lekker de tijd om me dr in te verdiepen dus ik ga dit maar ff volgen.
    Surrender to fun!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten