Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Twijfel

  1. #1
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Twijfel

    Aspen heeft al enkele weken niet meer gemankt. Ik had vandaag een lesje genomen. We waren al bijna 3 kwartier bezig en we gingen net wat galopwerk gaan doen. Ik draaf aan,hulpa,weer mank. Gekeken,niets gezien,verder gestapt en weer even gedraafd en dan maar gestopt.
    Ik weet echt niet hoe het komt. Ik snap er niks van Hij liep zo goed!

    Aspen loopt op zijn straal. Is dat normaal bij NB? Daarom waarschijnlijk dat hij mankt. Hij heeft wel rotstraal,maar hij is in behandeling. Veel mensen raden me aan om hem weer op ijzers te zetten,want dan staat hij hoger en loopt hij dus niet meer op zijn stralen. Maar dat wil ik niet,want dat neemt het probleem weg.
    Ik weet het echt niet meer. Wat denken jullie ervan?

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    dronten
    Berichten
    357

    Re: Twijfel

    lastig zo te zeggen. als het komt omdat het pijn doet aan zijn straal vind ik het raar dat hij alleen in galop verkeerd loopt eerlijk gezegd... ik denk eerder aan probleem/pijn vanuit de rug? kan dat?

    ik zou er geen ijzers onder zetten. dat is symptoombestrijding als het al zo is dat het door zijn straal komt. en het maakt de hoeven er alleen maar slechter op...
    think natural, be natural...A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care. Stal Loos

  3. #3

    Re: Twijfel

    hij loopt op de stralen


    dat is juist GOED, die zijn daarvoor.

    Bestudeer eens goed de website http://www.hoefnatuurlijk.nl
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  4. #4
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Twijfel

    Maar alle mensen rondom mij zeggen dat op de stralen lopen slecht is en dat zijn hoeven heel slecht zijn(qua vorm).
    Ok,dan ben ik dus goed bezig

  5. #5

    Re: Twijfel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Aspen
    Maar alle mensen rondom mij zeggen dat op de stralen lopen slecht is en dat zijn hoeven heel slecht zijn(qua vorm).
    Ok,dan ben ik dus goed bezig
    tsja welkom in de wereld van de naturals

    heel veel mensen zeggen ook 'je moet je paard gewoon een f]/images/smilies/ad.gif[/img]

    en 'je paard krijgt het koud hoor als je hem geen deken op doet en hij vat zeker kou!'

    Gelukkig weten wij wel beter

    Verdiep je goed in de 'andere kijk' op hoeven, zodat je je niet meer onzeker hoeft te voelen als andere mensen iets anders zeggen. Bovengenoemde site is een goede basis. Ik kan je hun boeken ook erg aanraden! Verder de boeken van Strasser ook, die gaan wat dieper en zijn wat technischer.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  6. #6
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Twijfel

    Ik kan alleen zeggen als je gevoel bij NB niet goed zit dan moet je terug overschakelen op gewoon bekappen.

    Maar ik denk niet dat Aspen mankt omdat hij op zijn straal loopt of omdat de vorm van zijn hoef niet goed is. Persoonlijk vind ik op de straal lopen heel natuurlijk.

    Als je twijfelt laat dan eens een andere bekapper komen.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  7. #7
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Twijfel

    Op de stralen lopen kan opzich geen kwaad.. mits de stralen niet meer dan een paar milimeter langer zijn dan de hoefwand... als wel langer kán een paard daar best wat gevoelig op zijn.. Het lijkt me echter stuk dat Aspen daar dan alleen in galop last van heeft... Dat zou misschien ook uit schouder of rug kunnen komen... hoe zit je zadel bijvoorbeeld?

  8. #8
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: Twijfel

    Ter correctie, we hadden helemaal niet gegallopeerd. We waren van plan om dat te gaan doen,maar toen ik aandraafde merkte ik dat hij weer mankte en dan zijn we gestopt.
    Ik ga hem straks eventjes longeren om te kijken hoe hij vandaag loopt.
    Over mijn zadel ga ik niet te veel uitwijden. Dat past eigenlijk niet meer. Toen ik hem pas had,paste hij wel,maar nu niet meer omdat Aspen vermagert is.Het plan is om dit jaar nog een nieuw aan te schaffen.

  9. #9

    Re: Twijfel

    Hmm ja, omdat ik ook zo'n paard heb dat dikker en dunner wordt met winter en zomer, heb ik een wintec met verwisselbare boom gekocht en een boomloos zadel
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •