Pagina 10 van de 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Resultaten 136 tot 150 van de 156

Topic: Equistyle in Damme (Belgie) 27 en 28 mei!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Equistyle in Damme (Belgie) 27 en 28 mei!

Ik heb maandag ook een leuk dagje gehad. Ik heb niet zoveel forumleden ontmoet, spijtig, maar langs de andere kant heb je dan meer tijd om alle demo's te zien .
    Ik heb het begin gezien van Annemarie (Monty). Zei deed een geweldige uitspraak:
    " Ik pretendeer niet dat ik alles weet en dat alles wat ik doe het enige juiste is. Veel lesgevers zeggen dat je alles moet vergeten wat je weet en dat zij je zullen zeggen wat je vanaf nu moet doen. Maar ik wil dat jullie alles onthouden wat jullie al weten en dat je daar verder op bouwt."
    Ik vond dit een wow uitspraak. Ik heb de demo niet uitgekeken omdat dit niet echt mijn ding is.
    Daarna heb ik de visible rider gezien. Echt ongelooflijk interessant. En ik ga vanaf nu van diagonaal wisselen door twee keer recht te staan ipv twee keer te blijven zitten. Een goede rechtrichtoefening voor het paard. Chirs Irwin was natuurlijk ook geweldig, soms wat moeilijk te volgen als je nog geen dvd van hem gezien hebt. Centerd riding sloot bij mij het rijtje af, dit blijft voor mij nog iets waar ik ooit les wil in krijgen.
    Een bezoekje aan de kooptent eindigde in een Cook hoofdstel en string en touwhalster, dat laatste natuurlijk van de stad van Equiplay .
    Een vol hoofd, lege geldbeugel en benzinetank was het gevolg van deze dag
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Leuk dat jij ok een leuke dag gehad hebt. Ik heb je niet gezien, maar misschien ook wel, want ik weet niet hoe je eruit ziet

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje
    Daarna heb ik de visible rider gezien. Echt ongelooflijk interessant. En ik ga vanaf nu van diagonaal wisselen door twee keer recht te staan ipv twee keer te blijven zitten. Een goede rechtrichtoefening voor het paard.
    Ehm.. volgens mij was dit een balansoefening voor de ruiter. Niks voor het paard. Behalve dat een betere balans natuurlijk erg fijn is voor het paard.

Gisteren op buitenritje ook meteen getest hoe dat ging. Dat ging lekker. gelukkig

May the horse be with you!

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik heb vandaag grondwerk gedaan met casandra en eens de dingen die ik gehoord heb van chris proberen toe te passen. Zeg niet dat het perfect ging, maar ineens had ik een paard dat wel héél erg op mij gefocust was... Ik heb haar nog nooit @liberty met mij mee kunnen laten crossen... vandaag voor het eerst wel...

dus ik drijf de komende daagjes nog op een roze wolk!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Wow, gaaaaaaaaaaaf Willeke! Ik kan niet wachten om het ook eens op Pipa 'uit te proberen!!'
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    53

Daarna heb ik de visible rider gezien. Echt ongelooflijk interessant. En ik ga vanaf nu van diagonaal wisselen door twee keer recht te staan ipv twee keer te blijven zitten. Een goede rechtrichtoefening voor het paard.
    Dit doe ik sinds ik les kreeg van ADB, das bijna het eerste dat hij je leert Veel fijner voor je paard !
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Leuk dat jij ok een leuke dag gehad hebt. Ik heb je niet gezien, maar misschien ook wel, want ik weet niet hoe je eruit ziet

Ehm.. volgens mij was dit een balansoefening voor de ruiter. Niks voor het paard. Behalve dat een betere balans natuurlijk erg fijn is voor het paard.

dom he, misschien hebben we wel naast elkaar gezeten....Het lag op mijn lippen om aan elke Nederlander te vragen of ze misschien van het Nhforum waren, maar daar ben ik echt te verlegen voor.

En neen hoor het is echt een rechtrichtoefening, ik heb het zo verstaan. Doordat je recht blijft staan kan het paard zijn achterbeen verder onderbrengen waardoor het paard de kans krijgt zijn minder sterke kant kan ontwikkelen. Als ik lees van Sylvia dat ook Antoinde De Bodt (meester rechtrichten) je dit leert ben ik er van overtuigd dat ik het juist verstaan heb.
    Ik wilde na de demo nog vragen of het dan belangrijk is om dan deze oefening aan beide kanten te doen of alleen aan de zwakke kant. Maar mijn Engels is niet zo goed en ik wist weer niet zo goed hoe ik die vraag moest stellen
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Okee, interessant. Ik zal de dvd eens gaan kijken en nog eens goed luisteren. Maar goed te weten dat het gebruikt wordt als fijner voor je paard en beter dan doorzitwissels. Dan doe ik het voortaan gewoon zo!
    Thanks!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

En neen hoor het is echt een rechtrichtoefening, ik heb het zo verstaan. Doordat je recht blijft staan kan het paard zijn achterbeen verder onderbrengen waardoor het paard de kans krijgt zijn minder sterke kant kan ontwikkelen.
    Klopt hoor, dat gebruikt Wim ook; op het 'verkeerde' been lichtrijden om daardoor het minder sterke achterbeen verder onder te kunnen laten treden

Nou, het was een leuk evenement, ik heb mijn stem zowat hees gesproken. Helaas te weinig gezien van alle demonstraties, kon gewoon niet weg van mijn stand.

Wij als standhouders hadden het binnen ook wel erg naar ons zin hoor.

Op naar de volgende! Weet iemand waar en wanneer? Als ik het goed begrepen heb zijn er in verschillende provincies andere NH evenementen
    In harmonie rijden met je paard, rij Barefoot
    <!-- w -->http://www.barefootsaddle.be<!-- w -->

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Klopt hoor, dat gebruikt Wim ook; op het 'verkeerde' been lichtrijden om daardoor het minder sterke achterbeen verder onder te kunnen laten treden
    Jawel, op het 'verkeerde' been lichtrijden. Staan-zit-staan-zit op 'verkeerde' been, toch?

Dit was anders; in plaats van staan-zit-staan-zit, deed ze zit, staan staan zit, staan staan. Da's toch iets anders?

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Dit was anders; in plaats van staan-zit-staan-zit, deed ze zit, staan staan zit, staan staan. Da's toch iets anders?
    Ja idd, dat wel, maar ik dacht dat ze het alleen bedoelde met het van been verwisselen, dat je dan 2x stond en niet 2x zat, dan leek me voor hetzelfde doel bedoeld. Maar ze gebruikt het ook echt continu tijdens het draven dan of?

zo had ik het wel begrepen, ale een oefening die je een tijdje achter elkaar doet... bijv een heel rondje lang, zoiets

en volgens mij had het 2 doelen, sterker maken van het zwakkere achterbeen EN een balans oefening voor de ruiter...

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik kom zo stilletjes aan terug op aarde.
    Wat jammer dat ik een tijdje niet zoveel op het forum gelezen heb. Nu heb ik een heleboel forumleden gemist. De witte boxer en de weimaraner heb ik wel gezien maar ik had geen idee wie de baasjes waren.
    Ik was 1 van de paardemedewerkers in zo een groene t-shirt en die met de grote mond tijdens de clinic van Chris, die zei dat hij jaloers was
    Voor gans het gebeuren had ik een weekje verlof genomen en ik heb er meer van genoten dan indien je me een week op een strand in Spanje zou zetten. Maandagavond heb ik nog met Silke,Peggy en Susan zitten kletsen tot 23u. Silke had een beetje teveel wijn gedronken en wou eerst een beetje ontnuchteren alvorens met de auto te rijden. Ze vonden het fanstastisch dat alle instructeurs zo open stonden voor elkaars programma.
    Toen ze dan gingen vertrekken heb ik even geholpen om Silke haar paarden terug van de weide op stal te zetten in het donker en Silke had de grootste lol met al die putten in de weide (de alcohol was nog niet helemaal verdwenen ). Ik dacht dat ze uit haar stoel zou vliegen. Biko vond het blijkbaar ook maar verdacht want die wou ineens niet meer mee. Gelukkig had ik mijn splinternieuwe gele string van Evelien aan mijn broek hangen (waarvoor dank) en daarmee heb ik Biko dan verder geleid. Ik ga die nooit meer wassen.
    De cursus achteraf was ook fantastisch. Samen met Aramis en Skey hebben we 's avonds eerst nog gespeeld tot een uur of 10 en jammer genoeg werd mijn paardje terug meer mank tijdens de eerste dag en de 2e dag heb ik dan met Twist van Mieke mogen oefenen. Het was wel een hele ervaring. Alles wat zo vanzelf ging met Ayla was nu veel moeilijker met hem. Vnl die opdringerigheid was ik niet gewend. Om te rijden was het dan een hele uitdaging om te stoppen in 3 en 1/2 tijd. Ik had meestal 20 passen nodig Het is me uiteindelijk toch gelukt en ook het achterwaarts gaan zonder tegenspartelen. Chris vertelde nog dat hij voor zijn instructeursopleidingen de mensen altijd met alle paarden laat werken en rijden want zo leer je met verschillende karakters om te gaan.
    Hij heeft het ook nog over de kruinen op het hoofd gehad. Hij zal vnl daarnaar kijken om een eerste indruk van het paard te krijgen.
    Het was gewoon super
    keep it fun!

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door aylakim
    Hij heeft het ook nog over de kruinen op het hoofd gehad.
    Kan je vertellen wat hij daar over verteld heeft? Ben ik toch wel een beetje nieuwschierig naar!

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik probeer het kort samen te vatten:
    De haartjes van de kruin worden zijn de allereerste haartjes die verschijnen op het bevruchte eitje en daarmee ligt de persoonlijkheid van het paard al vast.
    De gemakkelijkste paarden zijn met een mooi rond, gelijkmatig kruintje dat net tussen de ogen ligt. Hoe hoger, hoe slimmer het paard, hoe lager, hoe moeilijker het zal leren.
    De moeilijkste paarden zijn deze met 2 ongelijkmatige kruintjes hoog op het voorhoofd.
    Je kan daarover lezen in het boek van Linda Tellington Jones.
    Chris heeft zelf zo eens een onhandelbare volbloed gekocht van 1m90 omdat hij ervan overtuigd was dat het paard een goed karakter had enkel door naar zijn kruin te kijken en na 1 week kon hij alles met dat paard doen.
    keep it fun!

Bladwijzers

Forum Rechten